Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA til ApS Pro / Con og hvordan gøres det mest smertefrit

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hejnsvig
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoner

Jeg er løbet på en problemstilling, som jeg gerne vil have belyst i dette forum.

Jeg arbejder med en sag for tiden hvor 2 parter for et par år siden stiftede et SMBA,  nu er der ydre omstændigheder der umiddelbart taler for at omstifte selskabet.

De har d.d. et varelager der repræsenterer en værdi på ca. 100.000 - dette ønskes "omsat" til indskudskapital i et ApS, der omsiftes fra det eksisterende SMBA.

Hvad er der af muligheder for at lave denne omstiftelse og hvad er der af "hager" etc. man skal være opmærksom på???

Kan det i det hele taget lade sig gøre, uden at opløse og fordele, efterfulgt af nystiftelse af aps??

Hilsner

Thomas

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Eneste og mest smertefrie måde er:Big Smile

1. I om danner SMBA til et andelsselskab

2. I omdanner andelsselskab til ApS.



................ Den mest enkle løsning vil formentlig være at likvidere smba og starte nyt ApS fra grunden.


/Henrik

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er også mulighed for, at den nuværende ejerstruktur bibeholdes ved at lade det nuværende S.m.b.a. stifte et ApS, som så fungerer som datterselskab.

Herved kan aktiviteterne overføres til datterselskabet efterfølgende, hvor eventuelle skattemæssige konsekvenser kan elimineres ved omstruktureringen.

Som Henrik beskriver kan et S.m.b.a. ikke omdannes direkte til et ApS, og den anførte løsning er umiddelbart den eneste mulighed, men denne kan også være omkostningstung til rådgivere (revisorer/advokater).

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zartox

Stift et ApS på varelageret og nulstil balancen i SMBAet.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)