Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde er konkurs/tvangsopløst?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 450
Fra  Validated ApS Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

En af mine kunder er desværre gået konkurs for nogle måneder siden. Jeg opdagede selv, at virksomheden stod til konkurs på cvr.dk, men ejeren kontaktede mig også lidt tid efter. Jeg har så været i løbende dialog, og fuldt statstidende siden da. 

Jeg kan så se i dag, at virksomheden er blevet tvangsopløst, men der har intet stået på Statstidende, og jeg har ikke haft held med at skaffe information igennem erhvervsstyrelsen de sidste par uger. Så vidt jeg ved, så burde der have været en kurator eller likvidator inde over hele sagen?

Nu står jeg lidt på bar bund, har jeg sovet i timen eller kan jeg gøre noget?

Fakturaen lød på omkring 50 000 kr.

Tak på forhånd!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Klaus Fejer:

Hej Amino.

En af mine kunder er desværre gået konkurs for nogle måneder siden. Jeg opdagede selv, at virksomheden stod til konkurs på cvr.dk, men ejeren kontaktede mig også lidt tid efter. Jeg har så været i løbende dialog, og fuldt statstidende siden da. 

I løbende dialog med ?

Så snart en virksomhed er under konkursbehandling - så sk.. hul i ejeren - og så få fat i kurator og få anmeldt dit krav. Det er ham der har førertrøjen. Ofte kan du se det på cvr.dk, hvor virksomhedens adresse skiftes til kurators.

Du kan kontakte skifteretten i den retskreds som din kunde hører under og få oplyst, hvem der er kurator.

Hvis firmaet allerede er blevet tvangsopløst har der ikke været nogen penge i boet.

 

/Henrik

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej som en anden skriver skal du have fat på skifteretten og anmelde dit krav

det er så ikke sikkert at du får nogle penge, men jeg mener at hvis du ikke gør det kan du ikke

trække momsen tilbage - Jeg har selv fulgt et firma der blev opløst og anmeldte et lille krav 

på opgørelsen kan jeg se at de skylder 1.3 mil men der var kun 2 anmeldte krav på ialt 60.000 kr

det tyder på at virksomhederne ikke gider anmelde deres krav 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)