Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg lægge sag an mod en bogholder

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej har started et firma og lagt bogholderiet hos et firma som sender en regning for bogføring 

han har bogfør i øst og vest lavet løn manuelt så der er brugt rigtig mange timer, banke er ikke afstemt bilag forsvundet og værst han har 

undladt at bogføre mange  købs fakturerer så mit likviditetbudget gav et helt forkert billed

Den nye bogholder har brugt rigtig meget tid på at få tingene til at stemme, alligevel har jeg fået en stor regning for afslutning og en for at besvare spørgsmål fra den nye bogholder spørgsmål som relatere sig til hvad og hvorfor han har bogført som han har, eller hvorfor noget ikke er bogført etc.

Nu er det jo ikke kriminelt at være en dårlig bogholder, men hvilke muligheder har jeg for at gøre linsigelser mod nogle regninger som jeg anser for helt urimelige

  

Fra .
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 39
Fra  webhotel5.dk Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis sagen er som du fremlægger den her, så ville jeg skrive en faktura på den tid du har brugt og de omkostninger du har haft for at rette op på den gamle bogholders sag. 

Du kan så afvente om han betaler, gør han ikke det så modregner du den når du betaler hans, hvis der overhovet bliver noget og det ikke er ham der i sidste ende skylder dig penge.

Det gode ved det er jo at han har opgjort sin faktura og de omkostninger du skal betale, så kan han ikke ligge mere oveni.

Mit råd er at lade være med at betale ham hvis du er uenig, det er meget usandsynligt han vil føre en sag på den, det ville være for pinligt for ham.

Alternativt så tal med en advokat og få ham til at skrive et brev for dig, det kan også være en god ide og det koster ikke så meget.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

toogtoerfem:

Nu er det jo ikke kriminelt at være en dårlig bogholder, men hvilke muligheder har jeg for at gøre linsigelser mod nogle regninger som jeg anser for helt urimelige

Det er desværre dette her, at din sag falder på. Du har nemlig ikke nogen muligheder for at klage til andre end bogholderen, som så evt. kan skrive dig en kreditnota, såfremt han mener at du er blevet uretfærdigt behandlet.

Det bedste du kan gøre er at sikre dig, at din bogholder er dygtig nok, inden arbejdet opstartes, og det kan jo være mere eller mindre umuligt, hvis man ikke selv har styr på regnskab og bogholderi.

At lade være med at betale hans regning vil være dumt, da han i så fald bare vil sende dig en rykker, og evt. sende sagen videre til inkasso. Gå i stedet i dialog med bogholderen, og hvis han har lavet så meget rod, som du siger, så bør han også gå med til at give dig et nedslag i prisen.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin E. Jensen:
At lade være med at betale hans regning vil være dumt, da han i så fald bare vil sende dig en rykker, og evt. sende sagen videre til inkasso. Gå i stedet i dialog med bogholderen, og hvis han har lavet så meget rod, som du siger, så bør han også gå med til at give dig et nedslag i prisen.

Her er jeg så ikke enig.

Hvis bogholderen insisterer på betaling og sender denne til inkasso, så kan du til enhver tid afvise denne, hvorefter bogholderen kun kan inddrive sit tilgodehavende gennem retten med en dom.

Her vil beløbets størrelse være afgørende for det videre forløb.

toogtoerfem:

Nu er det jo ikke kriminelt at være en dårlig bogholder, men hvilke muligheder har jeg for at gøre linsigelser mod nogle regninger som jeg anser for helt urimelige

Du skal henvende dig til vedkommende skriftligt og beskrive de forhold, som du anser for at være væsentlige, herunder det rod og de omkostninger, som du mener, at han har påført dig. Det er vigtigt, at dette foregår skriftligt af hensyn til en evt. senere dokumentation.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej toogtoerfem

Hvis han ikke er indstillet på at give et afslag i prisen, har du kun den mulighed at udtage stævning mod ham og anmode om syn og skøn under retssagen. Det kan blive omkostningskrævende med mindre du har en eventuel erhvervsforsikring der dækker retshjælp.

