Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken boligforening i KBH?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg bor i Aalborg, hvilket jeg er rigtig glad for. Jeg kunne dog godt overveje at flytte til KBH, når jeg engang bliver ældre. Om det bliver om et par år eller 3-4 år+ ved jeg ikke helt endnu. Jeg tænker derfor, at det kunne være en god idé at være ude i god tid og skrive sig op i en boligforening i KBH, så man til den tid har en OK chance for at finde en god lejlighed i KBH med en rimelig husleje. Derfor er mit spørgsmål:

Hvilken boligforening kan I anbefale, hvor priserne er rimelige og lejlighederne af fin kvalitet? Jeg søger særligt lejlighed i eller nær KBH centrum, og jeg kunne forestille mig, at det vil blive en 2- eller 3-værelses - men det ved jeg ikke helt endnu.

Mvh. Flamboyanten

Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Anyone? :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig...

Der findes flere boligselskaber og du skal skrives op i god tid, det er derfor en god ide at skrive dig op allerede nu. Til de bedste boliger kan der sagtens være en ventetid på 20 år men så er du da igang, der er også det at sige at hvis du først får en lejlighed kan du nogengange have hurtigere adgang til den næste bolig i køen. 

Jeg vil klart anbefale dig KAB. Jeg mener deres adr er kab-bolig.dk det koster vist omkring 100 kroner om året som du selvfølgelig altid skal huske at betale, ellers sletter de dig igen. Så tilmeld betalingen pbs, så kører det af sig selv. Når du så engang ønsker at være aktiv søgende, så meddeler du dette til KAB og så udvælger du områder - de har vist en 30-40.000 lejligheder.

Når du så får tilbud til de valgte områder skriver de også hvilket nummer ud har i køen til lejlighederne hver gang således at du ved hvad chancerne er. En anden option er ligeledes 3b.dk Også store og organiseret.

Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv og kender et par stykker der har haft held med vibo.dk

Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Wizdrake:
Har selv og kender et par stykker der har haft held med vibo.dk

Hejsa

Tak for svar. Vibo.dk kendte jeg faktisk ikke. Men det ser ud til, at de har nogle fine lejlighed til rimelige huslejepriser og ikke med alt for vanvittige ventetider - dem tror jeg, jeg vil melde mig ind hos. Tak for det!

Mvh. Kristina

Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:

Hej med dig...

Der findes flere boligselskaber og du skal skrives op i god tid, det er derfor en god ide at skrive dig op allerede nu. Til de bedste boliger kan der sagtens være en ventetid på 20 år men så er du da igang, der er også det at sige at hvis du først får en lejlighed kan du nogengange have hurtigere adgang til den næste bolig i køen. 

Jeg vil klart anbefale dig KAB. Jeg mener deres adr er kab-bolig.dk det koster vist omkring 100 kroner om året som du selvfølgelig altid skal huske at betale, ellers sletter de dig igen. Så tilmeld betalingen pbs, så kører det af sig selv. Når du så engang ønsker at være aktiv søgende, så meddeler du dette til KAB og så udvælger du områder - de har vist en 30-40.000 lejligheder.

Når du så får tilbud til de valgte områder skriver de også hvilket nummer ud har i køen til lejlighederne hver gang således at du ved hvad chancerne er. En anden option er ligeledes 3b.dk Også store og organiseret.

Hej Peter Maler

Tak for dit input. 

Jeg har researchet på KAB, og jeg synes ikke det virker særlig betryggende at læse andres oplevelser om KAB. Bl.a. her:

http://www.trustpilot.dk/review/www.kab-bolig.dk

Kan nogen be- eller afkræfte?

Mvh. Kristina 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristina,

Jeg håber virkelig ikke du er seriøs ??..du har lavet research ?? du har fundet 18 anmeldelser omkring KAB på trustpilot ??

Der bor måske 100 - 150.000,00 ja flere hundrede tusind mennesker og heraf er der over "flere år" 18 mennesker der har skrevet en anmeldelse (bemærk der også er flere positive imellem) og flere af de negative er irriteret over ventetiden eller en nabo som spiller høj musik og så er der dem der er sure på deres lokale vicevært.....

Helt ærlig - hvis det er objektiv research så bør KAB da vinde en fantastisk pris - det er da utrolig med så mange lejere at de ikke har flere dårlige anmeldelser - Det bør du lige overveje en ekstra gang....

Det jeg kender til KAB er faktisk at de har rigtige stærke værdier og det er bemærkelsesværdigt at de ovenikøbet bruger tid på at svare på disse anmeldelser på trustpilot, det siger igen noget om deres værdier og prioriteringer.  

14 dårlige anmeldelser (inklusiv ham der synes naboen spiller høj musik) tja....ud af 100-200.000,00 beboere...det er vist bestået ?

Findes der overhovedet andre virksomheder eller organisationer som kan matche det ?

Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:

Hej Kristina,

Jeg håber virkelig ikke du er seriøs ??..du har lavet research ?? du har fundet 18 anmeldelser omkring KAB på trustpilot ??

Der bor måske 100 - 150.000,00 ja flere hundrede tusind mennesker og heraf er der over "flere år" 18 mennesker der har skrevet en anmeldelse (bemærk der også er flere positive imellem) og flere af de negative er irriteret over ventetiden eller en nabo som spiller høj musik og så er der dem der er sure på deres lokale vicevært.....

