Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefal bog om mindfulness?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde til alle jer altvidende aminoer.

Er der nogen der kan anbefsle en god introduktionsbog eller anden litteratur til mindfulness? Helst uden alt for meget af den spirituelle vinkel :)

Mvh morten

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 344
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ved ik lige hvilken bog der er bedst, der er så mange!

Hvad med at se videoer på nettet? - det findes tonsvis, og især på engelsk.

Og aftenskole. Det er en billig måde at komme ind i det på, samt lidt samvær med andre :)

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Er der nogen der kan anbefsle en god introduktionsbog eller anden litteratur til mindfulness? Helst uden alt for meget af den spirituelle vinkel :)

Mindfulness er i min verden blevet et buzzword der misbruges mange steder. I bund og grund handler mindfulness om at stilne sindet, være til stedet i nuet.

Den første bog jeg læste inden for dette område, som radikalt ændrede mit liv, er "Munken der solgte sin Ferrari" - Af Robert S Sharma. Den kan dog være lidt svært at få fat på, men jeg ville ikke selv være foruden.

Den anden bog jeg vil anbefale er "Nuets Kraft" af Eckhart Tolle. Tolle har en fantastisk god måde at fortælle om Nuet og kommer også med nogle godt øvelser. Oprah har en gang lavet en 1 1/2 times udsendelse, for hvert kapitel i en anden af Tolles bøger - New World. Du kan se mere om det her: http://goo.gl/wI1LwM Der er vist nok 12 afsnit som er gratis og med Tolle selv.

En nem måde at komme i gang med mindfulness er blot at observere din vejrtrækning. Sæt dig et rolig sted i 10 min hver dag med lukkede øjne, og konstant følg luften der strømmer ind og ud af din næse. Du kan evt. holde fokus i dit hjerte og forestille dig at luften du trækker ind, strømmer ned i dit hjerte.

Dette er en meget effektiv måde at komme ind i Nuet på og blive mere bevidst.

Fra København
Tilmeldt 17. Jun 17
Indlæg ialt: 1
Fra  Mindfulnessguiden Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Morten

Her er 5 bud på bøger, som du kan læse gratis på eReolen. 

De første 4 har jeg selv læst og kan varmt anbefale. Måske start med Ind i mindfulness, den giver en rigtig god introduktion:

https://mindfulnessguiden.dk/din-praksis/boeger-om-mindfulness-ereolen/ 

Held og lykke med det!
Mange hilsner

Lene  

Tilmeldt 30. Aug 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

En rigtig god morgen om mindfulness kunne også være "Lige meget hvor du går hen er du der" af Jon Kabat-Zinn eller "Heal Thy Self" af Saki Santorelli :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)