Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eget brand eller ekstern designer?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 13
Indlæg ialt: 13
Fra  MIMIR design Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino brugere!

 

Jeg er uddannet arkitekt og er i gang med at starte min egen virksomhed indenfor møbel og brugskunst. Jeg får hele tiden nye idéer til innovative produkter på dette område og er begyndt at kunne se en rød tråd igennem mange af mine produkter. Lige nu er produkterne udelukkende skitser og 3d tegninger som jeg rigtig gerne vil føre ud i livet! 

 

Jeg har derfor brug for jeres hjælp og jeres erfaringer omkring forretningsmuligheder for at komme videre. Som jeg ser det så har jeg to muligheder:

 

  1. Drive en tegnestue og sælge mine idéer til forskellige eksisterende brands. Her vil min løn være i form af royalities – en %del af hver solgt vare. Ikke stor risiko – men kan jeg leve af det? Kan det betale sig? Er det svært at finde brands der gerne vil representere en? 

 

  1. Skabe mit eget brand. Her skal jeg ikke kun stå for design og udvikling af varen men også for at få den produceret, markedsført og solgt til forskellige forhandlere i skandinavien. Da jeg ikke selv har mulighed for at producere mine varer skal jeg samarbejde med underleverendører der producerer mine varer samt finde forhandlere på den skandinaviske marked der kan sælge varerne. Jeg vil eventuelt også åbne en netbutik der sælger varerne.

 

Den første mulighed er helt klart den der har mindst risiko men mulighed 2 er min store drøm- skabe mit eget brand. Problemet er bare at jeg ikke har en stor opsparing jeg kan bruge på at få det hele sat i gang.