Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rusland - e- handel boomer !!!!

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var i Rusland i 2012 i syv måneder, så jeg har ikke så meget erfaring, men jeg kan i hvert fald huske
at jeg skrev en kort nyhed om netop dét emne :)

Du har fat i en god pointe mht. at russerne ofte vil stole mere på en vesteuropæisk sælger og i særdeleshed
en dansker, i forhold til en russer. Rusland er jo virkelig en unik i og med at de stoler så lidt på
på deres medborgere. I den forbindelse har danskerne jo en fordel pga. vores gode ry.

 

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant :-)

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 10. Sep 13
Indlæg ialt: 105
Fra  Oliver & Sis Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lytter lige med .)

Tilmeldt 9. May 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig og det er derfor de danske virksomheder - ikke kun webshops - skal se at komme i gear og få fingeren ud !!!!!! Det er nu, ellers bliver vi bare overhalet af de lande som vi ellers måler os med når man taler om handel med Rusland/CIS; Holland, Sverige, Finland, Tyskland mfl.

Husk på at hvis vi taler webshops, så vil en korrekt lavet og markedsført Russisk version, ikke kun dække Rusland (143 mill) , men også Hviderusland (10 mill), Kazakhstan (16 mill), Ukraine (45 mill) totalt 214 millioner mennesker !!! Og lad være med at sig at folk ingen penge har i de her lande, folk har mange penge og vil gerne købe vestlige varer. I Kazakhstan bor der flere milliadærer og millionærer i forhold til indbyggertallet end der gør i Kuwait !!

 

 

 

 

Tilmeldt 29. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Rusland har en købekraftig middelklasse, samt flere og flere nyrige, som ikke er blege for at spendere på privatforbrug.
Det minder mig om et et citat jeg læste, som en person fremfører i Dostoviejskijs "Spilleren":

"at imens i det civiliserede Vesteuropa, evnen til at erhverve sig kapital anses for et vigtigt punkt, ja, måske hovedpunktet i dydernes og de gode egenskabers katekismus, så er russeren ikke blot ganske uden denne evne, men han sætter endog al kapital, han får mellem hænderne, over styr på den mest tåbelige, mest uhyrlige måde"


:) 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er intet nyt i, at Rusland er i kraftig vækst, det har landet været siden jerngrebets fald... Og internetdelen har bare stået en smule stille, fordi som du selv er inde på, så er udbredelsen af internet ik særlig stor...

Men hva hjælper en russisk oversættelse, eller at markedet er i vækst, når de har et af verdens mest håbløse toldvæsner? 1-2-3 mdr i tolden er ik umuligt, og så kan man selv overveje, hvor glade kunder man får! Og de er så firkantet i tolden, at man skulle tro det var løgn!
Så sidder man nu i EU og savler over skyrocking vækst, så bør man nok lige undersøge hele pakken, inden man ender i et helved, som kan blive meget tidskrævende...

Hilsen en dårlige erfaringer med russiske toldere og den russiske told

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 9. May 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 06:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg selv arbejdet med det Russiske, Hviderussiske og Kazakhstanske toldvæsen gennem de sidste 18 år og har stort set ingen problemer haft. Hvis man sætter sig ind i tingene og gør som der bliver forlangt, så kan man også leverer til sine kunder uden problemer. Problemet er, at det er svært at finde ud af hvad der rent faktisk kræves da al information er på Russisk - især hvis man sidder i Danmark og ikke kan læse og forstå Russis.

Jeg køber selv på internettet og får varer leveret her i Hviderusland, det samme har jeg gjort da jeg boede i Rusland og i Kazakhstan, der var heller ingen problemer.

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Super godt initiativ!

Kan godt læse at I tilbyder oversættelse af tekster, men du må være klar over at russiske salgstekster plejer at være mere kontante og, lad os sige "agresive" i deres fremtoning.

Så hvis man vil sælge noget via internet på russisk, skal man ikke blot oversætte teksterne, men tilpasse dem, kæle for dem og målrette dem til den rigtige målgruppe.

Alene kendskab til russisk er ikke nok.

Selv om jeg er født russer og har opvokset der, det er først nu, jeg har for alvor sat mig ind i emnet og kan se, at det er et stor forskel mellem hvorsan formulerer man salgsteksten på russisk og hvordan sælger man til en dansker. (ud over at sproget generelt har forskellige strukturer)

Så hvis det er nogen, der har brug for at arbejde mere målrettet med salgstekster til russisksprogede hemmesider, kan jeg godt give et hånd. Det samme gælder SEO og arbejde med WordPress eller Drupal på russisk.

Fra Juelsminde
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 152
Fra  7 of diamonds Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende "debat" er selv igang med at køre flere webshops i stilling, men mangler så en til at lave dem for os - idéer og kapital er der, bare ingen know-how :) 

Mit spørgsmål er så - hvad med priserne? Skal produkterne sælges til det samme i Rusland som i DK? Er det for dyrt eller billigt med de samme priser? 

Tilmeldt 9. May 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Palle P,

Mht at udvikle dine webshops så har vi vores egne udviklere her i Minsk som kan være behjælpelige med det.

Vedrørende priser så afhænger det selvfølgelig af hvad dine transport omkostninger er for at sende dine produkter.

Generelt er prisniveauet i i Rusland, Hviderusland og Kazakhstan højere end det er i Europa. Det skyldes flere ting 1) høje logistik omkostninger 2) import afgifter og import omkostninger 3) omkostninger til certifikater pga anderledes standarder 3) en meget kort tidshorisont som betyder at virksomhederne generelt forventer at tjene meget mere på en varer en man tilsvarende vil gøre i Europa.

Ovenstående betyder at man rent faktisk i mange tilfælde kan sælge sine varer dyrere til Rusland end i DK og tjene mere per vare selvom der er nogle ekstra transport omkostninger. 

Vi kan hjælpe dig videre hvis du er interesseret bare send mig en email på cis@tradeways.dk så kommer jeg retur.

 

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)