Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe, ændre, sælge lovligt?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis jeg f.eks. et stykke tøj af et tilfældigt mærke og syr mit eget logo i. Derefter for at sælge det videre som eget tøj mærke. Hvordan er det juridisk? Er det ligefrem ulovligt?
 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det svarer nogenlunde til at tage omslaget af en bog og saette sit eget omslag paa.

Det er naturligvis ikke tilladt. Heller ikke for toejdesign.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det er totalt ulovligt - tag stolen æget - og sæt JENS STOL på og markedsfør den som din stol - eller hvad ved jeg - 

Det er faktisk omvendt - om der er logo på har INGEN betydning for rettighed til design i princip - selve designet er rettigheden i sig selv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Men man kan da finde flere firmaer der broderer logoer og trykker på tøj...også mærkevaretøj? Er det så entydigt fordi de enten har fået tilladelse fra producenten/designejer eller gør tingene spritulovligt?

/Kristian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Mogensen:
Men man kan da finde flere firmaer der broderer logoer og trykker på tøj...også mærkevaretøj? Er det så entydigt fordi de enten har fået tilladelse fra producenten/designejer eller gør tingene spritulovligt?

ja helt klart hvis de gør det for at markedsføre tøjet som deres eget design til videresalg - men jo ikke hvis vores virksomhed køber nogle GANT jakker og får broderet JOHNS GUTTER på dem - for at vise de bruges af vore folk i virksomheden. Dels tar vi jo ikke logo ud (hvad vi jo kunne hvis vi ville) - dels sælger vi dem jo ikke som om tøjet var JOHNS GUTTER design

Jeg tror trådstarter ville købe Hugo Boss - fjerne logo - og sætte "TRÅDSTARTER DESIGN" på dem og sælge dem som sådan - hvad han ikke må da det jo - selv om han har købt tøjet oprindeligt, krænker varemærkerettigheden

Der er jo også masser af fabrikker der producerer for HB og kører videre med samme materialer og design i de sene nattetimer, og sælger dem til pirater - enten med HB labeling eller med egen label. 

Henriks eks er vel godt med bogen - du kan ikke købe et læs Jusi Adler Olsen bøger, tage omslaget af og skrive Kristian Mogensen på som forfatter på et nyt omslag Big Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha :) jeg har ikke lige nogen planer om at blive kopiforfatter :D

Men... Med fare for at blive lidt pedantisk... Hvis nu Gant køber nogle Boss trøjer og broderer "Gant er federe" på dem... Er det så markedsføringsloven eller ovenstående de forbryder sig imod? :)
Lyder nemlig lidt som der ligger skøn bag (og skrankepaver med skønmæssig magt har jeg altid været angst for).
Nej - jeg har ingen planer - blot nysgerrig :)

/Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene

Tanken kom lidt fra at f.eks. bil tunere køber en fabrik ny Mercedes, bygger lidt om på dem samt tager alle logo/emblemer af og sælger dem videre med eget logo/emblem. Fuldt lovligt! (Danske Kleemann f.eks.)

Er det ikke det samme som ved tøj? Køber, af med logoer, ændre lidt og eget logo i? 

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt sikkert et partnerskab mellem Kleemann og Mercedes. Og den slags samarbejder findes også inden for kluddebranchen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay super tror jeg har fået svar på hvad jeg søgte! 

Tak for hjælpen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Mogensen:
Hvis nu Gant køber nogle Boss trøjer og broderer "Gant er federe" på dem... Er det så markedsføringsloven eller ovenstående de forbryder sig imod? :)
Forstår nok ikke spørgsmålet -

Køber Gant dem og sælger dem som et andet design - f.eks H Boss - så bryder de designbeskyttelse (du mener vel ikke at VW kunne fjerne logo fra Mercedes og sælge dem som VW)?? og ?

Det er jo det spørgsmålet går på her fra trådstarter eller??

Hvis Gant vil drille Boss og sælge Boss trøjer med teksten "Gant er federe" - så er vi inde i markedsføringsloven som intet har med trådstarters spørgsmål at gøre om ikke jeg misser noget

Så længe de stadigt fremstår som Boss trøjer er der ikke brud på ophavsret - men måske nok god markedsføringsskik

Jeg tror ikke det er det trådstarter vil. Han vil tage mærkevarer og fjerne deres logo og sætte sig eget på og sælge dem som sit eget - så skal vi ikke lade være med at forvirre ham mere end godt er med en intellektuel diskussion om hvad man kan tillade sig at tosserier rent ud sagt - i forhold til markedsføringsloven ved at tage hinandens design og skrive sjove ting på dem Smile?

vj

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)