Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem har ansvaret?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 28. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

 

Vi har som underleverandør udført et stykke arbejde for en tidligere kunde. Jeg ser vores samarbejde for ophørt fordi at firmaet (enkeltmands)

ikke har betalt vores fakturaer rettidigt. Selvom vores arbejde er blevet godkendt og synet, af anden hovedaktør.

 

Han har nu sendt os en regning for et ødelagt værktøj som han havde lejet til opgaven (Lejet i hans firma navn). Han mener jo så at vi skal betale for udskiftning af kabel på lift.

(om det er hans svar på ca 45  1.rykkere, ved jeg ikke)

Vi har ikke problemer ved at betale ham, og vil også gerne da vi gerne vil stå som et pligt opfyldende firma.

 

Mit spørgsmål er, er det virkeligt os der har ansvaret?

Eller prøver han bare for se om det går?

Burde Cramo ikke have en egen forsikring ved slid.

 

Kom gerne med jeres input, hvis nogen har stået i sammen situation.

 

 

 

Mvh

Anders

 

Fra KBH
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg har ikke stået i samme situation, men udefra det du skriver vil jeg mene at det er ham der er ansvarlige for den skade der er påført liften, i det at den er lejet i hans navn. Men er det dine folk der har arbejdet på liften, så vil min moral sige at det er jer der har ansvaret for det selv om den er lejet i hans navn. Som du selv nævner i vil gerne være et pligt opfyldende firma, behold dit gode ry og aftale en pris med ham, og få den sag ud af verden. Du kan trøste dig med at du er blevet en erfaring riger.

 

Mvh Mimusa

Tilmeldt 28. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. for dit input.

 

Ja, vi er 3 firmaer der har arbejdet med liften deri blandt ham selv.

I bund og grund tror jeg han prøver at skyde lidt efter os, pga jeg har sendt ham en masse rykkere og opsagt samarbejdet.

 

 

 

 

Tilmeldt 25. May 13
Indlæg ialt: 37
Fra  Ejendomsmægler.NU Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er dine flok der har ødelagt nogle kabler på liften, er det vel fair nok det er dig der skal betale det. 

Man skulle tro der var en forsikring på sådan en lift, men nok også en ret stor selvrisiko.

Hvis du får en kopi af den faktura han har fået fra liftudlejnings firmaet, så burde det ikke være så svært at se hvad du skal betale.

Få 3 Gratis Ejendomsmægler Tilbud

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Prima-Flex ApS:

Mit spørgsmål er, er det virkeligt os der har ansvaret?

Eller prøver han bare for se om det går?

Han prøver da helt klart om den går. Når man lejer den slags materiel. Betaler man samtidig for en forsikring som dækker den slags. Men det ville da være rigtig smart hvis han kunne få jer til at betale ham for noget han ikke selv skal betale for.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan har i aftalt samarbejdsbetingelser? Er det en fast pris for et stykke arbejde eller er i lejet ind på timelønsbetaling og er der en samarbejdskontrakt?

Såfremt i er lejet ind på timelønsbetaling vil han stå med tilsyn og instruktionspligten/ansvaret for det arbejde i har udført, måske herunder også arbejdet med liften.

Udlejningsselskaber har forsikring på deres udstyr, men der er også en selvrisiko som lejer vil blive pålagt. Et kabel lyder ikke til at være over selvrisiko beløbet, derudover kan det godt være det "kun" er selve liften der er forsikret. Uanset kan man ikke slippe for at betale for en skade, ihvertfald hvis den er reel.

Et godt tip til fremover er altid at gå de ting igennem som i skal aflevere, gerne med billede.

Prøv at se om i ikke kan få et møde i stand, hvor i taler om jeres udestående og hans tilbagehold, det er altid den bedste løsning. Alternativt kan i jo benytte et inkassobureau til at prøve at få jeres penge tilbage. Nu kender jeg selvfølgelig ikke beløbsstørrelsen.

Tilmeldt 28. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja selvfølgelig men i det at 3 firmaer har brugt den er det svært at sige hvem der har ødelagt den.

Jeg har fået vedhæftet faktura fra udlejningsfirma, og kan se at hele beløbet falder til os. vi snakker om et par tusind, men synes nu at ret skal være ret.

 

 

Tilmeldt 28. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har gjort den store fejl ikke at have nogen samarbejdsbetingelser på plads. Men er sprunget hurtig ud i det pga travlhed. Han har fået en fastpris af hovedaktør. han har så givet den pris jeg kunne få for arbejdet. (uden kontrakt)

Så hvordan står han med stå instruktionspligten/ansvaret?

 

Vores opgaver er blevet godkendt af hans hovedaktør, men det halter hos ham.

 

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en principsag for dig kan du jo sætte hårdt mod hårdt.

Informer ham(på skrift) at du ikke kan påtage dig udgiften for kablet, han har bevisbyrden for at i har ødelagt den.

Send jeres tilgodehavende til inkasso.

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i et eller andet på skrift med den aftalte pris?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)