Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunder der konsekvent ikke betaler rykkergebyr.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nu har jeg efterhånden en lille skarer af kunder der konsekvent ikke betaler de rykkergebyr de får, og føler lidt jeg render og leger "bank" for dem, hvilket jeg ikke gider da det er min kassekredit det går ud over.

Jeg er interesseret i at hører hvordan andre i lignede situationer håndtere den slags ?

For at sende dem til inkasso er for mig ikke en option, da jeg mener beløbet i sig selv er for lille, men på sigt løber det desværre op i løbet af et år. Har fx en kunde der i år har fået rykkere samlet for 900 kr. Han trækker betalingen til inkassovarslet kommer og så betaler han hovedstolen og lukker øjnene for gebyrerne.

Postdanmark har desværre fjernet deres service med at sende pakker på efterkrav, da dette jo kunne løse problemet.

Havde det været et enkeltstående tilfælde ville jeg nok ikke bruge min krudt på det, men det at nogle kunder ser det som en måde at forlænge kreditten på som en standard procedure, synes jeg ikke er i orden. Man kan selvfølgelig vælge helt at stoppe samarbejdet med disse kunder, men det vil de sælgere der servicere kunderne nok ikke sætte pris på da deres omsætning så vil falde.

Så gode råd og erfaringer modtages med kyshånd ;-)

Fra Odense
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  LIBA Communication Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tænker lidt om forudbetaling for disse kunder ikke kunne være en mulighed? Eller måske 50% af beløbet inden eksekvering af ordren?

Mvh. Linda
Fra Aabybro
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Smukke Maver Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Forudsat at dit rykkergebyr opfylder kravene herfor, er rykkergebyret en fordring ligesom hovedstolen, og du kan i princippet behandle den på samme måde. Har du overvejet forudbetaling for de kunder, som forsinker betalingen af dit krav?

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliv kunde hos din kunde, træk selv tiden indtil inkassovarslet og betal så :)

ej spøg til side....

Skriv et brev eller endnu bedre ring til dem, og forklar situationen, og at du føler dig udnyttet.

Hvis de ikke hører noget fra dig, tænker de jo "Den gik sgu", og så er der intet som afholder dem fra at blive ved med blot at betale hovedstolen minus gebyrer.

Hvis de stadig er kolde efter du har talt med dem, så ved jeg faktisk ikke, hvad du kan gøre, uden at risikere at miste dem som kunder.

/Simon

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 9 person

For det første: rykkergebyrer er pligtige pengeydelser i dit kundeforhold. Det betyder, at såfremt du sender en "rigtig" rykker, så skylder din kunde dig nu hovedstol + 100 kr.

En rigtig rykker kan du hente helt gratis hos os: www.neminkasso.dk

For det andet: Du må sende op til 3 rykkere, hver med 100 kr. men der SKAL være mindst 10 dage mellem hver. Og ja, du må gerne sende dem på mail, eller for den sags skyld SMS (hvis du gider).

For det tredje: Hvis der er tale om ERHVERV TIL ERHVERV + dit krav er forfaldent EFTER 01.03.2013, så gælder der nye regler om såkaldt FAST KOMPENSATIONSKRAV. Disse regler giver dig mulighed for at tilskrive YDERLIGERE KR. 310,00 til dit mellemværende UANSET om du sender rykker eller ej. Har du aftalt forfaldsdato overfor mig som erhvervskunde den 10.09.2013, og konstaterer du i dag, at jeg IKKE har betalt, så kan du tillægge yderligere 310 kr. til vort mellemværende. Læs min artikel herom på: http://neminkasso.dk/infobloggen/nyt-fat-kompensationstillaeg

For det fjerde: og det er det bedste: DU HAR RET TIL SOM KREDITOR AT BESTEMME HVORDAN INDBETALINGER SKAL AFSKRIVES PÅ DIT MELLEMVÆRENDE FRA KUNDEN. DU AFSKRIVER FORKERT. EKSEMPEL:

Din faktura 1.000
Rykkergebyr 100
Kompensations tillæg 310

Kunden skylder 1.410,00

Nu betaler han 1.000, og din konklusion er så, at han skylder rykkergebyret og kompensationstillægget, fordi du afskriver OPPEFRA... Nej. Du skal afskrive nedefra, når han betaler 1.000 skylder han fortsat 410 kr. af din hovedstol... Og?? - Inkasso + renter af hovedstolen + sagsanlæg. Du vinder sagen, han ender med et betale, og gør han ikke, så registrerer vi ham som dårlig betaler. så kan han lære det.

Læs mere om renter på sitet.

 

 

 

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  LIBA Communication Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for dit indlæg som godt nok ikke var til mig, men det var virkelig brugbart for alle med virksomhed! :-)

Mvh. Linda
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

For det første: rykkergebyrer er pligtige pengeydelser i dit kundeforhold. Det betyder, at såfremt du sender en "rigtig" rykker, så skylder din kunde dig nu hovedstol + 100 kr.

En rigtig rykker kan du hente helt gratis hos os: www.neminkasso.dk

For det andet: Du må sende op til 3 rykkere, hver med 100 kr. men der SKAL være mindst 10 dage mellem hver. Og ja, du må gerne sende dem på mail, eller for den sags skyld SMS (hvis du gider).

