Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken har lænset min konto - Hjælp!

Side 7 ud af 9 (89 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kontant:
Den 26. august 2010 sender banken et frivillig forlig til anerkendelse af gælden - kun til mig, men til den nu lukkede virksomheds adresse. Dette brev modtager jeg - af gode grunde - heller ikke og har af den grund heller ikke skrevet under på og returneret forliget.

Banken må som minimum have pligt til at sende den til din privatadresse, som anført på det oprindelige kautionsdokument. Såfremt din adresse ikke har ændret sig siden dengang, så må banken siges at være i ond tro nu, hvis de forestiller sig, at dette skriv skulle være kommet dig til kendskab, når de netop ikke har skrevet til dig, men til et ophørt selskabs adresse.

Har der været sendt noget til retten, som de omtaler i brevet?

Jeg ville helt klart gøre gældende at du ikke har haft mulighed for at få kendskab til dette forhold, hvorfor deres skriv ikke kan gøres gældende, da de ikke har overholdt helt almindelige spilleregler, såsom at sende det til din folkeregisteradresse, men til adresse hvor du ikke står opført. Desuden burde de faktisk have modtaget dokumentet retur, idet posten normalt ikke ville aflevere det, når du ikke står opført på adressen. Nogen er i OND tro her.

Når det er sagt, så udskyder du blot problemet, for din kautionsforpligtelse består og du kommer stadig til at betale gælden i sidste ende.

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu en opfølgning....

Hele ugen har jeg skrevet og ringet til banken, for at få et møde og for at få dem til at tilbageføre penge til faste udgifter samt underhold. Jeg har sendt en klage til banken vedrørende modregningen og det faktum at kontoen var fuldstændig tømt.

Banken ignorere mig fuldstændig. De hverken svarer på mine mails eller ringer tilbage som lovet. Jeg har altså endnu intet hørt fra banken udover tidligere omtalte to kopier af kautionsforpligtelse.

I dag har jeg på posthuset betalt nogle regninger. Da der jo ikke er dækning på kontoen, kan banken så annullere disse betalinger?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har skrevet til banken - til filialdirektøren og du har skrevet til bankens overordnede klageansvarlige i hovedsædet? Var det Nordea? Så har de bankerne samlet i områder - ex et for København Nord og Hørsholm og så fremdeles ud over landet. Ved at ringe til hovedsædet bør du dels kunne tale med klageansvarlige i hovedsædet og forklare du ignoreres og også få at vide hvem der sidder som område direktør (det bør din filial også kunne fortælle dig) og der prøve den person eller den erhvervsansvarlige for området. Du må helt enkelt arbejde dig op gennem systemet og sikre at din lokale filial direktør ved, at du går videre da han ikke svarer dig

overordnet vil banken kunne være ansvarlig for de skader deres tømning af kontoen medfører - forudsat du kan vinde en sag om at det var uretmæssigt. Det kan være for sent i mange sammenhæng, men det er godt at vide og det er klart at du skal gøre banken klart - som du vel har, at du anser det for helt uretmæssigt og forbeholder dig ret til erstatning

Hvis du har betalt regninger på posthuset via en konto du ved står i 0 så tror jeg banken kan stoppe betalingen ja

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontant:

Endnu en opfølgning....

Hele ugen har jeg skrevet og ringet til banken, for at få et møde og for at få dem til at tilbageføre by CouponDropDown" id="_GPLITA_2" style="text-decoration: underline;" href="#" in_rurl="http://i.tracksrv.com/click?v=REs6Mjk1NTQ6NzAxOnBlbmdlOmE0ZDc3MzhlYjExMmU5OWVjY2RmYzk3MDM2OGYwNDk2OnotMTQ5MC0yNTMxMjI6d3d3LmFtaW5vLmRrOjI1Mjc4OjI5MGQ3NDJmZjM3YTYxYzE5NTJhMDA3MjI0ZGYxODdmOjEzNzcyNzM5MDEwNzU">penge til faste udgifter samt underhold. Jeg har sendt en klage til banken vedrørende modregningen og det faktum at kontoen var fuldstændig tømt.

Banken ignorere mig fuldstændig. De hverken svarer på mine mails eller ringer by CouponDropDown" id="_GPLITA_1" style="text-decoration: underline;" href="#" in_rurl="http://i.tracksrv.com/click?v=REs6Mzg1OTg6NzAxOnRpbGJhZ2U6NzI0NTY3ZTliMWIxODcwY2MxOGNlN2ZiNjNkNmEzMjA6ei0xNDkwLTI1MzEyMjp3d3cuYW1pbm8uZGs6NDU1MTQ6ODcwNGQwZjg5NjhjMjk4MDI4YjkyZGQ3OTlhODNjZmI6MTM3NzI3MzkwMTA3NQ">tilbage som lovet. Jeg har altså endnu intet hørt fra banken udover tidligere omtalte to kopier af kautionsforpligtelse.

