Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ADVARSEL til selskabsejerer om dagpenge

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 32
Fra  Tearsagain Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

MOAA:

Dig -> Familie fond -> Holding selskab -> Driftselskab

Og så få dig en lønsikring der dækker op til 80% af dine sidste 3 måneders løn i 9 eller 12 mdr.

Hvis man gør det er dagpengene så ikke ligegyldige? 

Jeg mener, hvis du tegner en lønsikring, så tegner du en forsikring udenom dagpengesystemet og da du benytter dig af den herefter har du en indtægt og bliver dermed ikke godkendt som dagpengemodtager.... 

Eller er jeg helt skævt på den? 

Arbejder for Nonbye A/S med fokus på bilreklame

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt SKAL man skam være på dagpenge for at kunne udnytte lønsikring. For at kunne tegne den skal man være i arbejde mindst 16 timer om ugen og tjene mindst 22.500 kr mener jeg

Her har du eksempel fra HK stat, hvor du kan se at dagpengene bliver trukket fra lønsikringen, så man får inkl., dagpenge i eksemplet 80%

Man vil stadigt ikke være dagpengeberettiget hvis man inden arbejdsløshed er lønnet fra den virksomhed/det selskab man er dagpenge og lønsikrings dækket i, ikke uden som hovedaktionær at skulle lukke driftsselskabet som hovedregel - det er ikke nok at man bare fyrer sig selv og lader selskabet køre videre og en overbygning med holding vil stadigt være en selv som ejer, og er det familiefonden så må man ikke ha nogen som indflydelse som person

Der er ikke en fidus i familiefond - holding .- drift - dagpenge checkes via årsopgørelsen for at kontrollere den dagpengeberettigede løn de baseres på og samme med løn sikring. Det vil ikke være lovligt at kammuflere sig ejerskab i det hele taget når vi taler dagpenge, men HVIS man ingen indflydelse har på familiefonden (og det er nok ikke det som der lægges op til her) og ingen som helst på holding eller drift - tjo så - men det er nok lidt fortænkt

Man kan som nævnt ofte få lov at beholde CVR ved at omdanne det til Holding - rent financielt selskab og så få dagpenge når drift er udelukket, og det er meget lettere hvis man rent faktisk må opgive sit driftsselskab  

vh John H

 
     

Månedsløn

 

34.500

8 % arbejdsmarkedsbidrag

 

2.760

Beregningsgrundlag

 

31.740

     

80 % af beregningsgrundlaget

 

25.392

Fratrækkes dagpenge

 

17.355

Udbetaling fra HK/Stat Lønforsikring

 

8.037



6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Lille tilføjelse til min tidligere post, så har jeg intet kendskab til om det reelt er lovligt, jeg ved blot (uden selv at overveje det) at en del benytter sig af dette setup.

Men man skal selvfølgelig følge spillereglerne her i landet!

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)