Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina til videresalg, som privat person

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, jeg er ny her, og jeg har et problem jeg håber i kan hjælpe mig med.

Sagen er den, at jeg er ved at starte en webshop op. Og da jeg ikke tror jeg kommer til at omsætte for mere end 50.000kr har jeg valgt ikke at oprette en virksomhed.

I sidste uge bestilte jeg så varer hjem for et par tusind kroner jeg vil sælge i min webshop, men som jeg så efterfølgende fandt ud, så skal man oprette en virksomhed når man importere uden fra EU med henblik på videresalg?

Hvilke konsekvenser vil det have for mig nu nar jeg har bestilt varerene som privat person?

Jeg har spurgt sælgeren og han siger han har afsendt pakken som en gave, men det er jo tydeligt at 30 produkter af den samme vare jo umuligt kan være en gave. Ifølge DHL'S track and trace vil varen højst sandsynlig ankomme indenfor for de næste to dage.

Skal jeg bare satse på den ikke bliver taget i tolden og så kontakte skat efterfølgende eller...?

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

De skal nok skrive til dig hvis de tager den. Så må du jo bare håbe at det ikke er Kopi produkter du har købt.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

det er jo en af dineser kinsertosserier som man også kan ha fra andre stedet - at de deklarerer ting som gave og helt tosset hvis det er 30 ens ting - det tænder jo kun told og skat af og er så åbenlyst snyd

Du SKAL være registreret som virksomhed og du SKAL være registret som importør for at købe noget som helst fra uden for EU til videresalg. Ellers kan det stoppes i tolden og du får bod og du ER totalt forpliget til at sørge for korrekt registrering og kan IKKE sige du ikke vidste, og håbe på det bare går igennem som udgangspunkjt

Dertil kommer jo at du vil få moms på ved importen som ikke CVR så tag og registrer dig og få løst den fejl du har ude at hænge - eller drog hele ideen - du vil bare ryge i vanskeligheder uden registrering som du kan læse om HER 

Venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg skulle nok have sat mig bedre ind i tingene, men det kan jeg jo ikke nå og ændre inden pakken bliver leveret.

Når nu de åbner pakken og ser at den indeholder 30 ens ting og den er bestilt som privat person, som en gave. Vil jeg få en bøde for det, eller vil jeg blot blive opkrævet moms og told?

Tilmeldt 28. Aug 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John og andre.

Jeg overvejer at købe nogle toge fra Kina. Ved at købe et stort parti på 500 toge kan jeg få det billigt. Jeg vil så gerne sælge de resterende på dba.

Er der noget der kan være ulovligt ved dette?

Jeg tænker ikke på regler for at være selvstændig. For salget overstiger næppe 5000. Men ift. Regler for at sælge legesager som måske ikke overholder de danske regler for maling der er brugt mv.

Nogen der ved noget om dette?

På forhånd tak for jeres hjælp.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

først og fremmest vil told givet se 500 toge som erhvervsimport og dertil ønsket om at sælge videre på DBA jo vil være samme. 

1 Du skal derfor være importregistreret - ellers ryger de retur http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

2 Du skal sikre dig de ikke er kopivarer http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html 

3 ja der kan bestemt være risiko i både maling (hvis giftig når der evt suttes på toget) og hvis mekanik i elektriske dele - med CE mærkning som kan være fak

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)