Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af lokale til egen virksomhed i privat hjem?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 11
Indlæg ialt: 9
Fra  Teknikhuset ApS Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg står i opstartsfasen med en håndværker virksomhed.

Det er ideen at virksomheden skal drives fra et udhus på min private ejendom. Hvordan er reglerne for leje af lokaler hos mig selv? Og hvad med vand, varme og elektricitet?

Virksomheden bliver et ApS med mit Holding som ejer.

Hvordan er reglerne for beskatning af udlejning af lokaler, for mig privat?

Hvordan gør man det bedst muligt for både virksomheden og mig personligt?

Synes engang at jeg læste et blog indlæg vedr. emnet, men har ikke lige kunnet lokalisere det igenSmile

VH

Casper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemerne ligger netop i det kryds der er mellem, at din ApS som en hver anden juridisk person lejer af dig privat og det gir fradrag i ApS og formentlig personlig skat hos dig der udlejer noget af dit private. Med hensyn til forbrug, vand, varme og ell - vil det ikke være et problem så længe dit ApS betaler præcis det de bruger uden fortjeneste for dig, og der vil det generelt kunne være bedst med separate målere eller anden fornuftig sikker måde at ansætte forbruget på, hvor ex varme jo kan være langt mere i et udhus end i selve ejendommen, og tømre virksomheden måske ha et andet forbrug per m2 end privaten. 

Jeg vil ikke her prøve at kloge mig på en konkret løsning og heller ikke på skat du får af at leje ud, for der er jo mange forhold der spiller ind, men en revisor vil ret hurtigt, hvis han får en række tal af dig, kunne udregne det. 

Jeg ved jo ikke hvilket blogindlæg du leder efter, men hvis det var mit om UDLEJE TIL VIRKSOMHED FRA PRIVAT så er du velkommen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Mar 11
Indlæg ialt: 9
Fra  Teknikhuset ApS Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg ved jo ikke hvilket blogindlæg du leder efter, men hvis det var mit om UDLEJE TIL VIRKSOMHED FRA PRIVAT så er du velkommen

Det var jo lige nøjagtig dette indlæg jeg tænkte påSmile Tak for hjælpen.

Jeg vil selvfølgelig drøfte det med egen revisor. Det er dog altid rart at få andre øjne på sagen.

God Søndag

Casper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)