Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ADVARSEL til selskabsejerer om dagpenge

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 23. Jul 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg vil blot lige oplyse alle der driver virksomhed i selskabsform, og selskabet samtidig ejer driftsbygningerne så er der ikke mulighed for at få dagpenge hvis noget går galt, bygningen skal sælges inden der er mulighed for at opnå dagpenge, hvilket jo i sagens natur er lovgivningsmæssigt helt galt, mange står med bygninger der er vanskelige at sælge idet investeringslysten ikke er tilstede i dette marked, og en udlejning er selskabets bygninger er heller ikke nok, så for mange er eneste mulighed at lade selskabet gå konkurs.

Kan det virkelig være rigtigt og hvorfor ? mange har jo i god tro betalt ind til en arbejdsløshedskasse i mange år og således helt uden grund, der bør være nogle i regeringen som burde få rettet op på dette omgående.

Skriv gerne hvad i syntes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan sikkert være rigtigt. Det har altid været sådan, at det er nødvendigt at lukke et selskab ned før man kan få dagpenge. Årsagen er, at a-kasserne har meget vanskeligt ved at kontrollere, om man faktisk arbejder eller ikke arbejder i det skjulte for selskabet - laver det om, skaber nyt ting for dagpenge indtil man er klar til at rykke videre som selvstændig. At lukke en virksomhed er altid besværligt, og jo specielt hvis den ejer bygninger. 

Jeg ville dog ikke gi op, men undersøge, om ikke du kan ændre selskabet til et rent financielt selskab der ejer bygningerne - og slet ikke driver drift (og så vil det sikkert kunne blive diskussion hvis du driver udlejning) Ligger de brak fordi du ikke bruger dem og ikke kan sælge, bør de kunne være del af et rent holding selskab med ren finansiel virksomhed, og det mener jeg de fleste a-kasser godkender, specielt de som er for selvstændige kender til den procedure.

Det er den enkelte a-kasse der skal tage stilling til, om dit selskab på den måde kan gøres tilstrækkeligt hvilende til du kan få dagpenge.

Du har i alle fald ret i, at det ikke er en god ide at betale til A-kasse hvis ikke man kan lukke sin virksomhed inden man skal på dagpenge, og for den sags skyld heller ikke hvis f.eks. et selskab ikke over mindst 2 af de seneste 5 år + resultaterne i samme periode - har givet en løn der svarer til dagpenge minimum - for så får man vanskeligheder. Jeg har blogget lidt om netop det med DAGPENGE OG SELVSTÆNDIGE hvor du kan læse mere

Hvis du kan overbevise a-kassen om at dit selskab er omdannet så der ikke er drifts mulighed i det, så bør den kunne løses. Hvis du ikke kan det, så forstår jeg godt at der ikke kan gives dagpenge - det ville give for mange snyde muligheder tror jeg desværre. Både a-kasser og ministerier er helt med på den, det er ikke en fejl i alle fald, så det er ikke noget der er udsigt til ændring i.

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Dig -> Familie fond -> Holding selskab -> Driftselskab

Og så få dig en lønsikring der dækker op til 80% af dine sidste 3 måneders løn i 9 eller 12 mdr.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det har altid været sådan, at det er nødvendigt at lukke et selskab ned før man kan få dagpenge

Det bliver jeg altså nødt til at korrigere dig John. Jeg har før været på dagpenge (dog i meget kort tid/7 dage), hvor jeg samtidig været virksomheds-ejer. Der gælder dog nogle særlige regler, såsom nedsat dagpengeperiode mv. Det skal påpeges at det kræver, at man er i en fagforening, som har forståelse og ikke mindst kender reglerne på området, dvs. eksempelvis er man i FOA, er det et rigtig dårligt udgangspunkt, da de ingen erfaring har med det.

