Nope, feilprosenten er omtrent den samme i de såkalte High Ticket programmene. Dette vet jeg svært mye om ifm. at jeg var sterkt delaktig i å rulle opp CCP/WMI i 2010.
Først og fremmest - hvad er High Ticket? Er det 10.000, 50.000, 100.000? Og de fleste High Ticket firmaer jeg har hørt om, viste sig at være fup, så selvfølgelig er fejlprocenten høj, i og med at disse firmaer oftest lever under 5 år. (og dermed kan "forhandlerne" jo heller ikke leve længere end max 5 år.)
En anden årsag til at fejlprocenten er høj kunne jo skyldes, at selvom man driver en lovlig forretning, så er der folk, der forsøger at overbevise andre om, at det hele er fup. Kender du den type!? ;-)
Det var ikke det du skrev i forrige innlegg: "Alle dine "røde lamper" forudsætter, at man er blevet lovet mere end konceptet kan holde - og i så fald er vi da helt enige i, at der skal strammes op."
Altså først ville du at de overdrevne løftene skulle strammes opp, men når det ble påpekt at dette foregår i den offisielle markedsføringen av ditt eget selskap, nei da snur du tvert om og unnskylder det. Dobbeltmoral kalles det.
Nej - det kaldes fejltolkning, da det er 2 forskellige ting jeg talte om, nemlig FORHANDLERNES markedsføring og SELSKABERNES markedsføring.
FORHANDLERNE skal lære at pitche mulighederne korrekt, uden alt for meget glimmer, dog synes jeg det er helt i orden at tale til folks ønsker og drømme - ikke ved at love dem at blive millionærer, men ved at vise dem, hvad man POTENTIELT kan opnå, som f.eks. lækre rejser med alt betalt, lækre biler, og mulighed for at blive sin egen chef. Dette KAN man opnå, hvis man er villig til at gøre det der skal til, for at opnå det niveau man drømmer om - om det er så er 1.000 kroner ekstra om året eller en million ekstra om året.
SELSKABERNE skal have lov at lave markedsføring på lige fod med de traditionelle reklamer i TV, magasiner etc. - og dette mener jeg ikke at LR overtræder - jf. min tidligere note omkring dette.
Selvsagt er det ikke slik, fordi det er et metningspunkt for hvor mange som kan selge det samme telefonabonnementet. Når det blir for mange selgere vil noen av disse bli misfornøyde med lav inntjening og finne noe annet å gjøre, altså vil det være en markedsstyrt balanse mellom etterspørsel og tilgang på salgskonsulenter. Mange vil gi seg når timelønnen faller under 100 kr pr. time, så det er ikke snakk om å trekke seg ut med tap.
I det vanlige forretningsliv er dette helt basic logikk, men i MLM-verden later man som om et slikt metningspunkt ikke finnes.
Hvornår forudser du, at der ikke længere bliver solgt shampoo, parfume, kosttilskud, plasticskåle eller cremer i verdenen?
Så længe der er folk der køber f.eks. shampoo - så er markedet ikke mættet, og så har du mulighed for at udbygge din MLM-forretning.
MLM handler nemlig som udgangspunkt IKKE om at sælge produkter, det handler om at ANBEFALE produkter. Så lige så længe der findes folk der ikke handler hos LR, så er markedet ikke mættet set i forhold til LR. LR har eksisteret i over 25 år, og dækker under 1% af markedet - så skal vi om ikke andet bare sige, at der minimum går et par 100 år, før en evt. mætning kan forekomme!? Og når dette sker, er der jo så tilsvarende kommet nye generationer til - og så kører møllen igen. ;-)
Jeg har sagt det før - og siger det gerne igen: Det ville klæde dig at sætte dig ind det koncept du forsøger at mistænkeliggøre og nedgøre - for ellers er det bare propaganda og tågesnak, som det ikke giver mening at kommentere på.