Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af Service virksomhed i Spanien for kunder nordpå.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja sådan kan man også se det.. 

Men så siger vi at jeg napper den ulovlige linie, som med sikkerhed ikke er så slem her i ES, hvordan med domæne da jeg jo skal registreres på en eller anden måde, den tager jeg evt bare privat og med en dansk firma og smider min spanske adresse og bliver faktureret dertil..??

Tager gerne chancen det første år og er den ulovlige kriminelle type.. :)

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lindgren:
Er det et problem hvor mit domæne er registeret nu vi snakker om skatteregler osv??


Jeg har aldrig hørt at det kunne være et problem ang. domæne, ikke mindst når du jo alligevel ikke emigrerer - så ér du jo Dansk skattepligtig uanset hvad.
Som du beskriver det nu skal du betale fuld skat i Danmark og opfatte dig selv som skattefri turist i Spanien.
Tjener du noget i Spanien skal du i princippet betale skat i begge lande når du ikke officielt emigrerer. 
Hvis jeg var dig ville jeg starte en ikke personligt ejet virksomhed i Danmark (smba, aps eller lign.) hvorfra den virksomhed så handler med Danske kunder. Du personligt emigrerer så og du arbejder så freelance for denne virksomhed. På den måde er du spansk leverandør til den danske virksomhed på lige fod med enhver anden EU leverandør.

Hvis dine Danske forhold forhindrer dig i at emigrere så er du Dansk skattepligtig - der er ingen lovlig vej udenom. 

Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det var selvfølgelig en mulighed, ville bare gerne slippe for at oprette CVR nummer igen da det jo som en start er tænkt som bierhverv, og jeg måske får en alm job ved siden af hvilket er ret svært hernede og en skidt løn hvis det sker, men at lave et aps som bi erhverv ved jeg slet ikke om er muligt, desuden ville jeg gerne slippe for SKAT lange snude, når de ved jeg er registreret shos dem og vil se noget moms regnskab osv på en virksomhed der måske ikke giver noget, så stiller de spørgsmål til hvordan jeg kan leve i ES og betale termin osv sikkert, ikke at jeg laver noget jeg ikke må. Lever af mine penge fra tidligere virksomhed og opsparing, men stadig den mølle der er jeg så træt af og prøver at slippe uden om. 

Så kan godt høre at det nok er DK der skal slippes for at komme det problem til livs. :-/

Ja ja der ingen der siger det skal være nemt at få lidt mere sol og mindre afgifter og overvågning. :)

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gjort det - det var nemt! ;)

Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Next big step.. Stick out tongue

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt konkret, hvad holder dig bundet til Danmark ?

Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen ting faktisk, trygheden, frygten for ikke at trives, tjene penge her osv. Lidt ansvar for familien når de er hevet med fordi jeg har lyst til at prøve noget andet. 

har ikke været væk fra DK i mere en 20 dg i 35år så har altid savnet DK når jeg har vært på ferie i længere end 3uger. Men nu der gået over 3 uger og skænker det ikke en tanke, men har heller ikke set noget med ferie øjne denne gang jeg er i spanien. 

Og har desuden haft brugt en masse tid at finde bolig, flyttelæs fra DK, Spanske plader på min bil jeg købte i tyskland da vi kørte herned, papir arbejde med skole til den lille som er 5år og en masse småting som hele tiden er at f styr på. Men nu vi sådan set ret meget på plads og er gået i tænke boks mht job. fruen har været til jobsamtale hos en mægler for at gå igang med et eller andet selvom lønnen er 800-1000 euro om måneden.

Så vi er klar til at gå i krig med at tjene så vi kan blive og betale terminerne, ingen ide om at skulle være rige og smarte, bare vi kan leve og slippe for klimaet, de utilpasset udlændinge, rockere osv i DK. Ved godt det er mafia byen vi bor i, men det ses ikke som man gør i danmark og føles meget mere sikkert, rart og høfligt at være her.  Smile

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

haha, men du vil stadig gerne bevare det danske "velfærdssystem". Kan du ikke godt se at der er noget galt her ? ;) Hvor er det dog bare typisk DANSK.... ;)

Hør nu her, hvis du fortryder om 1 eller to år, så tager i allesammen til Danmark og er 100% Danske igen. Slut prut.

Hvad venter du på ?  

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ellers kan jeg ende med at få en skattegæld som de har skønnet for den tid jeg har været væk ikke? Mener jeg at min kammerat fik efter 4år hernede. 

Jamen du har ret, skal hjem til marts så pakker vi sikkert resten og opsiger vores boliger som er fremlejet ud lige nu. Så skal man heller ikke have den hovedpine. 

Men ja typsik dansk trygheds narkoman SurpriseBig Smile

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)