Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansat som hjælper til i konkurrerende virksomhed?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Meddelbar viden er helt uklart for mig?

Det et spil på meddelbarhedskriteriet, som A.C.Ørsted (1778-1860) opstillede som et krav til dommeres bevisbedømmelse.

Kravet går i al sin enkelhed ud på, at for at en konkret foretaget bevisbedømmelsen skal kunne anses for lovlig, skal dommeren kunne redegøre for (meddele), hvordan forlagte beviser er blevet bedømt. Man skal kunne få en forklaring på, hvordan dommeren er kommet fra de forelagte bevismidler til sit bevisresultat. En forklaring om, at stemmer inde i dommerens hoved / en åbenbaring har dikteret bevisresultatet lever ikke op til dette kriterium, da andre end dommeren ikke har mulighed for opleve dommerens hørehallucinationer og forstå, hvorfor dommeren har valgt at lægge vægt på dem i stedet for at sse bort fra dem som utroværdige.

Vi kan selvfølgeligt godt polemisk antage, at advokatens skråsikkerhed skyldes insiderviden. I såfald ville der være tale om viden, som advokaten (fx pga. tavshedspligt) ikke ville kunne dele med os andre. Og så er det også lidt uinteressant for os andre at følge med. Så er der jo bare tale om en konkret sag, hvor advokaten tilfældigvis kender facit i en sag, som er ligegyldigt for os andre.

Vi andre lærer merer af de sager, hvor vi kan følge med i mellemregningerne.

Cookie - John Hannover:

Postuleret autoritet - lyder også lidt sofistikeret - 

Men er det stik modsatte. Det er ikke så interessant, hvad en autoritet har sagt, som at se argumenterne og se, om de holder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Eh tak Ulrik  - jeg forstår faktisk det meste af det du skriver :) men håber du er enig i, at det er modig at sige man skal fyre en funktionær ud fra det som står, uden løn. Det kræver mere info eller ?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

For en ordens skyld:

Når bl.a.  du og jeg og du og en hel del andre giver anbefalinger og råd på Amino, er det ud fra en præmis om

at trådstarter beskriver virkeligheden og skriver sandheden...

Vore anbefalinger har kun relevans i samme omfang som trådstarter loyalt og adækvat beskriver problemerne som de er.

Gennem flere års virke som advokat med funktionærsager ved jeg - som du - at den helt minutiøse gennemgang af et sagsforløb

meget ofte bringer data på bordet som sætter en sag i et helt andet lys - som gerne skulle være det samme lys en domstolsproces

ser den samlede sag i.

 

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Berner Rue:

Når bl.a.  du og jeg og du og en hel del andre giver anbefalinger og råd på Amino, er det ud fra en præmis om

at trådstarter beskriver virkeligheden og skriver sandheden

Vi kan slet ikke komme ind på denne sag, førend trådstarter melder tilbage.

Det er ikke unormalt man arbejder på honorar og kun ansat i de perioder der er arbejde, så hvis det er tilfældet, skal der jo være en kontrakt, hvori der står "medarbejder" må ikke være / tage beskæftigelse på samme område i anden virksomhed.

Derfor spurgte jeg også hvordan han er ansat og om de har lavet en kontrakt.

Rigtige mange webudviklerer arbejder for flere virksomheder på disse betingelser, så vi behøver at vide om han er funktionær ansat, freelance, ansat pr. opgave og om der er en kontrakt mellem tager og giver. 

Det vil hjælpe hvis trådstarter komme tilbage med mere info.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Juul

enig

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:
så StarStarStarStar af dem idag. Kunne godt uddybe lidt mere hvad eningheden består i, og med hvilke alternativer og konsekvenser for disse valg.

Hej Juul

enigYes

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Eh tak Ulrik  - jeg forstår faktisk det meste af det du skriver :) men håber du er enig i, at det er modig at sige man skal fyre en funktionær ud fra det som står, uden løn. Det kræver mere info eller ?

Meget enig.

I funktionærsager kan man som i så mange andre sager stå med rene vindekort på hånden og tabe alt på et træk af lav kvalitet. I funktionærsager har tingene det med at gå rigtigt hurtigt,  følelserne går højt, der er mange kontraintuitive retsregler, som de involvede parter af gode grunde ignorer, og ofte prioriterer den ene eller begge parter en fortsættelse af samarbejdet over at brygge en god sag sammen.

So jo, der skal meget mere info til for at kunne sige noget konkret meningsfuldt. Det er ikke nok at antage som en rimelig præmis for debatten, at trådstarter giver de rigtige oplysninger, eller i hvert fald at trådstarter ønsker en besvarelse på grundlag af trådstarters oplysninger. Det er også nødvendigt, at vi har de data, som trådstarter måske ikke i første omgang ser som relevante.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)