I dag har jeg på posthuset betalt nogle regninger. Da der jo ikke er dækning på kontoen, kan banken så annullere disse betalinger?

Når man bliver fuldstændigt ignoreret, så tyder det på, at man har en god sag. Den forbedres faktisk af, at der ikke tages til genmæle, for hvis sagen er tvivlsom og du går til Pengeinstitut-ankenævnet, så vil bankens stilling helt sikkert blive forværret, hvis de ikke helt har deres grundlag på plads og de samtidig ikke responderer på indsigelser og klager. Dette er helt uhørt og man har som klager krav på at blive besvaret. Omend endda blot med en afvisning og en fastholdelse af kravet.

Jeg ville helt klart køre denne sag op på et højere niveau, da banken åbenbart ikke formår at køre sagen på ordentlig vis.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kontant:
I dag har jeg på posthuset betalt nogle regninger. Da der jo ikke er dækning på kontoen, kan banken så annullere disse betalinger?

Dette er faktisk problematisk, for det er ulovligt at afregne med et kort, hvis man ved, at der ikke er dækning for betalingen. Pas nu på, at du ikke ender med at begå ulovligheder, uagtet at du mener at du har ret, så kan du ikke betale med dækningsløse kort.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Lidt hårde men ærlige ord:

Kontant:
- Efter gennemgang i alle mine oversigter, kan jeg se, at den fordring, som jeg regnede med det var - er betalt.

Når du har så lidt styr på din økonomi, vil jeg tillade mig at antage, at du næppe har styr på hvad du har modtaget og hvornår.

Som jeg tidligere har skrevet er bankens kopi af brevet ifølge retspraksis fuld juridisk dokumentation for du har modtaget brevet. Der er intet at komme efter.

Kontant:
Hele ugen har jeg skrevet og ringet til banken, for at få et møde og for at få dem til at tilbageføre penge til faste udgifter samt underhold. Jeg har sendt en klage til banken vedrørende modregningen og det faktum at kontoen var fuldstændig tømt.

Nu er en bank en privat virksomhed, ikke en socialforvaltning, så de skal ikke tage hensyn til dit forbrug/dine behov.

Men du kan derimod henvende dig til kommunen og få en madpakke, lån eller hvad de nu har af ordninger til folk som er havnet i en uheldig situation.

Kontant:
Banken ignorere mig fuldstændig. De hverken svarer på mine mails eller ringer tilbage som lovet. Jeg har altså endnu intet hørt fra banken udover tidligere omtalte to kopier af kautionsforpligtelse.

Nu ændrer en bank ikke holding, fordi du bliver ved med at stille samme spørgsmål. Du skal heller ikke forvente at en direktør eller bestyrelse har tid til svare på dine klager.

Både dig og din søn har fået afslag på lån og tilbageførsel af beløbet, så der er ingen grund til at holde et møde.

Kontant:
I dag har jeg på posthuset betalt nogle regninger. Da der jo ikke er dækning på kontoen, kan banken så annullere disse betalinger?

Banken er i sin fulde ret til at annullere dine hævninger og lukke dit betalingskort.

---

Du har tidligere i tråden fået vejledning i at klage:

1. Sende klage til banken, som du får svar på når banken får tid til at behandle din klage.

2. http://www.pengeinstitutankenaevnet.dk/Da/Forside/Indgivelseafklage.aspx 

3. Du kan henvende dig til en advokat og søge om fri proces til at føre en civil sag. Det koster typisk en advokattime.

---

Det er selvfølgelig synd for dig og din søn, men banken har ikke gjort noget ulovlig og er ikke forpligtiget til at låne dig penge.

Jeg håber din søn har fundet en løsning, så han ikke skal lukke, men kort sagt: Der er ikke noget at gøre.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 06:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Karsten S. Hansen:
Lidt hårde men ærlige ord:

Det er sgu det bedste indlæg jeg har set herinde til dags dato, klynkeri over sit eget rod er aldrig pænt, og som hans skriver så er Banker jo ikke socialkontoret, selvom mange åbenbart (især herinde) opfatter en bank som dette, tag sgu da selv lidt ansvar...

Hilsen Johnny

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Da det ikke er et lån han har i banken, men en regningen banken skal have dækket. Har de banken så ikke 3 år som alle andre til og få sagen for fogedretten eller pengene er tabt

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Provins:
Har de banken så ikke 3 år som alle andre til og få sagen for fogedretten eller pengene er tabt

Jo der er kommet en ny forældelseslov. Wink

Og på faktura krav er der 3 år. Dette må Banken også respektere

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

"Bekendtgørelse om god skik for finansielle virksomheder, investeringsforeninger mv.1)

Kapitel 6

Særlige regler om brug af kautionister og oplysningsforpligtelser for penge- og realkreditinstitutter

§ 22 Stk. 3. Kautionisten skal én gang om året modtage oplysninger fra instituttet om størrelsen af det låneengagement, for hvilket kautionsforpligtelsen består."
Side 7 ud af 9 (89 indlæg)