Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunder der konsekvent ikke betaler rykkergebyr.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

M.Gram:
Mht. til rykkergebyrerne, så er de lavet helt efter bogen og jeg har fuldt styr på proceduren, så i princippet kan de sendes til inkasso. En del kunder betaler jo fakturaen når inkassovarslet dumper ind af døren, men ikke de tre rykkergebyr på i alt 300 kr. og at gøre et inkassonummer ud af 300 kr. kan hurtigt blive dyrt, hvis man begynder at tælle den tid man bruger på det sammen. Så vil jeg hellere bruge min tid på de gode kunder og holde dem glade og tilfredse.

Hej Michelle,

Hvis du laver den med afskrivning nedefra hver gang, så lærer den dårlige betaler ALDRIG at gøre det igen. Så har du ENDNU bedre tid til dine gode kunder Wink

Fra København
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved godt den her debat er gammel, men har på fornemmelsen at det er godt at blive mindet om den.

Jeg står nu selv i den situation at jeg har en kunde som ikke har betalt rettidigt, jeg har efterfølgende sendt en venlig påmindelse, men da den heller ikke gav noget, så sendte jeg dem en rykker med inkassovarsel. (det er iøvrigt anden gang ud af to gange de betaler for sent.... første gang skete der heller ikke noget før jeg sendte rykker).

Jeg pålagde denne gang gebyrene 100kr og 310kr (EU komp) og sendte den afsted.

Igår skrev jeg så til direktøren af det mindre reklamebureau og sagde at jeg synes det var et ærgelig signal at sende mig og mine konkolleger at man bare vælger at ignorere vores faktura og mails på den måde.

Deres bogholder svarer så tilbage, at han nu havde betalt den faktura, men det lå lidt i kortene, at han bare betalte den første jeg havde sendt uden rykker og inkasso og så troede den gik, så jeg skrev med det samme tilbage for at få bekræftet, at han havde betalt gebyrerene også.

15 minutter senere ringer direktøren selv og siger han har fået informationerne, og at han ikke synes det er ok med de 310kr. Kalder det for gestapo metoder.

Jeg nævner lovgivningen for ham og siger at gebyret er ufravigeligt, hvortil han svarer, at han ikke har i sinde at betale det, men godt vil betale de 100kr i rykker gebyr og slår så over i hans eget firmas fakturerings politik, hvilket for mit vedkommende er fuldstændig ligegyldigt.

Han slutter af med at sige, at vi ikke har mere at snakke om.

Nu kommer mine spørgsmål:

- Er der en bagatel grænse? Nogen vil måske sige 310kr er lidt for lidt at klage over, men for mig er der tale om en princip sag fordi jeg kan forstå på nogle af de mennesker som har eller arbejder for den her kunde at de utroligt dårlige betalere.

- Har han med sine ord allerede gjort indsigelse over telefonen? Eller er det ligemeget og noget jeg skal se bort fra, og dermed stadig gå videre med en udenretslig sag?

- Hvis jeg benytter mig af en enkeltsagsservice hos en given inkasso service og betaler det det koster at starte sagen op, er den betaling så noget af det jeg får tilbage hvis / når den afsluttes til min fordel? Eller står jeg reelt med en udgift på fx. 800+moms for at få 310kr tilbage?


Jeg føler bare jeg bliver nødt til at følge den her til dørs for at presse lidt respekt ned over deres hoved for deres leverandører, især når jeg valgte at give dem rabat på deres faktura, fordi jeg kender ham der bestilte udstyr hos dem. Det har ingen betydning for mig eller min forretning at de ikke vil bruge mig igen, jeg vil endda gå så langt at sige at de ikke er velkomne hos mig mere. Ifht. min bekendte så har han endda valgt at sige op fordi han ikke vil lægge navn til deres forretningsmodel og den måde de behandler deres leverandører på.

Tilmeldt 31. Oct 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er først stødt på indlægget nu, og det lyder jo rigtig godt. Men er det stadgi gældende, der sker jo konstant ændringer i loven.

Tilmeldt 31. Oct 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Er den stadig gældende eller er der sket ændringer ?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er stadig gældende Yes

Men lidt mere tålmodighed på, med hensyn til at få svar - husk det er et ældre indlæg fra 2013Wink

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)