Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken har lænset min konto - Hjælp!

Side 8 ud af 9 (89 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ninaf:

"Bekendtgørelse om god skik for finansielle virksomheder, investeringsforeninger mv.1)

Kapitel 6

Særlige regler om brug af kautionister og oplysningsforpligtelser for penge- og realkreditinstitutter

§ 22 Stk. 3. Kautionisten skal én gang om året modtage oplysninger fra instituttet om størrelsen af det låneengagement, for hvilket kautionsforpligtelsen består."

Yes

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Fra Ballerup
Tilmeldt 21. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Fra  Copenhagen Callcenter Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har så ret Allan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

godt citat fra IB og helt korrekt - derimod tror jeg ikke der er noget der tyder på det var en budgetkonto - men kør nu bare klage processen og hold fast I at hvis de har trukket uretmæssigt så holder du dem ansvarlige

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
derimod tror jeg ikke der er noget der tyder på det var en budgetkonto

Mange i dag har ikke en decideret budgetkonto, men bruger sin lønkonto til betaling af regninger. Måske med tilknytning af PBS aftale. I et sådan tilfælde gælder reglen vel også her.

Jeg troede Amino var et sted, hvor man hjalp hinanden og gav råd og vejledning. Er det kun mig, der er træt af de nedladende kommentarer, der opstår i samtlige tråde herinde? Jeg synes i øvrigt ikke, det lyder som om trådstarter ikke vil betale (den tidligere arbejdsgivers) gæld, men vil gerne betale med egne penge.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ninaf:
eg troede Amino var et sted, hvor man hjalp hinanden og gav råd og vejledning. Er det kun mig, der er træt af de nedladende kommentarer, der opstår i samtlige tråde herinde? Jeg synes i øvrigt ikke, det lyder som om trådstarter ikke vil betale (den tidligere arbejdsgivers) gæld, men vil gerne betale med egne penge.
Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ninaf:

Cookie - John Hannover:
derimod tror jeg ikke der er noget der tyder på det var en budgetkonto

Mange i dag har ikke en decideret budgetkonto, men bruger sin lønkonto til betaling af regninger. Måske med tilknytning af PBS aftale. I et sådan tilfælde gælder reglen vel også her.

Jeg troede Amino var et sted, hvor man hjalp hinanden og gav råd og vejledning. Er det kun mig, der er træt af de nedladende kommentarer, der opstår i samtlige tråde herinde? Jeg synes i øvrigt ikke, det lyder som om trådstarter ikke vil betale (den tidligere arbejdsgivers) gæld, men vil gerne betale med egne penge.

Jeg ved ikke om det var min bemærkning og at jeg ikke tror det er en budgetkonto - også set i lyset af sønnens uheldige flytning som var nedlandende - det mener jeg slet ikke det var - det var rent praktisk for ikke at trådstarter skulle få håbet op der. Jeg tror ikke almindelige lønkonti er beskyttet bare fordi PBS er tilknyttet - der var vist i dommen tale om en regulær budget konto hvor banken var med i oplæg hvor beløbet der gik ind hver måned var tilpasset den månedlige fast omkostning - men stensikker er jeg ikke, jeg tror bare ikke man skal regne med at ens lønkonto er beskyttet bare ved at PBS er på den.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John.
Det var bestemt ikke dig jeg tænkte på. Undskyld, at jeg fik det til at se sådan ud.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Jo der er kommet en ny forældelseslov. Wink

Og på faktura krav er der 3 år. Dette må Banken også respektere

§ 11. Når en fordring er sikret ved kaution, bestemmes forældelsesfristen over for kautionisten efter de regler, der gælder for forældelse af fordringen mod hovedskyldneren.

§ 6. Forældelsesfristen er 10 år for fordringer i henhold til pengelån eller ubevilgede overtræk på konti i pengeinstitutter, jf. dog stk. 3.

Stk. 2. Er der ikke fastsat noget tidspunkt for indfrielse af gælden i henhold til en kassekredit eller et andet lån med variabelt lånebeløb, regnes forældelsesfristen fra den seneste indsættelse eller hævning på kontoen, der er foretaget af andre end fordringshaveren, dog senest fra det tidspunkt, til hvilket gælden måtte være opsagt til indfrielse.

Ninaf:

"Bekendtgørelse om god skik for finansielle virksomheder, investeringsforeninger mv.1)

Kapitel 6

Særlige regler om brug af kautionister og oplysningsforpligtelser for penge- og realkreditinstitutter

§ 22 Stk. 3. Kautionisten skal én gang om året modtage oplysninger fra instituttet om størrelsen af det låneengagement, for hvilket kautionsforpligtelsen består."

Kautionsforpligtigelsen er opsagt til fuld indfrielse i 2010, hvilket er meddelt af banken pr. brev.

Ninaf:
eg troede Amino var et sted, hvor man hjalp hinanden og gav råd og vejledning. Er det kun mig, der er træt af de nedladende kommentarer, der opstår i samtlige tråde herinde? Jeg synes i øvrigt ikke, det lyder som om trådstarter ikke vil betale (den tidligere arbejdsgivers) gæld, men vil gerne betale med egne penge.

Hvis du kigger efter kan du se at jeg har hjulpet trådstarter med flere indlæg i starten af tråden.

Min mening er ikke at være nedladende, men at hjælpe trådstarter og andre til at forstå, at banken har afvist lån og tilbagebetaling og han dermed må klage af andre veje.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten S. Hansen:

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Jo der er kommet en ny forældelseslov. Wink

Og på faktura krav er der 3 år. Dette må Banken også respektere

§ 11. Når en fordring er sikret ved kaution, bestemmes forældelsesfristen over for kautionisten efter de regler, der gælder for forældelse af fordringen mod hovedskyldneren.

§ 6. Forældelsesfristen er 10 år for fordringer i henhold til pengelån eller ubevilgede overtræk på konti i pengeinstitutter, jf. dog stk. 3.

Stk. 2. Er der ikke fastsat noget tidspunkt for indfrielse af gælden i henhold til en kassekredit eller et andet lån med variabelt lånebeløb, regnes forældelsesfristen fra den seneste indsættelse eller hævning på kontoen, der er foretaget af andre end fordringshaveren, dog senest fra det tidspunkt, til hvilket gælden måtte være opsagt til indfrielse.

Yes

Side 8 ud af 9 (89 indlæg)