Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af Service virksomhed i Spanien for kunder nordpå.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. 

Jeg er lige flyttet til Marbella i Spanien for at prøve noget nyt med min lille familie, Jeg har lukket mit CVR nummer i DK og har det man kalder NIE nummer hernede, en slags personnummer, men stadig dansk statsborger. 

Hvordan driver jeg nemmest en virksomhed som hovedsageligt vil drives ud fra en hjemmeside som forhåbentlig kommende kunder i Skandinavien og England vil bruge..?

Men jeg vil ikke betale SKAT dk men i Spanien, betyder det så meget hvor mit domæne er købt, og hvordan SKAT i dk kigger på mig, hvis man ser at siden er dansk ejet nu jeg har adresse i begge lande??

Det lige en tanke der er kommet nu her, så vil sikkert lave nogle flere indlæg om hvordan jeg opsætter en forretningsplan for at drive sådan en slags virksomhed, det har jeg aldrig prøvet før. 

Vh.

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal afmelde dig folkeregisteret, SKAT og give afkald på alt i Danmark, hvis du vil være sikker på ikke at betale dansk skat.
I Spanien skal du registereres som autonomous/freelancer, EU operator og nogle andre ting.

Spanien har netop ændret loven således at man i stedet for at betale 265 EUR/md (til Socialsikring, sygehjælp, forudbetalt skat mv) som alle andre gør, i stedet for KUN skal betale 52,06 EUR/md de første 6 måneder og herefter 128,79 EUR/md. - fordi man er freelance iværksætter.

Du bør kontakte et lokalt GESTORIA de kan vejlede dig og hjælpe med korrekte papirer for estimeret 50-70 EUR.

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Derudover skal du betale 25% skat af alt hvad du FAKTURERER til den Danske virksomhed.
Årligt bliver det opgjort hvad din egentlige skat er.
Du har personfradrag, fradrag for lejeudgifter osv. osv. 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Supertankeren:
Spanien har netop ændret loven således at man i stedet for at betale 265 EUR/md (til Socialsikring, sygehjælp, forudbetalt skat mv) som alle andre gør, i stedet for KUN skal betale 52,06 EUR/md de første 6 måneder og herefter 128,79 EUR/md. - fordi man er freelance iværksætter.

Det har jeg faktisk ikke set/hørt noget om, hvornår er det blevet vedtaget ?

Best regards

Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeg skal betale 25 SKAT til alle de faktura jeg skriver til de danske kunder, dog vil det være i den private sektor og dermed ret minimalt på faktura fronten da de ikke kan bruge den til noget, og for den sags skyld nok er ret ligeglade, men håbet er da også at der vil være aftaler med firmaer som har sendt ansatte på forretnings rejse, og så skal der jo helt sikkert laves en ordenligt faktura. 

har forhørt mig en del virksomheder hernede og de betaler sgu ikke skat mange af dem, og dem som gør er det små symbolske beløber. Sygesikringen er det ikke kun hvis man har ansatte over 25år? Og som du siger hvis jeg framelder mig ALT i DK?? 

Jeg må jo som iværksætter gerne tjene er det 50.000kr om året uden at betale moms eller noget i den dur, så som start ville det vel være smartest at have noget med DK at gøre så man ikke betaler sygesikring hernede og ser hvordan første år vil gå?

Hele forretningen vil foregå som start via hjemmeside da det er en service ydelse til rejsende som har behov for hjælp til deres ferie. Det også derfor jeg ikke ved hvor den skal registreres, da jeg jo godt må bo hernede og have en dansk viksomhed og drive den herfra. 

Men ville nu hellere betale til spanien, dels fordi de ikke betaler så meget og fordi deres skattesystem ikke er så vandvittig aggressivt som i DK.

Hvilket også er en af grundene til man er skredet for en tid, alle de afgifter og ting og sager er ikke til at arbejde med når man kun har drevet ,mindre enkeltmands virksomhed i DK..

