Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms, tøjsag.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. 

Nu er det sådan, at jeg er i gang med at starte virksomhed. Salg af tøj, sko, make up og accessories. 

Varerne er importeret fra Frankrig, som er købt på private markeder (NY varer, IKKE genbrug). Jeg vil så sælge sagerne her hjemme i DK. 

Jeg vil lade mig momsregistrer, da jeg synes at det er mest fornuftigt! Mit spørgsmål er så, skal jeg på hver varer betale 25% til moms, eller hvordan fungere det? jeg har læst 100 forskellige opslag, men jeg kan ikke finde ud af det!

Help please. 

Hilsen Steph. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lægge 25% moms på alle dine varer når du sælger  ja - og du kan trække moms fra HVIS der er moms på dit køb og det tydeligt fremgår af regnigen - og ellersm ex køb af private - markeder  osv - er der ikke moms på, så der skal du slet ikke rode med moms.

Læs om MOMSPLIGTER

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Stephanie29:

Varerne er importeret fra Frankrig, som er købt på private markeder (NY varer, IKKE genbrug). Jeg vil så sælge sagerne her hjemme i DK.

 
At betale 25% i moms af salgsprisen er bad business. Du skal bruge reglerne om brugtmoms således at du kun betaler moms af avancen. Inden du stejler helt - så kan "brugt" også være "nyt" i denne sammenhæng.
 
Du kan læse mere om ordningen på:
 
 
/Henrik Koudahl
 
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

godt set Henrik som altid - når du løser hans link eller dette om BRUGTMOMS - så bemærk de klare krav til kvitteringen når du køber og dine fakturaer når du sælger. Specielt ved købet på et marked i Frankrig (nye eller brugte varer) kan der være en vis udfordring i at få udarbejdet - bemærk specielt delen om krav til afregningsbilaget du skal ha med sælger i Frankrig

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tusinde tak for dit svar!

Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik. 

Tusinde tak for dit svar. 

Jeg har læst det igennem, og det ser da rimelig fornuftigt og overskueligt ud! Der er jo ingen tvivl om, at jeg har gang i brugt moms. Som jeg forstår det så skal jeg betale moms af fortjenesten ved disse varer?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Stephanie29:

 Som jeg forstår det så skal jeg betale moms af fortjenesten ved disse varer?

Yes - Jeps korrekt forstået.

 

/Henrik

Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det! :)

Nu sidder jeg og registrer virksomheden, og da jeg så har krydset af under moms, kommer der en masse forskellige former op..

Den som jeg regner med at jeg skal krydse af er 'omsætning under 20 mio årligt (kvartalvis afregning af moms) 

Når jeg så indbetter momsen i SKAT, skal jeg vel bare gøre det under brugsmoms, så de er klar over det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Stephanie29:
Den som jeg regner med at jeg skal krydse af er 'omsætning under 20 mio årligt (kvartalvis afregning af moms) 

ja

Stephanie29:
Når jeg så indbetter momsen i SKAT, skal jeg vel bare gøre det under brugsmoms, så de er klar over det?

du mener måske brugTmoms - og der skal du følge regler i Henriks eller/og mit link for den dokumentation du skal ha med den du køber af som skal leve op til de specifikke krav og samme - følge regler for din egen faktura når du bruger brugtmoms (også helt egne regler som du så i linkene) og afgøre om du bruger individuel eller samlemetoden 

Angivelsen har mig bekendt ikke speciel rubrik, men du vil vel så generelt kun ha noget at opgive under salgsmoms og 0 i købsmoms  felterne vil være klare for dig når du ser momsangivelsen på skat.dk og tallene vil du normalt kunne få fra dit momsregnskab

Vigtigt er bare at du 100% følger regler for afregningsbilag når du køber og faktura når du sælger og bogføring - samle eller individuel metode 100% Det er klart krav at den følges helt - og - så vil du kunne udregne den moms der skal ind under salgsmoms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)