Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tab ved salg af varelager kan det fratrækkes i skat?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Fra  Babyshoe.dk Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en webshop, som jeg ønsker at sælge og flere har vist interessere i at købe varelageret , men til mindre en værdien. Mit spørgsmål er så, kan man fratrække tabet og hvordan regner jeg det ud? Håber nogen kan hjælpe :-) Tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

du sælger det til en 3.part hvilket jo er godt, for så har skat ikke mange spørgsmål til vurderingen. Så er det jo klart at du får et tab - hvis du sælger til mindre end det du har varelageret taget op til (indkøbspris) Du får derfor et vareforbrug der overstiger salgsprisen og det giver isoleret set jo et underskud

Hvis du ellers har drevet seriøs virksomhed (og ikke på hobby niveau) så vil et evt samlet underskud når du lukker din webshop - men det afhænger jo af alle de andre ting du evt sælger - måske web-siden og ligeledes hvis du har købt ting med fradrag i omkostning og moms, ja så skal du nu enten sælge dem til tredieperson eller selv købe dem ud med moms, til en pris der ikke må være urealistisk lav - slet ikke hvis det er ting købt i år f.eks. - og der får din virksomhed måske indtægt og plus moms - men - seriøst drevet - ja så vil et samlet underskud ved en lukning være fradragsberettiget i anden personlig indkomst

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Fra  Babyshoe.dk Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. Eksempel :Betyder det så hvis jeg sælger en vare til 20 kr som jeg har købt for 100 kr (indkøb) kan jeg så fratrække de 80 kr ? Og hvor meget får jeg ud af det?  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du lavet regnskab? Det er jo ikke et fradrag på selvangivelsen men det påvirker dit resultat når enten lukker eller laver årsregnskab og har tilbagekøbt og betalt moms af ting du evt har trukket fra under året - Det er ikke fradrag i alm forstand og har du ikke lavet regnskab før, er det på tide at tage lidt hjælp så du ikke står med problemer

god vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Fra  Babyshoe.dk Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo jo jeg har lavet  regnskab siden begyndelse i 2005 :-) Jeg forstår godt alt hvad du skriver synes bare jeg har læst, at når det er personligt ejet, hvis jeg lukker og slukker kan et evt. tab fratrækkes på mit personlige fradrag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

det er også korrekt - når du har drevet den seriøst og som her siden 2005 så vil et samlet underskud kunne trækkes fra i anden personlig indkomst - skrives stadigt i selvangivelsen som underskud bare - men husk at du skal ha solgt alle aktiver, computer og hvad du eller kan ha købt i virksomheden med moms og lavet lukke regnskab - så kan et evt underskud trækkes fra i anden personlig indkomst

Jeg kunne bare ikke så godt lidt at isolere det til lige salg af de sidste varer, for de indgår jo måske sammen med en masse andet i resultatet som kan lede til underskud - så det er jo ikke sikkert det lige svarer til tabet på de præcise varer - det fradrag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Fra  Babyshoe.dk Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)