Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvilken fagforening

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selvstændig frisør og har beholdt min a-kasse for frisører. Er i tvivl om det gælder som selvstændig eller om man skal have en anden a-kasse?

 

 

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tinlor.

Jeg tror det bedste vil være at spørge i din A-kasse om du kan blive, hvis du gerne vil. Men både ASE og Dana er jo a-kasser med fokus på selvstændige. Selve A-kasse bidraget er såvidt jeg ved det samme, men der kan være lidt forskel på adm. bidrag og andre ting. Selvom du melder dig ind i en A-kasse skal du måske lige undersøge hvad det kan give dig af fordele. Jeg har ihvertfald MEGET svært ved at se fordelen ved at være medlem af en A-kasse som selvstændig, fordi du skal have realiseret din virksomhed 100% for at være berettiget til dagpenge.

Men det er der måske nogen der kan svare mere kvalificeret på - men bare så du ikke smider pengene ud af vinduet.. 

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal helt sikkert som min meddele din a-kasse at du er selvstændig det er meget vigtigt for ikke at ryge ud af systemet - men check også pris fra f.eks. ASE, Dana osv

Du kan læse lidt om DAGPENGE SOM SELVSTÆNDIG

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)