Men mange tak for svar, vidste godt jeg ville kunne betale mig for noget hjælp hernede, men meget rart at få lidt info her inden man begynder at sætte gang i en hel masse.

Det stadig bare en lille tanke som kunne være sjov at prøve og ville kunne startes op uden at gå helt fallit tænker jeg. :) 

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:
Det har jeg faktisk ikke set/hørt noget om, hvornår er det blevet vedtaget ?

Ifølge min revisor, i forrige uge.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det lyder da fedt, det vil jeg undersøge nærmere, tak for info

Best regards

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Lindgren:
Så jeg skal betale 25 SKAT til alle de faktura jeg skriver til de danske kunder, dog vil det være i den private sektor og dermed ret minimalt på faktura fronten da de ikke kan bruge den til noget, og for den sags skyld nok er ret ligeglade, men håbet er da også at der vil være aftaler med firmaer som har sendt ansatte på forretnings rejse, og så skal der jo helt sikkert laves en ordenligt faktura.

Du kun kun løfte spansk moms af din faktura hvis du handler b2b med en anden EU virksomhed.


Lindgren:
Jeg må jo som iværksætter gerne tjene er det 50.000kr om året uden at betale moms eller noget i den dur, så som start ville det vel være smartest at have noget med DK at gøre så man ikke betaler sygesikring hernede og ser hvordan første år vil gå?
 

Ja, i Danmark, som Dansk iværksætter, men er du dansk iværksætter så er det i princippet ligegyldigt at du er i Spanien, så er du jo bare turist.

Og i så fald er mine svar ubrugelige, hvis du derimod bliver i Danmark men bare bor i Spanien (mere end 180 dage om året) - altså reelt i begge lande, så skal du betale skat i begge lande. Der er ingen dobbeltbeskatningsordning mellem danmark og spanien. Jeg kan heller ikke garantere for at mit svar om EU operator osv. er korrekt. Mit svar er baseret på at du opgiver Danmark.

Lyder mest af alt som om du skal holde dig til dansk lov og ret og opfatte dig selv som turrist/illegal indvandrer i Spanien (efter 6 mdr.)

Lindgren:
Men ville nu hellere betale til spanien, dels fordi de ikke betaler så meget og fordi deres skattesystem ikke er så vandvittig aggressivt som i DK.
 

Ja, derfor kan jeg kun anbefale dig at komme afsted så hurtigt som muligt, at flyve til Spanien og leje en lejlighed / købe hus er IKKE nok. Du skal HELT ud af DK - formelt.

Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kun boet i Marbella i 3uger, så at opgive det hele lige nu er lidt vovet med lejligheder derhjemme osv. 

Men er taget ned med vilje for at se når der ikke sker noget om vinteren da jeg ville lave noget juice/sandwich bar af en art, men det kræver jeg venter 5-6mdr og ser hvordan der er her ude for sæson og laver min resarch inden, og derfor ville lave det her sideløbende som måske, hvis man var så heldig kunne blive det man lavede fuldtid.

Jeg var bare sikker på at med mit NIE nummer var jeg rimelig homefree ved at drive forretning her, og ja så kunne jeg lige fise hjem og runde efter 6mdr og tilbage selvom der er masser der bor her længere tid om man kun må være her det halve år. 

Men hvem ved om 6mdr tænker jeg måske anderledes og bliver residencia og så kan jeg høre på dig at jeg nok er en smule bedre stillet faktisk da jeg ikke kommer i fedtegryden med det danske skatte system. 

Er det et problem hvor mit domæne er registeret nu vi snakker om skatteregler osv??

Det vel det eneste som kan fortælle hvor man er registeret, medmindre de gør det på adresse og det lige meget hvor man så har sit webhotel osv.. 

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk relativt enkelt.

Du må træffe et valg.

1. Du flytter alt ud af Danmark *** ALT *** og bliver derved fri for dansk skat
2. Du betaler skat i begge lande.
3. Du agerer ulovligt i begge lande.

Du må vælge... 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)