Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :-)

Jeg står i en situatuion, hvor jeg har en kunde, der ikke har betalt sin faktura på kr. 3.000,-. Dette er jo selvfølgelig rigtig træls. Jeg er ikke typen, der skynder mig at fremsende en rykker på det skyldig beløb, dagen efter betalingen forfaldt. Jeg giver lidt line, hvilket der både kan tales for og imod. Men det er ikke det, det handler om. 

Jeg fremsender rykker til denne kunde på rykkergebyret samt tilskrevne renter. Da der er gået en periode og fakturaen stadig ikke er betalt, så fremsender jeg 2. rykker med dertilhørende rykkergebyr og renters rente. Stadig ingen reaktion. Herefter har jeg haft en periode, hvor jeg ikke har haft tid til at få fulgt op på det, så da jeg alligevel var på de kanter, hvor butikken lå, så tænkte jeg at jeg lige ville tage forbi for at se om varerne var i butikken, men de var ikke at se. Jeg kører hjem. Kontakter efterfølgende butikken for at høre om de har tænkt sig at betale fakturaen, men det viser sig, at det er en ny ejer, der har købt butikken. Den nye ejer giver mig nummeret til den tidligere ejer og jeg kontakter ham og han er rent ud sagt pisse ligeglad, men vil da undersøge det, hvilket han selvfølgelig ikke har gjort, da jeg kontakter ham igen. 

Nu til det helt store spørgsmål: Den nye ejer har købt butikken inkl. mine varer, som den tidligere ejer ikke har betalt. Den tidligere ejer har jo solgt butikken inkl. varer som han ikke har betalt for og den nye ejer har, alt andet lige, handlet i god tro tænker jeg.  

Hvem skal jeg kræve mine penge af?

Nogen der kan svare mig på det?

//Henrik 

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er butikken, og ikke den tidligere ejer, du har handlet med. Så det er den nye ejer du skal tale med.

måske er han interesseret i at forhandle dit produkt fortsat? Hvis han er, må han vel betale først.

ellers er beløbet så relativt lille, at det nok ikke kan svare sig at gøre så meget ud af..

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Morten Lassen:
ellers er beløbet så relativt lille, at det nok ikke kan svare sig at gøre så meget ud af..

Jeg vil lige kommentere på den bemærkning.

Jeg synes der skal gøres noget ved det selvom beløbet er relativt lille. Ellers bliver det sådan, at visse elementer undlader at betale fakturaer efter forgodtbefindende.

Hvad angår proceduren med at sende rykker ud dagen efter forfald. Var det ikke bedre, dagen efter forfald, at sende en venlig e-mail om at de nok har glemt at betale.

Jeg har nogle kunder som glemmer at betale. Jeg er ret sikker på det ikke er i ond tro. Straks man sender dem en "reminder" betaler de.

/anders

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Nielsen:

Hvad angår proceduren med at sende rykker ud dagen efter forfald. Var det ikke bedre, dagen efter forfald, at sende en venlig e-mail om at de nok har glemt at betale.

Jeg har nogle kunder som glemmer at betale. Jeg er ret sikker på det ikke er i ond tro. Straks man sender dem en "reminder" betaler de.

Helt enig! Har også 3 gange fremsendt en reminder før jeg sendte en rykker, så er vel det man kalde et tålmodigt menneske. 

Anders Nielsen:
Jeg synes der skal gøres noget ved det selvom beløbet er relativt lille. Ellers bliver det sådan, at visse elementer undlader at betale fakturaer efter forgodtbefindende.

Hvis jeg skal have en advokat til at fremsende kravet, så vil jeg, alt andet lige, lide et økonomisk tab, da advokat salæret er højere end min fortjeneste på kr. 3.000,-. What to do?

//Henrik

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hvem du skal rykke for penge afhænger helt af hvad type virksomhed der er tale om. Er det et enkeltmandsfirma skal du kræve pengene fra den gamle ejer. Er der derimod tale om et anparts eller aktieselskab skal du kræve pengene af butikken, såfremt de ikke har fået nyt CVR. nr.

