Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videre salg af varer fra ebay.uk/de

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har læst et par andre "tråde" her inde, men synes ikke rigtig jeg kan få svar på mit spørgsmål. Jeg tænker på at starte en webshop med nogle FÅ varer (ca. 5 forskellige varer") Som jeg køber fra ebay.uk/de. Jeg regner ikke med at tjener flere tusinde kroner, tænkte bare det kunne være interessant og regner med at tjene maks 1000 kr. om måneden. Vil ca. købe 5 stk. af hver varer så det bliver ikke nogen stor virksomhed. Ønsker det skal være enkelt så regner ikke med at kontakte sælgeren og fjerne momsen. Mit spørgsmål er så: Skal jeg stadig registrerer mig som importør og hvad skal jeg indberette til skat osv.  

På forhånd tak Big Smile 
 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

mart787h:
Skal jeg stadig registrerer mig som importør
nej kun hvis du importerer fra uden for EU til videresalg

mart787h:
hvad skal jeg indberette til skat osv.  
Du skal føre regnskab - dine indtægter minus de udgifter der rent er kommet for at få indtægten (vare + fragt f.eks) og det resultat skal du opgive til skat - bedst i udvidet selvangivelse rubrik 211 - og din skat vil være helt magen til hvis du tjente det samme som løn = hvis du har frikort kun AM bidrag og ellers helt som du betaler af sidst tjente krone = normalt ca 44% hvis du i forvejen betaler skat

Du sælger så uden moms og det er OK når du som du er, ved, at du ikke kommer over 50.000 kr i omsætning/salg på 12 lbd måneder/måneder i træk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind  tak for hjælpen John Hannover

Dvs. at jeg i princippet ville kunne købe fra ebay idag og strate med at sælge i morgen så længe jeg bare føre regnskab?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

jep det er der intet i vejen for når det er DE og UK = inden for EU du køber og sælger - bare du fører regnskab og opgiver overskud til skat og holder dig under 50.000 kr omsætning på 12 mdr i træk - kan du starte dette sekund

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen :D

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)