Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikle software - Input / Erfaring / Råd fra test til salg

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er ved at få udviklet et stykke planlægnings software, og er egentlig fast besluttet på at se hvor langt dette projekt kan komme, og lære absolut mest på vejen. 

Har dog ALDRIG dels været inde for software udviklet, eller prøvet at føre et projekt så langt, så kunne da godt bruge nogle råd. Pt ser min plan/skema sådan her ud (Ting jeg har overvejet / planlagt):

1: - Koncept og ide er rimelig klarlagt (Plads til lidt ændringer hen af vejen)

2: - Har fået en til at udvikle en "light" udgave af softwaren. Dette er begyndt, hvor nogle af de tidskrævende funktioner pt er fjernet, for at vurdere om konceptet overhoved virker, inden jeg smider XX.XXX kr efter det. 

3: - Har købt hardwaren til at teste det ordenligt med, nemlig en 21,5" Touch skærm + jeg forventer inden for 2 uger at have tegnet + lavet en stander dertil, så den kommer op i højden. 

4: - Når første "demo" software er klar skal den testes igennem, både af mig selv men har muligvis også et firma der vil være friske på at teste det. Det er et produktions værktøj, så vil godt have det ud i miljøet, for at få bedste feedback samt bruger oplevelser. 

5; - Viser det sig at konceptet holder, skal det gerne udvikles færdigt. Som mange nok ved er kan dette blive en ret økonomisk dyr post, men håber at kunne klare det 100% for egen regning. Har dog overvejet at få en partner der måske har erfaring med fx salg eller lign. 

6: - Ved at se på noget salgs kursus, for selv at kunne stå for denne del, eller måske en "dele" sælger har også været i tankerne. 

7: - Markedet skal selvfølgelig vurderes bedre end min "mave" fornemmelse, men er ved at se på priser, og overveje hvad der skal til at få plads på marked

8: - Forhåbentligt sidder jeg om 1 år nu, og er ved at værre meget klar til at lancere produktet / softwaren hvis alt går efter planen. Kan nemt ske det er for optimistisk, men det må tiden næsten vise. 

Hvad syntes i om de tanker jeg har indtil videre, ting jeg har overvejet osv ? - Som nævnt er dette bygget på ingen erfaring, og har da sikkert også glemt et punkt eller 2 jeg har set på, disse vil jeg tilføje hen af vejen.

Håber at nogle folk har lyst til at svare, måske komme med egen erfaring eller hvad i har mulighed for.

På forhånd mange tak.

/Henrik

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kigger lige frem om nogle ikke skulle have erfaring eller viden omkring software eller bare generelt input til de ting jeg har tanker omkring. 

Kan ikke passe at det kun er hjemmeside folk der sidder herinde Smile ... 

 - Eneste der er blevet lavet siden igår er at kigge lidt på navne, samt overveje hvordan en evt hjemmeside skal opbygges - Fra bunden, eller nøjes med et flot Wordpress skabelon lign.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fornuftigt nok det du skriver, men det er svært at være specifik, da de ting du nævner er meget generelle for langt de flest udviklingsprojekter.

Henrik Kristensen:
4: - Når første "demo" software er klar skal den testes igennem, både af mig selv men har muligvis også et firma der vil være friske på at teste det. Det er et produktions værktøj, så vil godt have det ud i miljøet, for at få bedste feedback samt bruger oplevelser. 

Jeg ville prioritere meget højt at få en virksomhed (eller flere) ind over. Både så du kan teste at der er et reelt behov for dit produkt, men også for at få uvurderlig feedback fra 'den virkelige verden' som vil gøre dit produkt bedre og hjælpe med at prioritere fremtidige features. Du kan eventuelt love dem at de kan få det gratis når det bliver lanceret for at øge deres interesse i at deltage.

Det ville jeg også prioritere over at få taget og lavet en stander - med mindre det er strengt nødvendigt før virksomheden kan vurdere det ordenligt. Og jeg ville slet ikke gå videre med din liste før du har fået noget positiv respons på dit projekt fra en eller flere potentielle kunder.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Mogenshøj:
Jeg ville prioritere meget højt at få en virksomhed (eller flere) ind over. Både så du kan teste at der er et reelt behov for dit produkt, men også for at få uvurderlig feedback fra 'den virkelige verden' som vil gøre dit produkt bedre og hjælpe med at prioritere fremtidige features. Du kan eventuelt love dem at de kan få det gratis når det bliver lanceret for at øge deres interesse i at deltage

Optimalt er et af de vigtigeste punkter også helt klart at få det testet i virkeligheden ved fx 2-3 virksomheder, for det er dem som er kunderne, og vil kunne komme med uvurderlig feedback. 

Ser også på hvordan jeg bedst kan finde nogle der vil have interresse, samt hvordan jeg skal præsentere projektet for dem. Og hvis jeg finder nogle der vil teste det samt komme med feedback vil der selvfølgelig blive noget med 1 års gratis licens eller lign som tak.

Mads Mogenshøj:
Det ville jeg også prioritere over at få taget og lavet en stander - med mindre det er strengt nødvendigt før virksomheden kan vurdere det ordenligt. Og jeg ville slet ikke gå videre med din liste før du har fået noget positiv respons på dit projekt fra en eller flere potentielle kunder.

Standeren bruger jeg egentlig også som et projekt at koble fra med, så det er ikke er de store krafter bliver lagt i starten ... Men gennem mit arbejde har jeg super mulighed for at lave en, så derfor er punktet med - Men ikke en hovedpriotet.

Lige pt er første priotet at få lavet en "test" udgave færdigt, og se om det er nok at præsentere for firmaer, eller om der skal udvikles mere inden de kan se den reelle potentiale.

Mange tak for svaret Yes

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Kristensen:

5; - Viser det sig at konceptet holder, skal det gerne udvikles færdigt. Som mange nok ved er kan dette blive en ret økonomisk dyr post, men håber at kunne klare det 100% for egen regning. Har dog overvejet at få en partner der måske har erfaring med fx salg eller lign. 

Hvorfor ikke slå dig sammen med en programmør. Så kan hans indskud i projektet være timerne til udvikling, og dit indskud er ideen....

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke slå dig sammen med en programmør. Så kan hans indskud i projektet være timerne til udvikling, og dit indskud er ideen....

Den tanke har jeg også haft - Dog er jeg rigtig godt tilfreds med hvordan det fungere med ham der laver det for mig nu. 

 - Vil ikke udelukke den mulighed, men første etape her har jeg valgt at betale for selv. Skal der så udvikles videre på det og jeg får et lidt mere præcis budget på hvad det vil koste, vil jeg se på hvad der skal gøres.¨

Takker for svaret Yes

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Input er stadig velkomne, også hvis noget af det kræver lidt bedre forklaring fx. 

Er ved at undersøge hvordan jeg bedst kommer i kontakt med nogle firmaer omkring at teste det, evt har jeg overvejet at spørge fx Produktionsteknolog uddannelse om de har samarbejde med nogle firmaer eller lign, har selv gået derude nemlig.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

 - Hvis folk måske kender nogle rådgivere, sparings partnere eller lign i kan anbefale er i også velkomne til at nævne dem, enten i tråden eller PM Smile

Håber snart at få tid til lidt konsulent timer ved NIN.dk og så må jeg tage tingene derfra  ... 

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)