Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

avisen bruger mit billede uden min samtykke

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad gør man når en avis bruger en af vores photoshoot billeder, uden at spørge os om lov om billedet, og hellere ikke kreditere fotografens navn. Mit ( designeren) er hellere ik krediteret, men brugt uden vores samtykke, og det pisser mig af. Modellen har på en eller anden måde givet det videre til avisen, alle billderne, og et af billederne bliver brugt, som jeg ik kan li, hvad gør jeg nu, sikken dum situation 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du sender dem en regning for at krænke din ophavsret, med en kortfristet betalingsfrist og samtidigt forklarer du dem, at hvis de gør det igen, vil der komme endnu en regning - og eventuelt søgsmål. Betaler de ikke, sender du rykker efter betalingsfrist, betaler de stadigvæk ikke, sender du rykker igen, og så afsted til advokat. De kan ikke vinde den sag i retten!

Hvem der har givet dem billedet, er sagen fuldstændigt uvedkommende.

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 118
Fra  49Brands Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Der var for nyligt en tråd om nogenlunde det samme. Endda var en så flink at linke til en skabelon med noget krænkelse af ophavsret så vidt jeg husker.

Prisen blev vist nok sat på 4000,-+moms :)

Jeg har lige ledt efter tråden men kan desværre ikke finde den. 

Fra Gelsted
Tilmeldt 27. Aug 13
Indlæg ialt: 129
Fra  the goldwhale Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Prisen var vidst 200% af hvad du har betalt.

Altså timelønnen brugt (din timeløn hvis du har taget billederne) x 2 :-)

Hav en god dag :-)

Konceptudvikling laves bedst hos the goldwhale.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan har modellen fået billederne ?

Hvilken aftale har i med modellen ?  

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du havde taget et billede fra en avis og brugt det på din hjemmeside ville du formentligt have fået et krav på 6.000 kr. ex moms, hvis du vel af mærke indgår forlig med det samme. Så har du retten på din side vil niveauet være i det leje.

Nicolai

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi ha ik noget som helst skriftligt aftale, kun mundtligt, at billederne måtte han gerne bruge til eget brug, portofolio osv,... fik dog ik skåret ud i pap han ikke måtte gå til blade aviser og lignenden, men det regnede vi hellere ik med ville ske, nu står vi i en dum situation, at næsten alle billederne er sendt til redaktionen, og de har så brugt et af vores billder, som slet ikke er færdig retoucheret, eller godkendt, og hverken mit eller fotografens navn er brugt over hovedet, ahhhhhh

Juul:

Hvordan har modellen fået billederne ?

Hvilken aftale har i med modellen ?  

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil sige lærepenge ....

Her kan i se vigtigheden i at have skriftlige aftaler, så alle partner ved hvad de har at forholde sig til.

Når model har mundtlig besked, at disse kan bruges til portofolie, så er en tur i avisen en naturlig vej at gå, for at skabe interesse omkring navnet og det er med til at give jobs til ham, så han ser jo det som en af del af jeres aftale.
Dog burde Avisen viden de lige skal skrive Foto: Navn Efternavn (studie navn), da det er en del af deres hverdag, at bruge fotos på den måde. 

Hvis det er noget i skal bruge fremover, så få lavet nogle skriftlige aftaler med det samme, for tror ikke i kan komme meget længerer end i er nu, da det vil være sagte ord mod ord.

Kald modellen ind igen og sig i gerne lige vil have lavet en skriftlig aftale på det arbejde der er lavet, da i ikke vil se jeres billeder i avisen uden godkendelse fra jeres siden, så ved modellen hvad han må og ikke må. 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Juul:

Jeg vil sige lærepenge ....

Her kan i se vigtigheden i at have skriftlige aftaler, så alle partner ved hvad de har at forholde sig til.

Når model har mundtlig besked, at disse kan bruges til portofolie, så er en tur i avisen en naturlig vej at gå, for at skabe interesse omkring navnet og det er med til at give jobs til ham, så han ser jo det som en af del af jeres aftale.
Dog burde Avisen viden de lige skal skrive Foto: Navn Efternavn (studie navn), da det er en del af deres hverdag, at bruge fotos på den måde. 

Hvis det er noget i skal bruge fremover, så få lavet nogle skriftlige aftaler med det samme, for tror ikke i kan komme meget længerer end i er nu, da det vil være sagte ord mod ord.

Kald modellen ind igen og sig i gerne lige vil have lavet en skriftlig aftale på det arbejde der er lavet, da i ikke vil se jeres billeder i avisen uden godkendelse fra jeres siden, så ved modellen hvad han må og ikke må. 

Der skal lige siges, at det billede der blev brugt, er ikke det "fine billede" og det ødelægger det hele lidt, og fotografens image, ahhhh og mega ærgerligt en avis ik ha styr på det her, hvad med ringe til os, og spørge om lov, om de kan bruge et ufærdigt billede, men hellere ik det,...i det mindste...

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)