For det tredje: Hvis der er tale om ERHVERV TIL ERHVERV + dit krav er forfaldent EFTER 01.03.2013, så gælder der nye regler om såkaldt FAST KOMPENSATIONSKRAV. Disse regler giver dig mulighed for at tilskrive YDERLIGERE KR. 310,00 til dit mellemværende UANSET om du sender rykker eller ej. Har du aftalt forfaldsdato overfor mig som erhvervskunde den 10.09.2013, og konstaterer du i dag, at jeg IKKE har betalt, så kan du tillægge yderligere 310 kr. til vort mellemværende. Læs min artikel herom på: http://neminkasso.dk/infobloggen/nyt-fat-kompensationstillaeg

For det fjerde: og det er det bedste: DU HAR RET TIL SOM KREDITOR AT BESTEMME HVORDAN INDBETALINGER SKAL AFSKRIVES PÅ DIT MELLEMVÆRENDE FRA KUNDEN. DU AFSKRIVER FORKERT. EKSEMPEL:

Din faktura 1.000
Rykkergebyr 100
Kompensations tillæg 310

Kunden skylder 1.410,00

Nu betaler han 1.000, og din konklusion er så, at han skylder rykkergebyret og kompensationstillægget, fordi du afskriver OPPEFRA... Nej. Du skal afskrive nedefra, når han betaler 1.000 skylder han fortsat 410 kr. af din hovedstol... Og?? - Inkasso + renter af hovedstolen + sagsanlæg. Du vinder sagen, han ender med et betale, og gør han ikke, så registrerer vi ham som dårlig betaler. så kan han lære det.

Læs mere om renter på sitet.

Simpelthen et verdensklasse indlæg!

Alle med virksomhed burde kunne dette udenad og når folk ikke betaler, så er det 3 ryk(kere) og en aflevering!! 

Dårlige betalere skal bare lære på den hårde måde, at sådan leger man ikke med andres penge. Jeg vil simpelthen blæse på, om jeg mister en kunde eller ej, da det er helt principielt.

Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres inputs :-)

Forudbetaling er helt klart en mulighed.

Mht. til rykkergebyrerne, så er de lavet helt efter bogen og jeg har fuldt styr på proceduren, så i princippet kan de sendes til inkasso. En del kunder betaler jo fakturaen når inkassovarslet dumper ind af døren, men ikke de tre rykkergebyr på i alt 300 kr. og at gøre et inkassonummer ud af 300 kr. kan hurtigt blive dyrt, hvis man begynder at tælle den tid man bruger på det sammen. Så vil jeg hellere bruge min tid på de gode kunder og holde dem glade og tilfredse.

Jeg kan dog godt se pointen med at afskrive nedefra og op og det vil jeg helt klart benytte mig af fremadrettet.

Mvh Michelle Smile

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
Dårlige betalere skal bare lære på den hårde måde, at sådan leger man ikke med andres penge. Jeg vil simpelthen blæse på, om jeg mister en kunde eller ej, da det er helt principielt.
Yes

Og så er det ikke nødvendigt med 3 rykkere. 1 er nok, den skal bare være rigtig udformet

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

For det første: rykkergebyrer er pligtige pengeydelser i dit kundeforhold. Det betyder, at såfremt du sender en "rigtig" rykker, så skylder din kunde dig nu hovedstol + 100 kr.

En rigtig rykker kan du hente helt gratis hos os: www.neminkasso.dk

For det andet: Du må sende op til 3 rykkere, hver med 100 kr. men der SKAL være mindst 10 dage mellem hver. Og ja, du må gerne sende dem på mail, eller for den sags skyld SMS (hvis du gider).

For det tredje: Hvis der er tale om ERHVERV TIL ERHVERV + dit krav er forfaldent EFTER 01.03.2013, så gælder der nye regler om såkaldt FAST KOMPENSATIONSKRAV. Disse regler giver dig mulighed for at tilskrive YDERLIGERE KR. 310,00 til dit mellemværende UANSET om du sender rykker eller ej. Har du aftalt forfaldsdato overfor mig som erhvervskunde den 10.09.2013, og konstaterer du i dag, at jeg IKKE har betalt, så kan du tillægge yderligere 310 kr. til vort mellemværende. Læs min artikel herom på: http://neminkasso.dk/infobloggen/nyt-fat-kompensationstillaeg

For det fjerde: og det er det bedste: DU HAR RET TIL SOM KREDITOR AT BESTEMME HVORDAN INDBETALINGER SKAL AFSKRIVES PÅ DIT MELLEMVÆRENDE FRA KUNDEN. DU AFSKRIVER FORKERT. EKSEMPEL:

Din faktura 1.000
Rykkergebyr 100
Kompensations tillæg 310

Kunden skylder 1.410,00

Nu betaler han 1.000, og din konklusion er så, at han skylder rykkergebyret og kompensationstillægget, fordi du afskriver OPPEFRA... Nej. Du skal afskrive nedefra, når han betaler 1.000 skylder han fortsat 410 kr. af din hovedstol... Og?? - Inkasso + renter af hovedstolen + sagsanlæg. Du vinder sagen, han ender med et betale, og gør han ikke, så registrerer vi ham som dårlig betaler. så kan han lære det.

Læs mere om renter på sitet.

 

Dét må jeg sige! Det er virkeligt et godt svar du kommer med her! Jeg kan ikke give dig stjerner, da du allerede (velfortjent) har fået fuld hus. Jeg tænker om Amino skulle have, ligesom Facebook, en tommel op, vi andre kan give også, for sådan et godt svar...?? (Martin er du der??)

Tak for svaret, som vi alle kan bruge Yes

Dbh
Michael Haahr
Maler-maling.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)