Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til bogføring af indtægter på en bar

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder i øjeblikket og er i gang med at bogføre noget regnskab til en kollegiebar. I øjeblikket bruger vi Dinero til at lave faktura, men regner stærkt med at bruge de andre funktioner når det går live. Jeg kan forstå det blive muligt at sætte kassekladder ind, men vi har et par bordfodboldborde som vi også har en indtægt på, men hvordan skal vi sætte dem ind, og som hvad?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Dyrby:
Jeg kan forstå det blive muligt at sætte kassekladder ind
ja ud over faktura som jo kan bogføres kan I allerede nu kontere indtægter og udgifter i dinero

I regnskab ser I omsætningskonto for varer/ydelser med og uden moms som kunne bruges - men I kan også trykke på OPRET NY KONTO i højre øverste hjørne under regnskab, kalde den f.eks., 1050 og som navn - indtægt bordfodbold

Det som stiller spørgsmål er om I er momsregistrerede eller burde være det - læs for en sikkerhedsskyld om PLIGT TIL MOMSREGISTRERING 

Jeg vil dog ikke turde gætte på virksomhedstype for en kollegiebar - som jo næppe skal være enkeltmandsvirksomhed, men det ved I vel allerede hvis I er registrerede

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er allerede momsregistret, og en etableret virksomhed/forening. Jeg har kigget på hvordan jeg sætte det op det virker lige til, så det skal du have mange tak for hjælpen. Jeg kan dog ikke lige se om der er moms på de indtægter vi får fra bordfodboldbordene, eller om det er helt normalt dansk salgsmoms.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)