Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er SEO eksperter så dygtige? Eller har Google luret dem??

Side 5 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Nu er der jo efterhånden gået inflation i ordet ”SEO ekspert”, så skal vi endelig spørge om noget, kunne vi starte med at spørge om størstedelen af SEO eksperterne rent faktisk er eksperter.


En ting er at dine konkurrenter bruger en SEO-ekspert. En anden er nemlig hvor dygtig vedkommende er, samt hvor meget tid vedkommende får allokeret til opgaven. Betaler dine konkurrenter blot en lille håndfuld timer til en middelmådig konsulent, er det klart at du selv vil kunne opleve tilsvarende eller bedre resultater, hvis du selv bruger lang tid på søgemaskineoptimering.


Lad os prøve at vende den om. Her har du et eksempel fra det virkelige liv:
Om kort tid flytter min virksomhed i større lokaler. Væggene trænger til en klat maling, hvorfor jeg står med valget mellem at male selv, eller alternativt at overlade arbejdet til en maler. Der er både ting der taler for og imod at gøre det selv.

For:

Er jeg faktisk god til at male, er jeg sikker på at resultatet bliver lige efter bogen. Er jeg som ikke-fagmand god til at udføre SEO, er jeg ligeledes sikker på at tingene bliver gjort uden at springe over hvor gærdet er lavest..
Synes jeg at det er sjovt eller lærerigt at male kontoret selv, er det værd at tage med. Så kan jeg nok bedre sætte mig ind i malerens tankegang, næste gang hvor jeg får brug for hans hjælp, hvis opgaven er blevet for stor. Ligeledes kan maleren med fordel sætte sig ind i-, eller begynde at arbejde med SEO, for derved at få en viden som han kan gøre brug af senere.

Imod:

Er jeg dårlig til at male, kan jeg i værste fald ende med at spilde min tid, og samtidig gøre ondt værre. Det kunne være ved at mit gulvtæppe blev plettet, fordi at jeg ikke valgte at dække ordentligt af. Gør man ikke sit grundarbejde ift. SEO ordentligt, kan det også give bagslag.
Den tid som jeg bruger på at male, kunne jeg nok have brugt på noget som jeg er bedre til. På samme måde mange iværksættere kunne spare meget tid, ved at lade en dygtig SEO-konsulent om deres SEO.

Bottom line:

Gør du dit arbejde ordentligt når det kommer til SEO, vil Google ikke kunne se forskel på om du har lavet SEO eller om du har haft en ”ekspert” til det. Nøjagtigt det samme gør sig gældende, når mine kunder kigger på mine vægge, når de kommer på besøg. Er arbejdet blot gjort ordentligt, kan de ikke se om jeg har gjort det selv, eller om jeg har betalt mig fra det. Alt herover kan derfor koges ned til, at det eneste der i virkeligheden tæller, er om den udførende part er kvalificeret eller ej, samt om han er sin løn værd.

- Emil



Ordentligt

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Godaften Emil Blücher !

Tak for dit gode indlæg.

Og som jeg bl.a. læser det, ligger du bl.a. vægt på købers forventninger, mål m.m. 

Forventninger begge parter imellem tror jeg er uhyre vigtige.

Disse er måske ovenikøbet også lettere og opstille hvis køber (den ikke prof.) kender lidt til de ydelser der til købes i forvejen.

Dermed tror jeg at der bedre sker målopfyldelse for begge.

Og ved alt handel er det vel et spørgsmål om at kunne tilføre merværdi for køber.Wink

I tilfældet her er det altså SEO eksperten, der skal kunne tilføre denne merværdi for køber, om det så altid lykkes er en anden sag. ?

Derfor er dit eksempel med maling af vægge, også et godt eksempel.

Du ved jo hvor du kan købe god og billig vægmaling henne Wink

Iøvrigt vil jeg også benytte lejligheden til at sige dig tak for din rådgivning her på AminoYes

Råd & Tips jeg som læser herinde også har nydt godt afYes StarStarStarStarStar


Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Ib,

Nu er du så en af de få håndværkere, som har brugt meget tid (og penge!) på at lære SEO. Ligesom jeg har brugt meget tid og penge.

Det jeg elsker ved dit oplæg er at jeg faktisk har det lige modsat. Jeg har været taknememmelig over at få chancen for at arbejde som SEO-konsulent, men i det store regnskab begyndte jeg at tænke at kunderne ikke er det værd (for mig). Jeg har ikke oparbejdet "status" og er absolut heller ikke sammenlignelig med de dygtigste SEO-konsulenter.