Du vil kunne finde alle nødvendige oplysninger på  www.CVR.dk

 

Ravn

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Eriksen:
Hvis jeg skal have en advokat til at fremsende kravet, så vil jeg, alt andet lige, lide et økonomisk tab, da advokat salæret er højere end min fortjeneste på kr. 3.000,-. What to do?

.

Jeg har med succes brugt nodeco.dk , og det til ca. 1/10 af hvad du nævner der. Det er klart at skal sagen gå videre, koster det mere - men de fleste hoster op når der kommer trediepart indover.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Eriksen:
Hvis jeg skal have en advokat til at fremsende kravet, så vil jeg, alt andet lige, lide et økonomisk tab, da advokat salæret er højere end min fortjeneste på kr. 3.000,-

Hej,

Jeg synes jeg har set mange firmaer reklamere med, at det er gratis at få dem til at behandle inkasso hvis de ikke får opkrævet det skyldige beløb.

Troede de tog en procentsats af beløbet, men jeg tager muligvis fejl.

/anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

først som Ravn skrev - afklar om det var en personlig virksomhed der købte varene - for så er det ikke virksomheden den nye har overtaget, men aktiver og det er den gamle ejer som er 100% ansvarlig personligt

så tag stilling til inkasso - der findes visse som i udgangspunkt er no cure no pay - men kommer det til retten vil der altid være gebyr OG hvorfor skulle 3000 kr vælte et læs, så når du har klart om det er den gamle med personlig virksomhed der bestilte eller om det var et selskab - type aps osv - så ville jeg stensikkert køre en små-sag inkasso - for de 3000 kr er der ikke nogen der erklærer sig konkurs for og så får de hele omkostningen

Skriv til den som du om lidt ved er ansvarlig, at denne som - personlig virksomhed ved bestillingen - eller som ApS -(skriv som personlig virksomhed ved bestilling - eller som ApS) er ansvarlig nu vil blive indstillet til retslig inkasso og at alle omkostninger ved rykkere og inkasso herefter vil blive påført skyldneren, hvilket kun kan undgås ved omgående betaling - inden 8 dage - til konto xxxxxxxx
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Skriv til den som du om lidt ved er ansvarlig, at denne som - personlig virksomhed ved bestillingen - eller som ApS -(skriv som personlig virksomhed ved bestilling - eller som ApS) er ansvarlig nu vil blive indstillet til retslig inkasso og at alle omkostninger ved rykkere og inkasso herefter vil blive påført skyldneren, hvilket kun kan undgås ved omgående betaling - inden 8 dage - til konto xxxxxxxx
Venlig hilsen

Virksomheden var et ApS tidligere. Ny ejer har købt dette og lukket dette ApS, for så at oprette sit eget ApS. 

Hvem skal der drives inkasso mod? Efter min mening, så har ny ejer købt alle aktiver, hvilket også gælder evt. gældsforpligtelser eller tager jeg fejl?

//Henrik Eriksen

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan der ikke svares klart på ud fra hvad du skriver. Den ny har valgt at lukke det gamle - men hvordan, for han kan jo ikke bare lukke og ikke betale sine kreditorer. Det er det gamle du har handlet med og som skylder dig, så du må finde ud af hvad der menes med han har lukket det.
Han har næppe i det nye ApS bare kunne overtage forpligtelserne, han har formentlig (gæt) købt aktiverne men ikke bare overtaget passiverne - og skulle han ha overtaget forpligtelsen så skulle han vel ha haft kontaktet dig for at få overdraget den forpligtelse fra gamle aps til nye

Hvis ledelsen bare ha lukket uden at betale deres kreditorer må du bestemt lave en sag ud af det - jeg personligt ville sætte advokat på og gøre det klart for skyldner (som er gamle ApS - ledelse og ejer ville jeg kontakte), at de ekstra omkostninger der påløber, dersom de ikke omg inden 8 dage har udlignet dit tilgodehavende, vil blive påført dem

Vent lige og hør hvad andre har for råd - men jeg mener det er gamle aps og at du skal reagere omg og stærkt
Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)