Jeg vil anbefale dig at antage en advokat til at føre sagen.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Hvis bogholderen insisterer på betaling og sender denne til inkasso, så kan du til enhver tid afvise denne, hvorefter bogholderen kun kan inddrive sit tilgodehavende gennem retten med en dom.

Her vil beløbets størrelse være afgørende for det videre forløb.

Det kræver jo, at det ikke er en skilsmisse dommer, som jeg fik i min sag. Så var der kun at betale og prøve, at se glad ud.

Tonny Skov Pedersen:
Du skal henvende dig til vedkommende skriftligt og beskrive de forhold, som du anser for at være væsentlige, herunder det rod og de omkostninger, som du mener, at han har påført dig. Det er vigtigt, at dette foregår skriftligt af hensyn til en evt. senere dokumentation.

Det gjorde jeg også, men det gjaldt ikke i retten.

Dette er ikke for at male "ham i ved nok" på væggen for "toogtoerfem", der var bare min oplevelse.

Hende, jeg brugte, er nu lukket ned. Det er ikke altid, at "dårlig omtale er bedre end ingen omtale".

Bare mit indspark.

Johnny

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Advokat Jacob Berner Rue:
Hvis han ikke er indstillet på at give et afslag i prisen, har du kun den mulighed at udtage stævning mod ham og anmode om syn og skøn under retssagen.

Ehh.... udtage stævning for hvad? Tort og svie for at han har sendt en faktura som manden ikke vil betale? Det ville da vist kun være advokaten som ville få noget ud af det, med mindre vi taler en faktura på 100k+...?

Jeg vil da afgjort anbefale at du blot nægter at betale for den faktura som din tidligere bogholder har sendt, med henvisning til at hans tidligere arbejds har været i så dårlig kvalitet at du har haft voldsomme udgifter med at få rettet det op. Ganske som hvis du har en murer ude som klasker en mur op som er så elendig at du må få en anden ud og pille den ned og mure den op igen. Du lyder ret overbevist i din sag, så det burde være en smal sag at forklare pr. brev (mail er fint).

Insisterer han så på at du skal betale, så skal du fortsætte med at nægte. Sender han den til inkasso, så skal du fortsætte med at nægte. Og sender han den i retten, så skal du møde op og medbringe dokumentation og forklare din sag. Men først hvis du får en stævning synes jeg du burde budgettere med advokathonorar.

Men... Det er ikke første gang i verdenshistorien, at en der tager over fra en anden lægger ud med at forklare hvorfor du er heldig at du har fundet ham, for ham den tidligere var så dum som en pose nødder... Jeg kunne aldrig drømme om at hænge en tidligere gut ud, hvis jeg skulle overtage noget - men kan da godt nævne at der er en række ting jeg ville gøre anderledes....

Det kan jo godt være at du har fået bogføring fra Elmer Fjot - men det kan også tænkes at ham den nye ikke er megaerfaren og derfor skulle bruge lang tid på at forstå udgangspunktet? Så overvej lige om det vitterlig er så elendigt at han ikke skal have en krone...

/Kristian

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Mogensen:

Det kan jo godt være at du har fået bogføring fra Elmer Fjot - men det kan også tænkes at ham den nye ikke er megaerfaren og derfor skulle bruge lang tid på at forstå udgangspunktet? Så overvej lige om det vitterlig er så elendigt at han ikke skal have en krone...

Skarpt! Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Kristian Mogensen:

Det kan jo godt være at du har fået bogføring fra Elmer Fjot - men det kan også tænkes at ham den nye ikke er megaerfaren og derfor skulle bruge lang tid på at forstå udgangspunktet? Så overvej lige om det vitterlig er så elendigt at han ikke skal have en krone...

Skarpt! Yes

Ja Kristian fik også fuldt hus i stjerner herfra Yes

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Er altid imponeret når folk kæmper sig igennem mine vrøvlerier og så faktisk forstår pointen :D (når jeg skriver hurtigt, skriver jeg langt...sorry)

Iøvrigt aner jeg ikke hvordan man giver karakterer til andre... I får alle 5 af mig! ;)

/Kristian

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)