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

StenKrog:

Cookie - John Hannover:
Det har altid været sådan, at det er nødvendigt at lukke et selskab ned før man kan få dagpenge

Det bliver jeg altså nødt til at korrigere dig John.

det er fair nok - jeg tror nu også jeg i svaret siden skrev - at det er den enkelt a-kasse der afgør det, og jeg ved en anden herinde fra som siger som du, men også at det store flertal der HAR fuldtids CVR bliver afkrævet lukning - så det tør jeg godt holde fast i - , også efter lang snak med ASE senest det var oppe.Det er MEGET vanskeligt hvis man har drevet fuldtidsvirksomhed at få dagpenge uden at skulle lukke. (det er nok mindre kategorisk sagt)

Det KAN jo lade sig gøre - og specielt hvis man kan påvise der ikke er drift. Hvad der er meget mere muligt er at få lov til at STARTE CVR når man er på dagpenge - oftest som bibeskæftigelse - men det trådstarter er udsat for - at skulle lukke før dagpenge, er langt mere reglen end undtagelsen

læs gerne ASE som jo er selvstændiges fagforening (en af dem) de er jo også ganske klare i mælet http://www.ase.dk/selvstaendig/dagpenge - kun ved helt specielle omstændigheder - men klik dig vej frem i de forskellige scenarier de opstiller

og helt tilsvarende her: http://ajks.dk/dagpenge/Selvstandig-virksomhed/Dagpenge-og-selvsstandig-virksomhed/

citat:

Der kan som udgangspunkt ikke udbetales supplerende ydelser, hvis du har selvstændig virksomhed som hovederhverv. Der er derfor ingen mulighed for udbetaling af supplerende dagpenge, feriedagpenge eller lignende - heller ikke selvom virksomheden i en periode er uden indtægt.
 
Udbetaling af dagpenge forudsætter i denne situation, at virksomheden er endeligt ophørtse Ophør med selvstændig virksomhed.

Jeg ved der er nogen der har fået lov trods alt, så man kan da roligt prøve, man må bare nok realistisk set sige, det er op ad bakke. Om det så er blevet mere kategorisk svært ved jeg så ikke - altså om der er ændringer der har gjort det mere obligatorisk med krav om lukning

med bibeskæftigelse gælder netop reglerne om nedsat periode (vist 78 uger) men normalt ikke med fuldt selskab fuldtid

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

MOAA:
Dig -> Familie fond -> Holding selskab -> Driftselskab

Det har da lige været fremme, at det ikke er helt lovligt, eller er det kun hvis Familie Fond oprettes på Seychellerne eller lignende?

Jeg har selv fået et tilbud på dette, men blev lidt nervøs efter et program i denne uge.

Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
MOAA:
Dig -> Familie fond -> Holding selskab -> Driftselskab
jeg kan ikke se det løse problemet med dagpenge hvor man generelt ikke må være ejer af et driftsselskab og så få dagpenge. Om man så lægger aldrig så mange ejere ind over driften vil det givet være dagpenge snyderi stadigt at ha et aktivt driftsselskab kørende som man har indflydelse på og arbejde i - så dagpenge mæssigt er det givet en omgåelse der kan straffes

Familiefonde er lovligt men det ulovlige ligger i, at man så ikke må ha indflydelse - type Klaus Riskær men skal ha absolut arms-length til beslutinger i fonden - hvad jo netop så er det som en del snyder med

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Familiefonde er lovligt men det ulovlige ligger i, at man så ikke må ha indflydelse

Hej John

Den konstallation jeg fik tilbudt, som jeg har "talt" med dig om i en anden tråd, tilbyder:

Familiefond (eet eller andet sted) med lokal ejer som aflønnes af Familiefonden. - Holding og driftselskab.

Det er klart, at holding og drift ikke kan give dagpenge, når disse stadig ejes af trådstarter eller "mig".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Familiefond (eet eller andet sted) med lokal ejer som aflønnes af Familiefonden. - Holding og driftselskab.
nu kender jeg jo ikke dit tilbud, men mon ikke det er bygget, så du sikres indflydelse på familiefonden og reelt kan hæve til dig selv via konstruktionen  hvilket er ulovligt . men ellers er der jo ikke nødvendigvis noget ulovligt i en familiefond som sådan - det er nok bare den der lidt spøjse måde at brugen den på, senest demonstreret af DR1 i mandags

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville en middelvej ikke være at lade sig modregne 5-10 timer om måneden til vedligeholdelse af bygningen, forsøge at leje den ud ect ect ect..

Der mener jeg faktisk at det burde kunne lade sig gøre at hæve dagpenge for de sidste timer.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)