Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kortgebyr.dk - prissammenligning af betalingsløsninger

Side 3 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi (Quickpay) vil da meget gerne være behjælpelige med forskellige tal. Men vi kan desværre ikke udlede statistik for ex. charge-backs. Charge-backs er udelukkende en sag mlm. merchant og indløser og ikke noget vi nødvendigvis er indblandet i.

Mht. anti-fraud kan vi se at det ikke anvendes i voldsom grad - og dette til trods for at vores anti-fraud-system rent faktisk som oftest har alarmeret merchant før det bliver til en decideret svindelsag. Vi er nok ikke gode nok til at informere om værdien af den slags, eller også skulle vi prissætte det :)

Hele diskussionen om stribe/paymill og lign. tjenester er spændende - i bund og grund er der en lidt uheldig tendens til at sikkerhed er blevet en konkurrenceparameter. Vi ville _så_ gerne lave et betalingsvindue ala stribe, men må ikke jvf. PCI-reglerne. (som stribe også er underlagt, men de må godt øjensynligt - eller også har ingen bare taget sagen m. dem endnu). Men spændende diskussion. Og dyrfrustrende at regler ikke er til for at blive fulgt eller bare ens for alle.

Vh

Thomas Jensen

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ulrik Moe:
@Martin, Swedbank, Valitor og Handelsbanken vil komme på listen i løbet af ugen. Vi er dog udfordret ved at det kun er Teller som har lagt deres listepriser på nettet. Hvis nogen sidder inde med data som vi kan bruge så må i gerne sende dem anonymt :)

Der findes ikke listepriser på internationale indløsningsaftaler - alle indløsere giver et individuelt tilbud baseret på volumen, charge-backhistorik, risikovurdering, etc. Så i stedet for indløser / eller som alternativ kan der være inputfelt hvor merchant kan angive sin procentsats.

vh

thomas jensen

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 114
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Ulrik

Et par kommentarer fra min pind:

I kunne med fordel udvide med flere indløsere. Mange iværksættere vælger efterhånden en anden indløser end Teller … For at gøre det så nøjagtigt som muligt burde man kunne vælge mellem alle de indløsere, som de forskellige gateways samarbejder med. Visningen skulle så selvfølgelig afspejle valget, så der kun vises de gateways, der fungerer med den valgte indløser (ligesom nogle gateways forsvinder, når man kun vælger en aftale til Dankort). Kan du følge mig?

Som Thomas Jensen skriver, forhandles priser og gebyrer individuelt mellem indløser og webshop. Derfor skal der nok findes en lidt anden metode til at udregne kortgebyret.

Det ser ud til, at I regner med et transaktionsgebyr fra ePay, selv når der er færre end 500 månedlige transaktioner (2,04 kr. ud for ePay Pro ved 100 transaktioner om måneden). Men ePay tager ikke et transaktionsgebyr på de første 500 transaktioner om måneden. Efter de første 500, er det 0,25 øre per transaktion, så jeg forstår ikke, hvor de 2,04 kr. kommer fra. Kan du uddybe?

Husk også, at der er forskel på et kortgebyr og et transaktionsgebyr. Kortgebyret har med indløser at gøre: Det er den pris, de tager for at man modtager en betaling med fx et Visa-kort. Men de fleste gateways er prismæssigt ligeglade med, hvilket kort betalingen gennemføres med. Jeg synes, det giver et forkert billede at skrive ’kortgebyr’ ud for gateways, da de jo ikke tager et gebyr baseret på kortet, men på volumen og/eller funktioner. Muligvis er det blot semantik, men jeg synes, det slører billedet.

En faktor, I ikke tager med i beregningen, er, hvornår oprettelsesgebyret betales – det er jo forskelligt. Hos nogle gateways betaler man oprettelsesgebyret så snart, man opretter en konto, mens man ved andre kan teste systemet gratis og først betaler, når man begynder at tage imod rigtige betalinger. Det er i mine øjne et parameter, der er værd at tage med …

I øvrigt: Har I undersøgt, om alle de viste gateways understøtter 3D Secure? Der er mig bekendt et par stykker på listen, der ikke gør.

Nogle gateways tager ekstra for fx abonnementsbetalinger, 3D Secure eller netbankbetalinger, mens andre ikke gør. Det burde fremgå af oversigten, så sammenligningen bliver så brugbar som muligt.

Det er i teorien en rigtig god ide med et site, der sammenligner de forskellige betalingsløsninger, men betalingsverdenen er så kompliceret, at det i praksis er svært at lave en enkel, overskuelig oversigt, der samtidig giver et retvisende billede.

