Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hmm...hvorfor er det ikke pirat taxa, når man fragter folk for penge hos Gomore?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja, tanken slog mig bare lige.

Hvis jeg holder en sen nattetime i en bil foran gaden i aalborg og samler en person op som betaler mig 100 kroner for at køre vedkommende hjem, så er det pirattaxa og strafbart.

Hvis jeg udbyder et sæde hos Gomore, hvor jeg tilbyder at fragte en person til en vilkårligt sted mod betaling, så er det ok, men hvorfor...hvori ligger forskellen.

/Simon

Ps. jeg har aldrig kørt pirattaxa :)

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender ikke svaret. Godt spørgsmål faktisk. Ville gætte på at det har noget at gøre med at folk fra gomore har andet at gøre ved destinationen end at aflevere dig og køre tilbage. Og at de sandsynligvis kan bevise dette på en eller anden måde. 

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Det er faktisk et rigtigt godt spørgsmål, mit bedste svar ville være, at man ikke "leger" pirat-taxa, men at man gør en tjeneste for en anden person, og ikke har pengene i baghovedet. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Internexus:
, men at man gør en tjeneste for en anden person, og ikke har pengene i baghovedet. 

Øhm........ Hvis man udsteder en passagerplads gennem getmore har man da lige præcis pengene i baghovedet? (Ihvertfald delvis!) Stick out tongue

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Kragh:

Internexus:
, men at man gør en tjeneste for en anden person, og ikke har pengene i baghovedet. 

Øhm........ Hvis man udsteder en passagerplads gennem getmore har man da lige præcis pengene i baghovedet? (Ihvertfald delvis!) Stick out tongue

Jeg har selv overvejet at tage en med fra GoMore, og det er ikke med penge i baghovdet, altså i den forstand at jeg intet tjener på det, men jeg bare gør en god tjeneste for en person.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Internexus:

Simon Kragh:

Internexus:
, men at man gør en tjeneste for en anden person, og ikke har pengene i baghovedet. 

Øhm........ Hvis man udsteder en passagerplads gennem getmore har man da lige præcis pengene i baghovedet? (Ihvertfald delvis!) Stick out tongue

Jeg har selv overvejet at tage en med fra GoMore, og det er ikke med penge i baghovdet, altså i den forstand at jeg intet tjener på det, men jeg bare gør en god tjeneste for en person.

Man får lidt ud af det, men alt efter distancen, dårligt hvis overhovedet en profit. Det virker mest af alt som tilskud til benzin eller diesel, alt efter hvad man kører på.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:
Man får lidt ud af det, men alt efter distancen, dårligt hvis overhovedet en profit. Det virker mest af alt som tilskud til benzin eller diesel, alt efter hvad man kører på.

Ja det kan godt være det er en dårlig forretning, men det er vel ikke det der afgør om foretagendet er ulovligt eller ej. Faktum er at man tager penge for det.

Nu er jeg ikke i tvivl om at Gomore med garanti er lovligt, siden de har kørt i lang tid, og har professionelle investorer i ejerkredsen, men gad vide, hvori forskellen består?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Håber du trodser den dumme lov og kører alt det pirattaxa du har lyst til !!! :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
Håber du trodser den dumme lov og kører alt det pirattaxa du har lyst til !!! :-)

Bare så der ikke er nogen misforståelser!

Jeg er ikke ude på at finde et smuthul, som tillader mig at køre pirattaxa

Dels er det ulovligt, dels er jeg for stor en pivskid til at samle fremmede op Smile

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Taxa kørsel er erhvervsmæssig personbefordring. Det bære kørslerne ved GoMore typisk ikke præg af :-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)