Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor stor fortjeneste skal der til for at det er det rigtige valg?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 13
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har fået kontakt med den leverandør som jeg skal købe mine vare fra. 

Jeg har fået nogle priser på 3 produkter jeg vil sælge:

Indkøbspris: Salgspris på andre sider:  Overskud pr vare: 

vare 1: 75,27.- 110.- 34,37.-

vare 2: 83,14.- 120.- 36,86.-

vare 3: 108,32.-  150.- 41,68.-

Hvad er normalen for et overskud for at man skal kunne få det til at løbe rundt?

Webshoppen skal ikke bruges som A inkomst. Men B indkomst. Jeg er studerende og vil derfor køre den i fritiden. 

Hvad siger i til det? 
Er det nogle tal som ser lovende ud? 

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej qwe123

Det kunne tyde på, at du skal op i en lidt større indkøbsvolumen, før du får bedre priser.

Men anyway, lad os tage den fra ende til anden:

Tag lige et kig på, hvorvidt din leverandør har oplyst dig incl. eller ex. moms priser. Det har stor betydning for, hvad din indkøbspris ender op på. De fleste erhvervsdrivende taler nemlig ex. moms priser mellem hinanden.

Nu skriver du godt nok "overskud pr. vare", og ja, det kan du have lidt ret i. Men så kommer moms og skat også ind i billedet. 34,37 * 0,8 = 27,49 kr. Nu har du betalt moms.

27,49 * 0,6 = 16,49 kr - nu har du betalt skat, hvis du vælger at hive pengene ud, i stedet for at geninvestere.

Og denne indtjening er inden du overhovedet har tænkt afsendelse til forbrugeren. Her kommer der fragt, indpakning - og ja, faktisk også din arbejdstid, hvis man skal se firkantet på det.

Du kan jo så vælge at opkræve en fragtbetaling fra kunden (der også dækker indpakning m.v.), så den udgift ikke er noget du skal sætte til.

Kort og godt - du skal sælge rigtig, rigtig mange varer før det kommer til at løbe rundt, eller være en reel konkurrent til eftermiddagsvagterne på Q8.

De fleste butikker regner som regel med en mark-up på 2,5 før du har en rentabel forretning. Dvs. indkøbspris (ex. moms) * 2,5 = salgspris til kunden incl. moms.

Jeg håber du kunne bruge mine tanker til noget.

Kasper.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)