Jeg håber, det lykkes for jer. Lad os sige, at der er plads til forbedring i hvert fald :)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 133
Fra  MMASHOP.DK Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da et rigtig godt stykke arbejde - thumbs up herfra.

www.mmashop.dk  Alt til MMA, Karate,Kickboxing,Taekwondo,Judo,BJJ,Jiu Jitsu,Muay Thai, Kosttilskud, Streetwear og trænings udstyr.

Husk at se vores blog - www.mmashop.dk/blog

Vi er skam også på google med nyheder om MMA Udstyr https://plus.google.com/+MMAShopDK

Følg vores RSS Feed: http://www.mmashop.dk/index.php?route=feed/google_product_feed

 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Jensen, Quickpay:

Hele diskussionen om stribe/paymill og lign. tjenester er spændende - i bund og grund er der en lidt uheldig tendens til at sikkerhed er blevet en konkurrenceparameter. Vi ville _så_ gerne lave et betalingsvindue ala stribe, men må ikke jvf. PCI-reglerne. (som stribe også er underlagt, men de må godt øjensynligt - eller også har ingen bare taget sagen m. dem endnu). Men spændende diskussion. Og dyrfrustrende at regler ikke er til for at blive fulgt eller bare ens for alle.

Både stripe og Paymill har en PCI DSS Level 1 compliance :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

yup

Lucas - Hosting4Real:
Både stripe og Paymill har en PCI DSS Level 1 compliance :)

yup - men kortdata passerer et ikke certificeret miljø uanset.

PCI udsat for gradbøjning og anvendt som konkurrenceparameter - ikke just tanken bag PCI.

vh

thomas jensen

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Jensen, Quickpay:

yup

Lucas - Hosting4Real:
Både stripe og Paymill har en PCI DSS Level 1 compliance :)

yup - men kortdata passerer et ikke certificeret miljø uanset.

PCI udsat for gradbøjning og anvendt som konkurrenceparameter - ikke just tanken bag PCI.

vh

thomas jensen

Paymill:

Du indtaster dine info på siden, når du trykker 'betal' laver du et postback i javascript, denne javascript bruger bridge.js (et JS library af paymill), til at kryptere dataen, i en bestemt format, disse data bliver sendt til Paymill direkte mellem kunden og Paymill, derfor går det ikke via nogle 'ikke certificeret miljø'. Det eneste web-serveren har af info, er et kunde id fra paymill.

Stripe.js fungere på præcis samme måde.

Så det er kun klienten og paymill der kender informationen. Serveren der hoster løsningen kender et ID, og ikke andet.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lucas - Hosting4Real:
Du indtaster dine info på siden, når du trykker 'betal' laver du et postback i javascript, denne javascript bruger bridge.js (et JS library af paymill), til at kryptere dataen, i en bestemt format, disse data bliver sendt til Paymill direkte mellem kunden og Paymill, derfor går det ikke via nogle 'ikke certificeret miljø'. Det eneste web-serveren har af info, er et kunde id fra paymill.

alt samme korrekt i den ideelle verden uden svindlere.

Men du kan som kortholder ikke vide om merchant er en skidt karl og har modificeret scripts eller suger data på anden vis.

Ikke just tanken m. PCI.

vh

thomas jensen

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Jensen, Quickpay:

Hej

Lucas - Hosting4Real:
Du indtaster dine info på siden, når du trykker 'betal' laver du et postback i javascript, denne javascript bruger bridge.js (et JS library af paymill), til at kryptere dataen, i en bestemt format, disse data bliver sendt til Paymill direkte mellem kunden og Paymill, derfor går det ikke via nogle 'ikke certificeret miljø'. Det eneste web-serveren har af info, er et kunde id fra paymill.

alt samme korrekt i den ideelle verden uden svindlere.

Men du kan som kortholder ikke vide om merchant er en skidt karl og har modificeret scripts eller suger data på anden vis.

Ikke just tanken m. PCI.

vh

thomas jensen

Man må jo stole på sin leverandør, hvis man ikke stoler på dem - så vil man vel heller ikke handle hos dem? - Kan godt være det bare er mig, der ikke køber ting fra firmaer jeg ikke stoler på, ved ikke med andre.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
Man må jo stole på sin leverandør, hvis man ikke stoler på dem - så vil man vel heller ikke handle hos dem?

PCI går ikke ud på tillid eller ej. PCI går ud på at minimere risiko for svindel m. kortdata. Min pointe er netop at der m. disse metoder er givet køb på sikkerheden som en konkurrenceparameter.

Jeg synes da også at særligt stribe er vildt smart, og vi ville hjertens gerne lave det samme (det er nemt nok). Men har ikke fået lov grundet PCI.

Tro mig: jeg tror ikke vi har hørt det sidste til det her :)

vh

thomas jensen

Side 3 ud af 8 (71 indlæg)