Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af fotograf-firma

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg går med drømmen om at tage min fotografering, fra hobbyplan (med frivillige jobs), til eget firma med salg
af blandt af lærreder og måske kombinere det med lidt freelance arbejde.
Men jeg mangler lidt svar, på hvad mulighederne og udfordringerne er ved at starte sit eget firma.

Jeg har læst omkring "Enkeltmandsfirma", som virker som den bedste løsning i mit tilfælde, sammen med min
måske kommende medstifer som PROFORMA SMBA. Men er dette den rigtige løsning?

- Måske har nogle herinde erfaringer fra netop samme branche el. lignende?

Jeg glæder mig til at høre fra jer :)

Simon

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal du kun være dig selv, vil jeg anbefale dig at starte som enkeltmandsvirksomhed, da det klart er lettest.

Skulle du starte sammen med en bekendt, vil jeg anbefale at få oprettet et ApS istedet. Få styr på lønninger, hvordan I hver især kommer fra det, det daglige samarbejde osv. Der skal være styr på ALLE detaljerne inden i går igang, med indkøb af udstyr og leje/køb af lokaler. Det er for øv, at skal til at forhandle om tingene, hvis en dropper ud eller bliver syg...

lad være at oprettet et SMBA. I min verden, virker det uprofessionelt, når vi har andre, og bedre muligheder. Har du ikke de 80 tkr. i opstarts-kapital, så vent til du har fået dem sparet op. (Eller vent til januar, så kan du nøjes med 50 tkr.

Endvidere vil jeg KLART anbefale at lave en forretningsplan, som udover selve planen, indeholder driftsbudget, likviditetsbudget og ikke mindst etableringsbudget. Det er så meget lettere at starte op, når der er styr på det hele......

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)