Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterselskab - så kom datoen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

1 krone i kontanter? Troet de ville fremme iværksætteri :D

Men ellers gode videoer.. masser af god information.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg er jo som nok bekendt, lidt skeptisk overfor IVS som det lidt vil fremgå HER - omend jeg er helt med på, at for den del vil det være den rigtige løsning - men for mange vil enten personligt selskab, eller ApS med det lavere kapital krav fra 1/1-2014 være en bedre løsning.

Lige et spørgsmål. Ved du om den hårdt sparede 1 krone skal bekræftes via f.eks. en advokat klientkonto (bankerne er lige så dyre når/hvis de vil) eller tør selskabsstyrelsen stole på, at man har 1 krone? Det kan jo har lidt betydning for hvorvidt man let selv stifter, eller alligevel skal via advokat/revisor?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved intet officielt, men jeg ved at der nok kommer en ny anmelderbekendtgørelse, og jeg gætter at man nok næppe skal have får kroner forbi klientkontoen. Mon ikke det bliver i retning af, at man skal afgive en kapitalindskudserklæring overfor advokaten.

Om man så selv bliver i stand til at afgive denne erklæring overfor styrelsen bliver jo spændende. det gør man nok.

- selvfølgelig skal man forbi advokaten, for der følger jo meget andet med end blot et CVR nummer når man starter egen virksomhed..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
selvfølgelig skal man forbi advokaten, for der følger jo meget andet med end blot et CVR nummer når man starter egen virksomhed.
og det er jeg så i øvrigt overordnet helt enig med dig i Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Har lige et spørgsmål. Hvad sker der hvis man går Konkurs med et IVS ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hæ.

Det er i hvert fald vigtigt at iværksætteren forstår hvad vedkommende går ind til. det er jo IKKE SÅDAN at man bare opnår en begrænset hæftelse med et indskud på 1 krone. man skal jo leve op til det ansvar, der følger af at være omfattet af SELSKABSLOVEN. Det ansvar skal man være sig meget bevidst.

Ansvaret er at man som bekendt kan stille ledelsen til ansvar, hvis selskabets kapitalgrundlag er uforsvarligt set i forhold til virksomhedens økonomiske forpligtelser.

Og om dette ansvar ikke allerede er tilstede med et indskud på 1 krone er meget svært at undgå at se - i hvert flad hvis selskabet påtager sig økonomiske forpligtelser.

Derfor skal IVS kombineres med intensiv råd og vejledning om netop dette punkt, ligesom tilkøbsydelsen for den kommende IVS ejer bliver præcise aftaler og vilkår, som vedkommende skal anvende for netop og begrænse ansvaret overfor kunder m.v.

Der bliver nok at se til efter nytår. Kun 12 flasker champagne dagen før i år - desværre.

 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Ansvaret er at man som bekendt kan stille ledelsen til ansvar, hvis selskabets kapitalgrundlag er uforsvarligt set i forhold til virksomhedens økonomiske forpligtelser.

Ja så går det jo galt med det samme de henvender sig til dig. Med mindre du vil nøjes med 50 øre i Honorar Big Smile

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Det samme som et aps
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Michael, shit.. Det havde jeg slet ikke tænkt på
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)