Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omfang af opgaver vedr. salg via webshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 110
Fra  www.Motoriklegetoj.dk Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle virksomme folk

Vi er så småt begyndt at kontakte kunder som kunne være interesseret i de produkter vi tilbyder. Det salg vi selv kommer til at lave p.t. er altså i forhold til direkte kontakt.

Vi vil gerne allerede nu,  som supplement til direkte salg, begynde at opbygge en webshop som skal sælge produkter som henvender sig mere til enkeltpersoner/private.

Vores produkter får vi fra én producent.

Nu er det sådan, at vi ikke skal have noget lager, men bestillingerne, når disse kommer via webshop, skal sendes direkte til producenten - det er vel også det nogen kalder drop ship hvis jeg har forstået det ret.

Mit spørgsmål går på hvor mange arbejdstimer det tager at driven en webshop - jeg er klar over at det afhænger af antal bestillinger. Men jeg tænker også i forhold til reklamationer, ombytninger, fortrydelsesret og generel vedligehold af websitet. Kræver det en fuldtidsansat?

Som jeg ser det vil vi selv prioritere vores arbejdstid til det direkte salg så derfor tænker jeg om vi bliver nødt til at hyre arbejdskraft udefra til at holde webshoppen kørende på bedste vis med glade og imødekommet kunder.

Til info: vi er to personer i vores nyopstartede virksomhed og vi arbejder med legeredskaber som bl.a. kan være med til at udvikle børn og unges motoriske færdigheder.

Det kunne selvfølgelig også være interessant hvis nogle herinde om ca. ½-1år ved at de ville kunne hjælpe os med at vedligehold og supportere kunder fra webshoppen på baggrund af tidligere erfaringer.

Go eftermiddag

-Søndergaard-

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søndergaard

Som du selv skriver, afhænger det af rigtigt mange ting.

Alt efter hvordan jeres leverandørs system er, kan man få jeres webshop til at sende ordrene automatisk over til leverandøren. Hvis jeres leverandør ikke kan det i deres system, skal I måske sende en bestilling til leverandøren, hver gang i modtager en ordre. Det er dejligt nemt og overskueligt at have én leverandør. Det tror jeg mange webshopejere vil misunde jer for Smile

Det kræver noget tid at få webshoppen op at køre, at få lagt alle produkter, kategorier, priser osv. ind på webshoppen. Derudover kræver det selvfølgelig noget energi og en pose penge til markedsføring af webshoppen, så potentielle kunder finder shoppen på Google osv. Dette kan man selvfølgelig outsource til en ekstern.

Svar på spørgsmålet:
Svaret er at det kræver mere tid at drive en webshop, end I måske selv lige forestiller jer. Selvom I vælger at få nogle til at tage sig af det meste af shoppen, bliver I også nødt til at komme ind over den, hvis I virkelig vil have succes med den.

Hvis jeg ikke har skræmt jer helt, kan vi selvfølgelig tage en lidt mere dybdegående snak om det at drive shop og hvad det kræver, men det er vigtigt at I gør op med jer hvad I forventer af det at have en webshop. Er det fint nok at der kommer en ordre af og til og I har fokus på det direkte salg, eller vil I have at webshoppen f.eks. skal op og stå for 20,30,40,50,60,70% af omsætningen.

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Århus
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 110
Fra  www.Motoriklegetoj.dk Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Tak for dine indspark:)

Ja - ting tager tid og det er også derfor vi allerede vil begynde processen ift. webshop allerede nu så det kan få den tid det skal bruge for at blive godt når det på et tidspunkt går i luften.

Jeg har nogle venner som selv jobber med eks. SEO og anden optimering af websider og har også sparret lidt med dem. Vi er bestemt også interesseret i at være med i processen og driften af websiden - det har vi det bedst at have fingerne i bolledejen så vidt det er muligt. Men f.eks. det at håndtere kundesupport og bestillinger kunne man måske godt få en hjælpende hånd til.

Vi har også et par gode muligheder ift. marketing uden for nettet som vi nok også vil benytte os af når selve websiden er funktionsdygtig.

Men tak for det tilbud om en mere dybdegående snak - det kunne bestemt være en mulighed for os. Vi holder til i Århus så hvis du er på de kanter engang imellem kunne vi måske banke et møde op når vi er lidt længere. Tager din virksomhed sig også af at løse opgaver med kundesupport og almindelig drift af webshop?

Vh

-Søndergaard-

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme Smile

Du råber bare højt, når I er kommet længere i processen og hvis I har brug for sparring.

Som udgangspunkt tager jeg mig ikke af den almindelige drift af webshoppen (Håndtering af ordre osv.). Men der findes helt sikkert nogle former for "Administrations/recepstions/bogholdervirksomheder", som tilbyder dette.

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Århus
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 110
Fra  www.Motoriklegetoj.dk Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Flere indspark modtages med glæde:)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)