Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er Iværksætterens største problemer?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jer er selv lykkes godt Smile og samler nu materiale til en bog for iværksættere om etablering og hvordan man tjener mange penge som selvstændig.

Jeg har tested bogen hos en enkelt iværksætter, men mangler flere oplysninger om: Hvad er iværksætterens største problemer?

Mangler han/hun en ide, en plan, kunder eller penge? Eller noget andet. 

Flemming


 

 

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Flemming..

 

Hmm.. Det største problem for iværksættere.. Det er nok meget meget forskelligt !..

Der er dog én af dine forslag jeg vil mene du skal glemme - og det er ideen.. De fleste iværksættere har en idé, en drøm, et mål..
Det som der så nok er mange der har problemer med er...

At få den fornødne rådgivning / vejledning..

At få pengene til at føre sin plan ud i verdenen..

Den fornødne viden om hvordan man driver en virksomhed...

At finde de rigtige partnere fra start af... 

 

 

Jeg ved det ikke, det er som sagt bare nogle skud fra leveren.. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Brian

Tak for dit svar som er taget til efterretning.

Når jeg skriver IDE kunne være et problem, så tænker jeg på at man havde en IDE om at tjene penge, men ikke vidste hvordan. 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

1) For mange vælger først et produkt/service og prøver bagefter at finde et behov. Success kommer af først at øjne de uopfyldte behov og derefter lukke hullet. Er det egne eller kundernes behov man ønsker at dække hvis man starter en webshop med børnetøj?

 2) Man glemmer at tid er penge og indregner derfor ikke sin egen arbejdstid i prissætningen. Derfor ser man mange gå ned efter at have arbejdet 12 timer om dagen med at pakke og sende sokker til 69.95 med gratis levering.

3) Misforstået tro på at man kan sidde i sofaen og tjene penge ved at udtænke gode ideer uden enten penge eller kompetencer til at udføre den. "Jeg har en super ide der vil slå Qxl men kan godt nok ikke programmere. Hvem kan programmere og vil være med?"

4) Markedsføring. Det kan ikke overvurderes hvor vigtigt dette er, og få mestrer det.

 Mvh Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Jesper

Tak for dit svar.

Jeg kan kun give dig ret i alle dine fire punkter, ikke mindst det første. Det nytter ikke at have verdens bedste produkt, hvis det ikke kan sælges.

Jeg vil beskrive bedre hvordan iværksætteren kommer rigtigt i mål. 

Mvh

 

Flemming

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Et problem jeg ofte oplever hos iværksættere, og som jeg i høj grad oplevede selv, var at holde fokus på ting man kan gøre for at generere omsætning i sin virksomhed. Mange iværksættere bruger rigtigt meget tid med at nørkle med at få lavet det rigtige logo, det perfekte website og super fede visitkort - og ofte skulle man måske droppe arbejdet med at lave et skilt til facaden med firmalogoet på, og tage ud til nogle kunder eller andre aktiviteter der helt konkret leder til salg.

Jeg kender en gut som sælger kontorartikler. De er stort set magen til de kontorartikler man kan købe alle steder, men de koster ca. 10 gange så meget. Han ved godt at han ikke sælger dem på et website, på et telefonopkald eller en dag hvor ønskede at være et andet sted. Så hver dag hopper han i bilen og kører ud til kunderne og overbeviser dem om, at hans produkter er bedst med live demonstration og charme - og hans forretning kører skidegodt. Han har ikke en forkromet "god idé" men en fandens masse vilje og det rykker virkelig for ham.

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit projekt lyder da spændende.

Det største problem for os danskere, som lever under janteloven, er nok - at vi ikke tør tage det sidste skridt.

Hvor mange med en fast indtægt, familie og hus og hele molevitten - tør smide den faste indtægt, for at få noget op, han ikke engang ved om kan lykkedes.

Men som brian siger, kun et skud fra leveren.

Kan også ske min intuition tager fejl, da vi jo ser, at der bliver flere og flere selvstændige

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror måske og objektiviteten spiller ind her. Detkan være utrolig svært at se fejl, mangler muligheder for forbedringer i et projekt man har arbejdet med i lang tid (og intensivt).. Jeg tror det er en stor mangel, måske endda en menneskelig fejl, ikke at være istand til at holde objektiviteten i sit arbejde. Det bliver svært at se det fra de kommendes forbrugeres side når man selv har gjort sit ypperste.

 

mbs

Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Joachim

Tak for dit indlæg.

Du har ret at mange bruger rigtig megen god tid på logo, brevpapir og visitkort. Man er nok lidt stolt af at have eget firma og det er jo nogle ting man kan klare og hygger sig med det. Når det så er færdigt, så er det ud at finde kunder.

Der findes desværre få dygtige sælgere. For dem er det let at sælge og tjene penge på næsten hvad som helst. Mange kan blive gode sælgere, hvis de træner meget.

 

Mvh

 

Flemming

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Nick

Tak for dit indlæg.

Her er hvad jeg mener om Janteloven:

 

"Den eksisterer ikke for dig. Den er kun en undskyldning for dem der ikke har energien eller ikke forstår at opføre sig korrekt. Du beviser dit selvværd ved at gå imod Janteloven. Du er noget. Du tør noget. Du kan noget som ikke mange andre kan."

Må jeg foreslå at hvis du vil være iværksætter så skal du fokusere på mulighederne og ikke forhindringerne. Det gjorde jeg og lykkedes.

Mvh

Flemming 

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)