Der har dog været en del kunder, der har været glade for mig, da 10 timer var ensbetydende med både råd og at jeg gjorde nogle ting. Herunder programmere på sitet.

Men jeg er da bestemt nået frem til hvad jeg så godt vidste i forvejen. Mine timer og hårdt optjente viden er bedre givet til mine egne projekter, end til folk der dårligt vil betale hvad jeg har brugt på en bog og flere års dedikation.

Jeg håber du kan følge mig, Ib.

Der er en grund til at mange dygtige og engagerede folk starter deres egne on-line projekter. Der er mange udenfor, der er urealistiske og kommer til at være på B-holdet. 



 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gita Street:
Jeg håber du kan følge mig, Ib.

YesWink Gita jeg tror og håber at jeg både kan følge og forstå dig ?

Derfor også StarStarStarStarStar til dig

Du er også en af dem på Amino, som jeg med stor glæde har fulgt og spurgt til råds, herunder også fået værdifulde tips, bl.a. var du den person der bragte billedet på mine organiske søgeresultater.YesWink

Denne hjælp fra netop dig betød for mig en stigning i trafikken på www.raad-mal.dk på ca. 30 % Yes

Råd & Mal (familieforetagende, vi er alle 3 ejere), som i dag, består af Sabine (malerlærling og datter) Susanne (maler, kæreste og mor til Sabine) og mig selv, vi henter i dag alle opgaver fra organiske resultater, ingen anden markedsføring bruger vi, ja - jo ? "mund til øre metoden".  

Dette har bl.a. betydet at vi i dag "sparer" årligt ca. 70-100.000 kr. til diverse malerportaler, som vi kan købe opgaver hos. Det gjorde vi i perioden 2006 - 2010.

Derudover "sælger" jeg opgaver til 4 andre malerfirmaer og et gulvsliberfirma, som symbolsk betaler  mig et beløb for nogle kontaktinformationer på kommende mulige kundeemner.

Fælles for de nævnte firmaer er, at de ikke stoler på diverse portaler, men tilsyneladende indtil videre tror på undertegnede. ”Selvfølgelig" får vi også useriøse henvendelser.

Men jeg vil vove den påstand, at de henvendelser vi får på www.raad-mal.dk (Råd & Mal) er mere seriøse, end fra en portal hvor der er store røde blinkende lamper der fortæller, at man bare skal klikke her, så får man straks og helt uforpligtende mindst 3 uforpligtende og gratis tilbud

Fælles for alle de portaler. Er at de stort set intet ved om det pågældende marked.

Et eksempel fra i går en kommende bygherre henvendte sig on-line, og efterfølgende kontaktede jeg vedkommende og oplyste at på de foreliggende oplysninger kunne der ikke oplyses en konkret og korrekt pris. Men vedkommende kunne i hvert fald regne med en minimums pris på 20/25.000 kr. ex. moms. Denne oplyste at hun havde henvendt sig on-line sig til malerpriser.dk og fået oplyst 69.800 kr. ex. moms.

Til dette var vi begge enige om, at det vist ikke var en særlig seriøs pris, og jeg tilbød hende en pris der var lavere, og uden fore udgående besigtigelse.

Men det er sjældent at det er sådan portaler arbejdere, men tværtimod med ”lave” priser.

Men denne portal  malerpriser.dk håber på at de kan sælge denne pris til 3 malere, der så farer ud til den kommende kundemulighed, og fortæller denne at de hver især kan lave til en meget lavere pris, men hvor lavt ? vil de hver især underbyde hverandre ?

Ja Gita og andre gode aminoer herinde I er alle jeres løn værd !!!!

Men hvad men dem uden for ?

Og dem herinde der kalder sig ”eksperter”

Ja Gita egne on-line projekter er nok vejen frem ?

Så slipper du og andre for utaknemmelige ”sjæle”.”Vi” ser vel også at Amino Freelancere har sine problemer og udfordringer og skulle agere i.

Ja on-line verden har sine muligheder, men også masser af mange faldgrupper.

Men tak til dem af jer der gav os andre masser af gratis viden og  indsigt i SEO m.m. uden denne viden var ”vi” ikke kommet videre. Yes

 Med denne viden var/er vi måske også lidt i stand til fremadrettet, at kunne vurdere om kommende ”eksperter” er deres løn værd, eller ”vi” selv skal lave det som ”gør det selv?” "håndværkere"

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 5 ud af 5 (45 indlæg)