Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Royalty kontrakt mellem Tyrkiet og Danmark, hjælp? :(

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 2. Feb 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Vi er et designteam, som endelig har møbelproduktion klar i Tyrkiet.

Det eneste issue der er pt., i forhold til den Royalty aftale vi har indgået med dem, er følgende:

Oversat til dansk:

§ 8: "Enhver tvist mellem parterne vedrørende denne aftale skal afgøres i overensstemmelse med dansk ret og bragt i Licensgivers hjemting"

Dette vil Tyrkerne ikke underskrive, da de gerne vil have at ethvert tvist skal afgøres efter Tyrkisk lovgivning, hmm?

Vi kender dem rigtig godt, har besøgt fabrikken og min partners onkel har handlet deres varer i mange år, så vi ved at de selvfølgelig er til

at stole på, men vi har bare lige denne meget vigtige og meget afgørende ting, vi skal have på plads med dem, før at vi ligesom kan komme videre.

- Ville det være dårligt at indgå aftalen for os?

- Gælder alle de andre ting vi har skrevet ned i kontrakten, mht. designet, penge mm. stadigvæk, som beskrevet i kontrakten?

Håber virkelig inderligt at der er nogle som kan hjælpe

Pft. og med venlige hilsner

- Peter (Kronholm Design Copenhagen)

Fra Roskilde
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter, 

jeg har selv tyrkiske rødder har arbejdet med tyrkiske firmaer fra vores tidligere i firma i Københavns Grøntorv. vil bare sige at den tyrkiske lov struktur er kompliceret og formoder os at tyrkiet ikke er en del af den internationale handels Konvention CISG, så derfor vil min formodning til dig være:

Lovvalg:

 Enten national ret i det land, hvor sagen gennemføres

Eller

Iht. til ratificerede konventioner  f.eks. EF-Lovkonventionen – Haager-konventionen 

Eller ved aftale

Hvis ikke CISG skal lov om hvilket lands retsregler, der skal anvendes på løsørekøb af international karakter anvendes.

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)