Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe, ændre, sælge lovligt?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo, men nu nævnte han selv Mercedes og Kleeman(n?)... Kræver det et partnerskab at "forbedre" andres produkter hvis man viser ham der har forbedret side om side med den oprindelige designhaver? :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - men han nævner det jo i forbindelse med tøj - skjule det oprindelige og sætte sit eget i - men uden at være sikker tror jeg absolut der kræves noget i forbindelse med Kleemann sætter eget logo på Mercedes hvis det er den oprindelige karosse. Jeg ved de bruger eget logo også, men tror det er på meget ombyggede karosser - og hvor grænsen går aner jeg ikke - men det gav sikkert bøvl at tage en iphone og sætte en grønt farvet bagside på og så sælge som en Mogensen phone - og tage æren for Iphones udvikling af selve telefonen

De fleste kleemann med tuning har stadigt mercedes logo flere steder - medens helt egne bodies har kleemanns - som ligner lidt - men der er i alle fald et stærkt samarbejde, så stærkt, at Kleemann modtager nye modeller og motorer før offentligheden - direkte fra Mercedes og Kleemann slår jo i alle højeste grad på, at udgangspunktet er Mercedes

Om man kan købe Hugo Boss tøj og smide det i en suppegryde med rød farve og sælge under eget brand - som Mogensen - måske med tilføjelsen - stylet Hugo Boss - vil jeg ikke udelukke (det lyder dyrt) men som spørgsmålet oprindeligt var

Hej!

Hvis jeg f.eks. et stykke tøj af et tilfældigt mærke og syr mit eget logo i. Derefter for at sælge det videre som eget tøj mærke. Hvordan er det juridisk? Er det ligefrem ulovligt?

så er svaret at det er ulovligt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har du fået svaret, og ved tøj og modeartikler er det ulovligt, med mindre du har en aftale med mærket.

De fleste større mærker har beskyttede detaljer, som andre ik må benytte, f.eks har Diesel den skrå bar med "Diesel Industies bla bla bla" i forlommen på alle jeans. Den er beskyttet af Diesel, og ingen andre mærker må lave denne skrå bar.

Med dit forslag krænker du dermed både designet, og samt beskyttede detaljer...

En tommelfingerregel siger, at der skal være minimum 15% variation mellem originalen og efterligningen, og ved blot at ændre navnet, efterligner du 100%...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Mogensen:
Jo, men nu nævnte han selv Mercedes og Kleeman(n?)... Kræver det et partnerskab at "forbedre" andres produkter hvis man viser ham der har forbedret side om side med den oprindelige designhaver? :)



Lige præcis hvad jeg søgte efter, mine spørgsmål var måske mere eller mindre dårlig formulerede. Jeres lille debat har givet en masse god viden, lige hvad jeg søgte! :-) 

Tak skal i have  

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Mercedes & Klemann har en aftale, Mercedes giver garanti selv Klemann har haft fat i bilen.
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)