Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvist med tidligere chef - hvad nu?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Oline:
Ville du også spørge om lov til at kontakte arbejdspladsen, hvis du vidste at ansøgeren ikke arbejdede der mere?
for mig lidt omvendt. Jeg ville ikke bede om lov til at kontakte arbejdspladsen hvis jeg vidste ansøgeren arbejde der stadigt - så kunne det jo ødelægge jobbet for personen hvis jeg ikke overtog pågældende

Så ja man kontakter vel netop fordi man ved den pågældende ikke er der mere. Jeg tager som du har forstået af foregående altid referencer, men det indebærer også at jeg beder ansøger om OK og om hvordan jeg lettest kontakt den anden arbejdsgiver. Det er der hvor ansøger så forklarer, at der var eller er en tvist - og så må jeg vurdere, om det er værd at tage reference hvis jeg ved, at der er en tvist-

Det er ikke isoleret set en stor fordel at slutte med en tvist, men det er absolut heller ikke slutningen på karrieren - Gode arbejdsgivere ved alt om, at der findes dårlige arbejdsgivere. Havde du 2-3 tvists bag dig, så var det ret entydigt til din bagdel - EN tvist ved alle gode arbejdsgivere kan forekomme - og vil de tage reference - vil de generelt altid fortælle dig det for at få detaljer om hvem de skal kontakte - og så er det bare at lægge historien frem, uden at virke alt for fornærmet over hvad der er sket

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da ferie, hvor er vi forskellige :-)

Hvis ansøger ikke har en udtalelse/anbefaling fra tidl. arbejdsgiver, så giver det vel sig selv.

En rimelig god medarbejder, der vælger at stoppe, vil vel altid bede om en udtalelse/anbefaling?

Hilsen, Robert

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej det har jeg aldrig gjort, simpelthen fordi der efterhånden ikke er mange der vægter en skreven anbefaling særligt højt. Prøv at læg mærke til hvor få jobopslag der beder om at vedlægge anbefalinger.
Derimod bliver man næsten altid spurgt om referencer til første jobsamtale. En anbefaling vil næsten altid være rosenrød også selvom chefen måske ikke har været tilfreds.
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Robert Kronberg:
En rimelig god medarbejder, der vælger at stoppe, vil vel altid bede om en udtalelse/anbefaling?

ALDRIG - det kan alligevel ikke bruges til noget. De fleste store virksomheder skriver ikke anbefalinger, men giver et bevis på, at man har har været ansat - de skriver ikke anbefalinger. Og hvis de endelig gør det, er det (efter min mening) ikke det papir værd, det er skrevet på.

Og skulle du ringe til dem, skal du være meget opmærksom på, hvad der IKKE bliver sagt, de færreste vil udtale sig negativt (det kan nemlig også give konsekvenser).

MVH

Kirsten

 

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Oline:
Ville du også spørge om lov til at kontakte arbejdspladsen, hvis du vidste at ansøgeren ikke arbejdede der mere?

Ja, jeg ville altid spørge om lov først. Der kan være årsager til, at man ikke ønsker en ny arbejdsgiver kontakter sin tidligere arbejdsgiver og her har man så mulighed for at sige fra.

Det ville dog synes mærkeligt, hvis ansøger afslog at man kontaktede den tidligere arbejdsgiver, uden en rimelig begrundelse.

Desuden: privatdetektiver snager - arbejdsgivere spiller med åbne kort.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Cookie - John Hannover:
Oline:
Ville du også spørge om lov til at kontakte arbejdspladsen, hvis du vidste at ansøgeren ikke arbejdede der mere?

Ja, jeg ville altid spørge om lov først. Der kan være årsager til, at man ikke ønsker en ny arbejdsgiver kontakter sin tidligere arbejdsgiver og her har man så mulighed for at sige fra.

Det ville dog synes mærkeligt, hvis ansøger afslog at man kontaktede den tidligere arbejdsgiver, uden en rimelig begrundelse.

Desuden: privatdetektiver snager - arbejdsgivere spiller med åbne kort.

ved ikke lige hvor du referer til mig i citatet  - der er ikke et citat fra mig med?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
ved ikke lige hvor du referer til mig i citatet  - der er ikke et citat fra mig med?

Hej John,

Jeg klippede Oline's spørgsmål ud af dit svar tidligere i tråden, da hun faktisk spurgte mig direkte om dette.

Jeg var dog ikke klar over, at når jeg klippede fra dig, så kom både du og Oline med. Bemærk dog, at dit citatfelt er tomt.

Beklager forvirringen. Svaret var til Oline.

Surprise

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg stod i december 2010 i helt samme situation som dig. Jeg søgte job udfra jeg havde arbejdet dér, men uden anbefaling eller mulighed for at ringe til min tidligere chef, kom jeg ikke til nogen samtaler. Så vær realistisk, hvis du vil have et job nu og søg også jobs udfra at du "aldrig har arbejdet der" istedet for at sætte dine forhåbninger op og eventuelt spilde din tid. Jeg fik tilsidst job i vuggestue, efter at have spildt tre måneder på at finde et lignende job. Havde kompentencerne men ingen stærke beviser for det. 

Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Og skulle du ringe til dem, skal du være meget opmærksom på, hvad der IKKE bliver sagt, de færreste vil udtale sig negativt (det kan nemlig også give konsekvenser).

MVH

Kirsten

 

Hvilke konsekvenser kunne det få for en arbejdsgiver at udtale sig kritisk om en tidligere medarbejder da?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Oline:
Hvilke konsekvenser kunne det få for en arbejdsgiver at udtale sig kritisk om en tidligere medarbejder da?
skriftlig må han ikke gi dig en negativ anbefaling, men via telefon kan du ikke forhindre han fortæller lidt hvad han føler så sats ikke på det - sats i det hele taget ikke på hvordan du kan skabe en ny tvist, men stol på dig selv, at du kan vise dig selv fra din bedste side 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)