Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg lægge sag an mod en bogholder

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian Mangeord:

Omkostningerne er stort set de samme hvad enten du stævner eller stævnes.

Som jeg læser trådstarter hører han til de proaktive der godt vil ha' problemerne

løst end lade dem flyde i årevis.

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, forudsat at han er sikker på at blive stævnet...?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Frænde er frænde værst er et dansk ordsprog

Men i denne sag har jeg jo selv været nødsaget til at finde en anden bogholder og han er ikke meget for at kritisere
Kollegagen, men jeg kan jo selv se at løn er bogført i den forkerte måned at der mangler fakturaer som ikke er betalt
Og ikke indgår i likviditets budgetet

Jeg har betalt alle regninger løbende fra ham
Og jeg syndes nok de var store men det druknede lidt i dagligdagen som har været svær nok

Lønninger er kørt manuelt jeg ved ikke hvorlang tid det har taget men kan da se at det nye system er væsentligt billiger fordi det kører stort set automatisk


Eller når han ( den nye ) beder mig skaffe dokumentation som han ikke kan få fra gl bogholder, banken er ikke afstemt og ny bogholder kommer så og spørger om. Hvad ind og udbetalinger er fordi der mangler billag

Men 15000 pr måned i 5 mdr er mange penge i en lille butik
Spicielt når tingene ikke er i orden


Det værste t har været denne usikkerhed på om regnskabet er rigtige eller ej
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

toogtoerfem:

Men 15000 pr måned i 5 mdr er mange penge i en lille butik
Spicielt når tingene ikke er i orden

Det lyder godt nok også dyrt!

Jeg har ingen kunder der betaler så meget for bogholderi. Ikke engang de kunder der har over 20 ansatte.

Til gengæld er der styr på bogholderiet!

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder som noget lort, som du forklarer det. Afgjort.
Min pointe var blot at du selv skulle være sikker på hvad der er noget lort.

Det afhænger jo af antal bilag, ansatte osv - men 15.000 per måned kun for bogføring i en lille butik hos en ekstern lyder temmelig dyrt i mine ører.

Nu har du fundet en anden - ellers har jeg en jeg har brugt i 4-5 år som er god. Som er ekstern.

/Kristian
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

toogtoerfem:
Men i denne sag har jeg jo selv været nødsaget til at finde en anden bogholder og han er ikke meget for at kritisere
Kollegagen, men jeg kan jo selv se at løn er bogført i den forkerte måned at der mangler fakturaer som ikke er betalt
Og ikke indgår i likviditets budgetet
Det kan vi jo slet ikke tage stilling til - Der er en del der bogfører fakturaer ved betaling og ikke når de kommer, og det er jeg imod, men det er ikke usædvanlig - og jeg kan slet ikke afgøre, om du har ret i, at lønnen er bogført i forkert måned, lige som likviditets budget er ganske vanskeligt og generelt ikke er noget der opdateres helt løbende

toogtoerfem:
Jeg har betalt alle regninger løbende fra ham
Og jeg syndes nok de var store men det druknede lidt i dagligdagen som har været svær nok

Men 15000 pr måned i 5 mdr er mange penge i en lille butik

Det lyder MEGET dyrt - og må omfatte rigtigt mange timer. Vi kan nok ikke afgøre det ud fra de ting du skriver. Vi ved ikke om det var EN løn om måneden, ikke hvor mange bilag det var i gennemsnit - ikke hvad der var i form af krav til at foretage betalinger ud over bogføring og så kommer likviditetsbudget med som ekstra, og specielt hvis det skal føres helt løbende, så JA - det lyder hundedyrt hvis det er en lille virksomhed som du beskriver det - du kunne jo formentlig ha en halvdagsbogholder siddende til den pris - så det lyder MØJ dyrt

Om man kan føre sag mod ham, vil nok ikke her afhænge så meget af om retten finder det dyrt desværre, men vil kræve, at du kan påvise en form for tab i forhold til misligeholdt bogføring - ud over den måske for høje pris. Det er desværre ikke forbudt at indgå en god/dårlig aftale og betale for den.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg nu undersøgt det
Og den nye bogholder regner med 25 bilag pr uge
Og i højsæssonen ca det dobbelte i en måned. Eller 1,5 måned
Vi har 3 faste og ca 4-5 løse som kommer ind på skift
Ved ferie eller sygdom eller hvis vi har et tama som kræver flere på vagt opstarten har haft sine egne problemer men proffesionel bogholder må vel kunne forventes at kunne lave sit eget system med mapper etc og dirregere os til at følge det . problemet er nok at han bla ikke har brugt de muligheder der er i economics
Bogføringsprogrammet men lavet meget manuelt
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det lyder dyrt, men stadigt ikke erstatningspligtigt i mine øjne. Du har indgået en dårlig aftale og skulle være hoppet ud for længe siden. Har du ikke et tab at påvise ved nok groft ansvarspådragende fra den gamle bogholder, men kun en høøøøøj pris per bilag, så tror jeg bare du skal se frem og ikke tilbage
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)