Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S virksomhedsadresse hos forældre - må man det og kan de hæfte for gæld?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 3. Jun 13
Indlæg ialt: 13
Fra  Cloudkonsulent.dk Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens!

Jeg skal til at stifte et I/S med en makker, og der er så småt styr på tingene!

Jeg snakkede med min ejendomsadministrator i dag, og hun meddelte mig at jeg ikke må benytte min adresse som virksomhedsadresse (jeg bor til leje).

Spørgsmål 1: Ville der være noget juridisk til hindring for, at vi angiver virksomhedensadrese i fx mine forældres hus (altså givet at de går med til det :), på trods af at vi arbejder hjemmefra? Vi beskæftiger os med online salg og markedsføring, og vil arbejde hjemmefra indtil vi har fundet et pasende kontorlokale (som vi derefter flytter virksomhedsadressen til).

Spørgsmål 2: Hvis vi af en eller anden grund jokker i spinaten, og stifter gæld, ville kreditorerne så kunne gå efter huset som virksomheden står registreret i (læs mine forældres hus!), eller ville dette ikke være muligt, da huset jo reelt ikke er en del af interessenternes aktiver?

Jeg ser frem til at høre fra jer!

Med venlig hilsen

Esben 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener da bestemt du må ha adresse hvor du vil (bortset fra hvis lejemålet i sig selv siger nej) og kreditorer kan ikke tage noget der ikke ejes af dig og din I/S makker - de kan heller ikke tage Axelborg hvis i låner eller lejer et lokale der Stick out tongue

Ofte får man lov at ha adresse selv der hvor adm siger nej, hvis man kan henvise til at der ikke kommer kunder ind og ud, ikke laves støj eller lugte osv - Dine forældre KAN ha samme problemstilling hvis der i servitutter står noget om forbud mod erhverv - det kan de lige checke

Husk en I/S AFTALE det er drøn vigtigt uanset I stoler 100% på hinaden

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 3. Jun 13
Indlæg ialt: 13
Fra  Cloudkonsulent.dk Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Tusinde tak for det hurtige svar, og ja en interessentskabskontrakt kommer vi ikke uden om!

Med venlig hilsen 

Esben

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)