Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til forretningsplan/budget ( fra hobbyplan til fuldtid )

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For at gøre en lang historie kort, så har min veninde og jeg en brude og festkjole butik.

Vi åbnede for 2½ år siden og har som udgangspunkt åben 1-2 aftener i ugen, vi har kun åben efter aftale.

Vi arbejder begge 2 fuldtid sammen ( vi arbejder også sammen i vores arbejde ) men jeg er kun ansat i et vikariat og til august 2014 er jeg igen "arbejdsløs" men sagen er den, at vi lige nu siger "Nej" til kunder, fordi vi simpelthen ikke har timer nok i døgnet og det er ikke til at holde ud :(

Bútikken ligger pt. på en gammel skole uden facadevinduer, dvs. vi bliver ikke set udefra og kunderne kontakter os kun, når de skal bruge en kjole.

 

Vores drøm er at vi næste år åbner i nye lokaler og vi har faktisk været ude og kigge på en flot butik. Vivi ( medejer ) beholder sit fuldtidsarbejde, men jeg ( Heidi ) skal stå for butikkens drift m.m.

Som det er nu, så har vi kun udgifter til vores forsikrig, dankort, og hjemmeside, så vi har ikke et belastet budget, tværtimod.

Men vi søger hjælp til hvilke udgifter vi får i en butik, er der nogle udgifter vi har overset, så må i meget gerne skrive dem

Here it goes:

Husleje, vand, varme, el.

Løn

Forsikring

Alarm

Hjemmeside

Dankort

Revisor

Syerske ( ansat på X timer )

Er der renovation ? Har hørt om nogen der betaler en formue for at få tømt papskraldespande ??

Er der andet jeg ikke har tænkt på ?

Vi skylder ikke 1 krone i butikken, men har varelager for ½ million, dvs. vores overskud ligger i vores varelager som det er nu. Så håber banken er lydhør for en kassekredit...

 

 

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I skal huske omkostninger til kassekreditten, hvis I skal have sådan en. Der vil både være renter og oprettelsesgebyr.

Så ved jeg ikke om I har revisor til at lave jeres bogføring, men ellers er der omkostninger til et bogføringsprogram, og eventuelt også et kasseapparat der kan registrere direkte.

Hvis I skal ansætte en syerske, så vil der også være følgeomkostninger som ATP og feriepenge.

Måske I også vil promovere jeres ny butik, så vil der også være markedsføringsomkostninger.

Indretning af lokalerne, jeg tænker på borde, stole, lamper, dekorationer.

Det var det jeg lige kunne komme i tanke om. God fornøjelse.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)