Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms!!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude. 

Jeg ejer en enkeltmandsvirksomhed, salg af tøj, make up, sko og accessories. Jeg åbner min webshop d.1/11. 

Mit sspørgsmål er så - får jeg momsen tilbage? eller? 


Mvh Stephanie. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hvilken moms?

Hvis du mener moms som er på varer du har købt ind for at ha dem klar til du åbner webshop 1/11 eller køb af webshop - så hvis du ikke har haft noget salg uden moms inden åbningen 1/11, så kan du bogføre regningerne i dit regnskab når det ligger rimeligt kort tid inden (max 6 mdr men jo tættere på jo større sikkerhed for accept af fradrag) og dermed også momsen som du så får "tilbage" eller modregnet i din kommende salgsmoms

Hvis du hele tiden har haft din virksomhed, forstår jeg ikke spørgsmålet for så har du vel hele tiden været momsregistreret og momsbogført

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Øhh... Det kommer jo an på om du har noget moms at modregne?

Hvis du f.eks. sælger et par sko for 80 kr. sko eksklusiv moms, bliver det 100 kr. inklusiv moms. - altså 20 kr. i moms.
Disse 20 kroner skal du så afregne og betale til SKAT - med mindre du har købt noget hvor momsen kan modregnes.

Eksempel:
Du køber et par sko til 40 kr. eksklusiv moms. Der er så 10 kr. i moms på skoene og du har derved totalt betalt 50 kr.
Indkøbspris: 40 kr.
Moms: 10 kr.

Men du solgte dem jo til 80 kr. eksklusiv moms.
Salgspris: 80 kr.
Moms: 20 kr.

De 10 kroner i moms ved indkøbet har du så momsfradrag for.
Så derved er det kun de resterende 10 kroner af momsen som du skal betale til SKAT.

Jeg vil sige det så firkantet, at hvis du driver en overskudsgivende virksomhed, så kan du roligt regne med at du aldrig vil få alt det tilbage, som du betaler i moms.
Hvis det skulle kunne lade sig gøre, kræver det at du har højere udgifter end indtægter, så du derved trækker mere moms fra ved indkøb end du får ind på salget.

Selvfølgelig kan der være perioder, f.eks. i forbindelse med opstart og vækst, at en virksomhed får penge tilbage i moms.
Det kan f.eks. være hvis du lige har købt et stort parti sko inden en momsperiode udløber - og ikke har fået solgt så mange af skoene på det tidspunkt.
Men i den efterfølgende momsperiode er det så forhåbentligt omvendt, da du så gerne skulle have fået solgt skoene og derved fået moms ind på salget af skoene.

Jeg håber at det giver mening Geeked

/Jesper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)