Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tegningsblanket til Enkeltmandsvirksomhed.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vejen
Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Haur.dk Webdesign - Priser hvor alle kan være med! Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har fået et fint brev fra NemKonto, at jeg skal have penge tilbage i Moms - Hurra! - Problemet er bare, at jeg ikke har tilføjet en NemKonto til min virksomhedskonto jeg har i min bank (Privat konto der bliver brugt til virksomheden).

Jeg har kontaktet NemKonto, og jeg har fået nogle informationer jeg skal udfylde. Derudover skal jeg udfylde en såkaldt "tegningsblanket" - Men jeg har søgt nettet rundt, og har ikke rigtig kunne finde den rigtige. Da jeg ikke ved 100% hvad det er, så er det svært at finde det man leder efter.

Så er der nogle, der kan være behjælpelig med, hvor man finder en Tegningsblanket, som man åbenbart skal bruge når man skal registrere sin virksomhedskonto til NemKonto?

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder som om det de vil ha er kopi af dit registreringsbevis som du har fået tilsendt og kan printe også fra venstre menu som logget ind på skat.dk

Så kan det lyde som om du har et problem mere - du skriver "privat konto" der bliver brugt til virksomheden - Du har vel en nemKonto personligt - og kunne jo prøve at bruge den - for du kan som personlig konto kun ha EN nemKonto - for at ha en til virksomheden skal det være en erhvervskonto knyttet til dit CVR - på den måde kan du ha en NemKonto privat og en til virksomheden. Læs lidt om ERHVERVSKONTO her

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Haur.dk Webdesign - Priser hvor alle kan være med! Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder også som om de vil have mit registreringsbevis, og det kan de sagtens få.

Jeg forstår bare ikke, hvorfor de ikke sætter pengene ind på min private NemKonto, når jeg har en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg står som den eneste ejer, osv. Kan det virkelig passe, at jeg skal ud og have en virksomhedskonto først, før det hele bare kører automatisk?

Jeg vil lige læse lidt mere om det der - Tak John!

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

DU kan bare gå i banken. Så klare de resten :-)

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Haur.dk Webdesign - Priser hvor alle kan være med! Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Remy:

DU kan bare gå i banken. Så klare de resten :-)

Det var jeg også i dag, og de kunne ikke forstå, at jeg ikke bare havde fået pengene. De bad mig ringe til NemKonto og få deres hjælp, hvorefter de sender mig en mail, om at jeg skal udfylde sådan en blanket :S
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er ret sikker på det er det nævnte registreringsbevis som banken behøver for at lave en erhvervskonto til ny nemKonto . ofte sammen med forretningsplan og budget men har de bare bedt om tegningsblanket må det være registreringsblanketten synes jeg, da du jo i sagens natur selv tegner for dig .- i en personlig virksomhed

start med et hente den ved at logge på skat hvis du ikke har den du fik da du registrerede

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Hauervig Frederiksen:
Jeg forstår bare ikke, hvorfor de ikke sætter pengene ind på min private NemKonto, når jeg har en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg står som den eneste ejer, osv. Kan det virkelig passe, at jeg skal ud og have en virksomhedskonto først, før det hele bare kører automatisk?

Du har som selvstændig 2x nemkonto, en privat og en til dit cvrnr.

Begge kan godt tilknyttes din privatkonto, men jeg vil anbefale dig at få oprettet en erhvervskonto, så du kan holde tingene adskilt.

Ring til bankens erhvervsafdeling og bed dem om hjælp, da de kan klare det over telefonen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

enig I det kan være fint hvis du får en erhvervskonto - men læser man om nemKonto hos nemkontoDK så fremgår det netop at du KAN bruge din personlige som så må skulle kunne tilknyttes hos moms

fra http://www.nemkonto.dk/Home/Virksomhed/Sp%C3%B8rgsm%C3%A5l%20og%20svar/Generelt%20om%20NemKonto%20og%20virksomheder#Kan min virksomheds og personlige NemKonto være den samme?

citat:

Kan min virksomheds og personlige NemKonto være den samme?

Ja, der er ingen krav om, at man skal eje sin NemKonto. Det betyder, at din virksomheds NemKonto ikke behøver at være registreret som en virksomhedskonto, men kan være privatejet.

Jeg synes dog oftere man hører om nogen der fra moms får at vide at kontoen skal være tilknyttet ens CVR - men det virker ikke som noget der kan kræves. Det kan NETS derimod, så også derofr kan det give fornuft med erhvervskonto

Og det står andet steds også på Nemkonto.dk at: citat

En bankkonto - to Nemkonti

Mange små virksomheder er enkeltmandsvirksomheder uden ansatte, hvor viksomhedensejer benytter sin private konto som virksomhedenskonto. 

Den konto skal indberettes som virksomhedens NemKonto - også selvom den allerede fungerer som virksomhedsejerens private NemKonto.

JH: Jeg var nu heller ikke klar over, at bankerne ikke helt kan bare kan synkronisere NemKonti - som det står samme link  Citat:

Hvordan får man bekræftet, at en konto er markeret som NemKonto?

Der er på nuværende tidspunkt ikke automatisk synkronisering mellem pengeinstitutternes systemer og NemKonto-systemet. Der kan derfor være enkelte tilfælde, hvor en konto er registreret som NemKonto i bankernes system, men ikke i NemKonto-systemet. Der arbejdes på en løsning.

Hvis der er tvivl om hvilken konto, der er registreret som borgerens eller virksomhedens NemKonto, kan man kontakte NemKonto Support på telefon 44 60 63 68. Hvis borgeren eller virksomheden har en digital signatur, kan de selv se hvilken konto, der er registreret som deres NemKonto på nemkonto.dk.

JH: Lad os høre hvordan det går - om du fik erhvervskonto eller moms så bare brugte din personlige NemID

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Haur.dk Webdesign - Priser hvor alle kan være med! Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

JH: Lad os høre hvordan det går - om du fik erhvervskonto eller moms så bare brugte din personlige NemID

Jeg har i dag snakket med NemKonto, og de forstår heller ikke hvorfor jeg skulle lave en erhvervskonto, når jeg ikke var større. Så jeg har lavet en aftale om, at de kobler en NemKonto til min privatkonto jeg har lavet til min virksomhed, og så får jeg tilsendt et brev, med nogle koder som jeg skal bruge til at aktiverer det hele.

Tilmeldt 21. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Super tak for tråden. Lige hvad jeg havde brug for.

Jeg fik et CHOCK da min bank forlangte 2000 DDK for 1ste år og efterfølgende 1200 DKK / år. for en erhvervskonto!. En lille hobbyagtig enkeltmands virksomhed der generere mindre end 150000 DDK. Absurd. Brazil!

Ringede til NemID og fik samme svar som Kristoffer. En "Tegnigsblanket"? - tråden her gav svar på det.

Tak for det.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)