Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Outsourcing af International Kundeservice

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg leger med et koncept for en hjemmeside hvor nøglen er et internationalt perspektiv. Hjemmesiden skal ret hurtigt være til stede i de fleste Europæiske lande. Er derfor vigtigt at udvidelse til et land ikke kræver for stor omstilling eller fordybelse i landet. Vi skal have en ret klar skabelon og samarbejdspartnere som kan varetage de forskellige ting.

Et af punkterne er Kundeservice på telefon og mail. Det er muligt at telefonen kan undværes, men mailen kan ikke.

Jeg tænker der må eksistere call-centre eller lign. som specialiserer sig i at varetage kundesupport mm. i de forskellige Europæiske sprog. Har da også fundet en enkelt eller to via. Google. Men håber der er nogen herinde som har erfaring ?

Har også overvejet, at hvis vi kun kører mail-support (altså ingen tlf. support), kunne man få et oversætter firma ind over til at oversætte frem og tilbage. Men er nok ret dyrt i længden!?

Det store alternativ er at ansætte en medarbejder der kan sproget. Men pointen her er netop at vi ikke regner med at konceptet kan understøtte en medarbejder pr. land. Det er den samlede salgsvolumen fra alle de europæiske lande der skal løfte salget. Et enkeltstående land kan ikke klare det alene.

Håber nogen kan hjælpe mig med at knække koden her ?

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kender ikke ret mange der tilbyder denne service, men der er en håndfuld eks. os selv NordicCall og regus. Vi tilbyder telefonpasning /mail support med mulighed for lokalnumre i følgende lande/sprog Dansk, Norsk, Svensk, Tysk, Finsk, Fransk, Hollandsk, Italiensk, Engelsk, Spansk.

Vores løsninger kan være et godt alternativt indtil man selv har mulighed for at ansætte i de enkelte lande, hvis man ønsker det på sigt.

Det kunne også være en mulighed, at vælge et oversætter firma, men de tager typisk 50 øre / 1 krone per ord og nogle gange med et minimum antal ord, og hvis de både skal oversætte spørgsmål og svar, så skal de nok være korte, før det er billigere end reel telefonpasning / mail support.

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

hvilke lande og dermed sprog er der tale om?

Jeg vil bestemt anbefale dig at finde et callcenter der kan klare det du skal bruge, en oversætter bliver alt for omstændigt og dyrt. 

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Jeg vil gå efter et call-center. Har været inde og se på NordicCall - og i får nok et opkald så jeg kan høre mere :)

Men hvis der er andre som har bud på gode Call Centre så er de meget velkomne.

Tænker umiddelbart disse som de vigtigste sprog; Tysk, Fransk, Spansk, Italiensk,

Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth - et call center er naturligvis en mulighed, selvom du skriver telefonen muligvis kan undværes. Flere og flere fokuserer på at implementere en chat funktion på hjemmesiden, da dette giver brugerne umiddelbar svar på deres forespørgsler. Dette kan enten gøres som supplement til andre support-løsninger eller som selvstændig løsning. Der findes løsninger på markedet i dag som muliggør at man kan gøre dette på en flersproglig måde, dvs jeres medarbejdere behøver ikke at kunne skrive det pågældende sprog for at kommunikere med brugeren (da man bruger automatisk oversættelse).

De store oversættelsesvirksomheder bruger i vid udstrækning i dag avanceret software der reducerer omkostningen ved support-kommunikation betrageligt, både ved instant chat og ved email. I forhold til et call center er det nok en billigere løsning, men afhænger lidt af volumen og omfang. 

Mange hilsner

Johnny

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du nævne et  avanceret software program, der fungerer med oversættelse professionelt, hvis man sidder og chatter med en kunde, skulle de jo gerne forstå det budskab, man vil ud med, og systemer som google fungere rigtig dårligt, hvis det skal være professionelt.

Det er jo ikke altid, man lige kan oversætte et ord/sætning på andre sprog og få samme mening ud af det, nogle gange skal der ændres meget på sætningen.

Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret i at de programmer der findes ikke kvalitetsmæssig er på højde med hvad et individ kan udrette. Spørgsmålet er nok mere, om det er "godt nok". Det er helt afhængig af opgaven og omfanget. TripAdvisor bruger fx automatiseret oversættelse og selvom vi alle synes det er lidt komisk forstår vi jo godt meningen. Flere af de store virksomheder er begyndt at bruge det til chat (fx Dell) - men det er klart at det sjældent kan stå alene. Selve kvaliteten af den flersproglige chat er dog mærkbart forbedret - Google Translate er ikke et særligt præcist værktøj, men standalone programmer som fx geofluent (www.geofluent.com) tilknyttes (hvis de findes) kundens termbanker og sprogdatabaser og trænes på den måde til hele tiden at blive bedre.

Uanset hvad er det ofte et spørgsmål om økonomi - nu hvor flere virksomheder skal ud på et stigende antal markeder vil man så have supportmedarbejdere i de enkelte lande eller skal man bygge et team herhjemme som kan tage sig af måske 10-20 forskellige sprog? Vil blive en dyr omgang. Man kan selvfølgelig bruge call centre, men de færreste dækker vel særlig mange sprog? Og de er vel heller ikke særlig billige - og har måske høj personaleudskiftning (såfremt de dækker mange sprog). Men hvad der er bedst må i sidste ende afhænge af kunderne, deres strategi og budget.

Tilmeldt 9. May 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

 

Hvis du er interesseret i de Russisk talende lande (Rusland, Ukraine, Hviderusland, Kazakhstan mfl.), så skriv til mig på cis@tradeways.dk, vi har et firma i Hviderusland som allerede tibyder sådanne service; både incoming mails og incoming calls.

Mvh

Carsten

 

Fra Kolding
Tilmeldt 26. Mar 10
Indlæg ialt: 151
Fra  kk-text Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Hvis vi snakker mailsupport, er oversættelsessoftware sikkert en fin løsning for at kunne finde hoved og hale i de indgående mails på andre sprog.
Når man så skal svare kunden igen, er et svar far et godt, gammeldags menneske som behersker det pågældende sprog nok den bedste løsning, også fordi man nogle gange skal omformulere avaret lidt, så meningen ikke går tabt eller bruge et lidt mere formelt/høfligt sprog, end man måske ville gøre det overfor en dansk kunde. 

Selv oversætter jeg til tysk og har også nogle kunder, som jeg hjælper med oversættelse af deres mailkorrespondance (og nej, jeg tager ingen minimumspris :) ), og mine kunder er glade for denne fleksible løsning, hvor de får det overstate svar hurtigt og betaler kun for den enkelte opgave frem for en hel medarbejder.

Med venlig hilsen

Kerstin
kk-text

Tilmeldt 20. Apr 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

FairPeople er et internationalt kundecenter beliggende i Prag. Vi kan rekruttere kundeservicemedarbejdere på mange forskellige sprog til attraktive priser. Det er en nem og billig måde at få din udfordring med telefon- og mail support på de forskellige sprog løst.

Giv mig evt. et kald eller smid en mail, så kan vi tale videre om en løsning for dig.

Mvh.

Lars Taxgaard

FairPeople.com

lt@fairpeople.com

Tlf. 40141188

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)