Helt ærlig - hvis det er objektiv research så bør KAB da vinde en fantastisk pris - det er da utrolig med så mange lejere at de ikke har flere dårlige anmeldelser - Det bør du lige overveje en ekstra gang....

Det jeg kender til KAB er faktisk at de har rigtige stærke værdier og det er bemærkelsesværdigt at de ovenikøbet bruger tid på at svare på disse anmeldelser på trustpilot, det siger igen noget om deres værdier og prioriteringer.  

14 dårlige anmeldelser (inklusiv ham der synes naboen spiller høj musik) tja....ud af 100-200.000,00 beboere...det er vist bestået ?

Findes der overhovedet andre virksomheder eller organisationer som kan matche det ?

Hej Peter Maler

Du har helt ret i, at anmeldelserne på Trustpilot ikke behøver at være repræsentativt for boligforeningen, men netop fordi det er meget begrænset, hvad der står om boligforeningen (hverken dårligt eller godt; hverken anbefalinger eller "hold dig væk"-kommentarer) generelt på nettet, så søger jeg en be- eller afkræftelse af disse TP-anmeldelser. Netop fordi disse anmeldelser er så få (og antallet kan der jo være mange grunde til, måske ved folk bare ikke, at man kan anmelde en Boligforening på TP) - så giver de ikke et afklarende billede af boligforeningen. Men jeg takker dig mange gange for din anbefaling, jeg er glad for at du har brugt tid på at skrive dine erfaringer, for det kan være svært for sådan en som mig - og andre - der bor i den modsatte ende af landet at danne sig et billede af de gode boligforeninger i KBH. Smile

Mvh. Kristina

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok så...Selv tak...

KAB er nok det største som findes og derfor er de repræsentive alle steder. De socialt belastede steder og de lukrative steder, Frederiksberg er rigtig godt og attraktivt. Min erfaring er at de gør alt hvad de kan for at beboerne får de bedst mulige oplevelser. Når det så er sagt vil det med så mange lejere praktisk talt være umuligt at gøre alle tilfredse........Dog synes jeg at KAB som udgangspunkt altid strækker sig langt..........Dertil er der mange mennesker ansat og derfor er det jo også umuligt at sige om der er en vicevært eller 2 som man ikke bryder sig om.....det kan også komme meget an på området og de beboere i de pågældende områder.....det vil altså sige at det kan varriere fra ejendom til ejendom og derfor vil en enkelt anmeldelse aldrig kunne repræsentere det at bo i en KAB ejendom. Hvis du bemærker anmeldelserne er der faktisk ros til KAB´s administration generalt.

Men altså...når alt dette er sagt så tror jeg at alle de større boligselskaber gør det godt - de har alle pæne hjemmesider og ordentlige forhold. Hertil har de værdisæt og normer for hvordan tingene skal udføres. 

Der hvor du nok skal være mere påpasselig er de små steder.....især der hvor det drives som en forretning og hvor det skal gives overskud.

Forstår godt du vil danne dig et billede - men når måske hver 10 københavner bor i en KAB bolig vil du nok få meget forskellige svar...... 

Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:

Ok så...Selv tak...

KAB er nok det største som findes og derfor er de repræsentive alle steder. De socialt belastede steder og de lukrative steder, Frederiksberg er rigtig godt og attraktivt. Min erfaring er at de gør alt hvad de kan for at beboerne får de bedst mulige oplevelser. Når det så er sagt vil det med så mange lejere praktisk talt være umuligt at gøre alle tilfredse........Dog synes jeg at KAB som udgangspunkt altid strækker sig langt..........Dertil er der mange mennesker ansat og derfor er det jo også umuligt at sige om der er en vicevært eller 2 som man ikke bryder sig om.....det kan også komme meget an på området og de beboere i de pågældende områder.....det vil altså sige at det kan varriere fra ejendom til ejendom og derfor vil en enkelt anmeldelse aldrig kunne repræsentere det at bo i en KAB ejendom. Hvis du bemærker anmeldelserne er der faktisk ros til KAB´s administration generalt.

Men altså...når alt dette er sagt så tror jeg at alle de større boligselskaber gør det godt - de har alle pæne hjemmesider og ordentlige forhold. Hertil har de værdisæt og normer for hvordan tingene skal udføres. 

Der hvor du nok skal være mere påpasselig er de små steder.....især der hvor det drives som en forretning og hvor det skal gives overskud.

Forstår godt du vil danne dig et billede - men når måske hver 10 københavner bor i en KAB bolig vil du nok få meget forskellige svar......

Det lyder rigtig godt, tak for beskrivelsen. Og jeg er helt enig med dig i, at folks oplevelse af et boligselskab kan variere, alt efter boligområde, naboer, vicevært, lejlighedens stand, huslejeprisen og alt muligt andet, og det gør det også nogle gange bare endnu mere forvirrende for udefrakommende at finde ud af, om boligforeningen er god eller dårlig. Men jeg tror, jeg vælger KAB, Vibo og AAB, og så håber jeg, at det er de rette valg. Tak endnu engang og god weekend.

Mvh. Kristina

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)