Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælpe til at forstå et webhotellet!??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Jeg er ved at "selv-designe" en hjemmeside og skal bruge lidt hjælp for at sikre jeg forstå tingene rigtigt.

Jeg har en "starter" webhotel fra surftown som så vidt jeg kan se er baseret på linux. De har dette udemærket designer program "Sitebuilder" hvor jeg kan lave en hjemmeside. Men jeg er ikke helt tilfreds med de skabeloner der stilles tilrådighed. Jeg har forsøgt med andre linux designer programmer, men uden det store held. Jeg tro ikke rigtig jeg har fanget det med hvilket filer jeg skal oploade og hvilken jeg ikke skal!

Jeg har overvejet at "smutte" op i næste kategori ("Advanced"), hvor jeg kan vælge imellem Linux eller Microsoft servere, og her kommer min tvivl. Hvis jeg gør det og samtidig lave en hjemmeside i MS publisher, kan jeg så udenvidere oploade den enkelte publisher fil? -og så kører det eller skal der andre "hjælpefiler med" ?

Nogle der kan give mig lidt input på ovenstående og evt fortælle mig om der er findes nogle brugevenlige linux desigprogrammer med gode hjælpe sider til?

Se link for specifikationer: 

http://www.surftown.dk/default.aspx?docid=9e37ad49-b12d-4299-b541-0ed7579542d3 

På forhånd tak for hjælpen

Claus 

 

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg kan se hos surftown kan du sagtens uploade dine egne filer på et starter webhotel - du er altså ikke afhængig af hverken at skulle bruge SiteBuilder eller opgradere webhotel.

Laver du en hjemmeside i Publisher så er det ikke selve Publisher filen du skal uploade - det er derimod den eller de html fil(er) du kan vælge at gemme siden som du skal uplaode. Når man gemmer en side lavet i publisher til web bliver der automatisk lavet en mappe med de ting der hører til - fx billeder - og denne mappe skal også uploades.

Når det så er sagt så er Publisher nok en meget dårligt valg til at lave hjemmesider - i hvert fald hvis det skal bruges bare lidt seriøst. Der er nogle skabeloner med så det ser da ud som om at programmet kan håndtere det - men outputtet man får er uhyre ringe. Til sjov og leg er det fint nok - skal det være bare lidt seriøst skal der nok findes en anden løsning.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Folk er selfølgelig forskellige, men man skal altså have nerver af stål for at kunne holde til at lave hjemmesider med sitebuilder eller lignende uden at kende til basalt html, synes jeg. :)

Sagen er, at man jo går helt i sort hver gang det ikke virker, når man ikke har lidt grundlæggende viden om html og måske css style sheets. Man kan nemlig let finde fejlen og rettte den, hvis man lige sætter sig lidt ind i det grunlæggende. Hvis man intet aner om "koderne" så ser det hele sort ud.

Vil derfor anbefale at du starter med at bruge en aften på at grundlæggende html og css:

http://www.w3.org/MarkUp/Guide/

http://www.w3.org/MarkUp/Guide/Style.html

(w3 er dem, så laver standarderne for html osv!)

Eller hvis du hellere vil starte på dansk, så find en begyndervejledning på www.html.dk

Og bare rolig. Det er ikke svært.

Hilsen Anders 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil godt advare dig imod Surftown.

Selv for et 9 kr's webhotel så kører de fleste af deres webservere ualmindeligt ringe og hvis man kontakter dem for at få hjælp når ens side er nede 10 timer i døgnet så får man en standard mail om at man kan opgradere til erhverv for 130 kr om måneden også er serverne ikke overbelastet.

Jeg havde en kunde så sent som i sidste uge med ovenstående problem og i samme øjeblik dit site skal være bare lidt stabilt og have en oppetid over bare 90% garanteret så er surftown ikke valget.

Så er one.com da lidt bedre, men hvis jeg endelig skal anbefale en lowend host så vil jeg klart anbefale gigahost.dk - 20 kr om måneden for stabil service med ca. 4gb plads og uendelige antal mails, domæner, subdomæner osv.

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for hjælpen, alle sammen.

Jeg kigger nærmere på alle jeres forslag. Kan se jeg er blevet meget klogere!

Claus 

 

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Jeg vil godt advare dig imod Surftown.

Selv for et 9 kr's webhotel så kører de fleste af deres webservere ualmindeligt ringe og hvis man kontakter dem for at få hjælp når ens side er nede 10 timer i døgnet så får man en standard mail om at man kan opgradere til erhverv for 130 kr om måneden også er serverne ikke overbelastet.

Men folk vil jo snydes og ingenting betale om måneden, så beder de vel også et eller andet sted selv om problemerne ?

Nogen siger, er det for billigt, er der nok en grund til det.

mvh

Mogens

Easy Webhost

 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

keysersoze:

Så vidt jeg kan se hos surftown kan du sagtens uploade dine egne filer på et starter webhotel - du er altså ikke afhængig af hverken at skulle bruge SiteBuilder eller opgradere webhotel.

Og hvad mener du lige med det ?

Der er da ftp-adgang til webhotellet

Og ja, det eksisterer i deres mindste pakke :

https://surftown.dk/webhotel-privat/sammenlign

mvh

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo en 3 år gammel tråd du genopliver.

Der er sket uendeligt meget siden - og ingen af de holdninger der gives udtryk for i denne tråd, den gang - kan siges at være gældende mere.

Surftown f.eks. er jo i dag milevidt fra det lave niveau de havde dengang.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)