Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken har lænset min konto - Hjælp!

Side 1 ud af 9 (89 indlæg)
Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Aminoer.

Jeg sidder netop og tjekker min bankkonto og opdager til min store rædsel, at der er trukket 66.000 kr. på min konto.

Jeg ringer straks til banken og får at vide, at pengene er trukket af min bank pga en fordringskonto, min tidligere arbejdsplads havde i det gamle xxx xxx (nu overtaget af min bank)  og som jeg havde kautioneret for (Jeg har aldrig fået en opgørelse over dette beløb og er aldrig blevet rykket for det).

Det helt store problem er at de 66.000 kr. ikke var mine men overført fra min søns erhvervskonto (samme bank), da hans computer var blevet hacket og han derfor var bange for pengenes sikkerhed.

Overførslen kan naturligvis dokumenteres.

Har jeg/min søn nogen mulighed for at få pengene tilbage?

Min søns virksomhed vil ikke kunne klare et tab af den størrelse, så situationen er ret alvorlig.

Håber virkelig på et kvalificeret svar fra jer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kompliceret at forstå: Det med at du havde kautioneret - gør det ikke lettere, men jeg må prøve at gi dig en ide ud fra, at din kaution er gyldig og svarer helt til noget du skylder banken. Jeg ville tage en revisor eller advokat på - men jeg prøver:

Kontant:
der er trukket 66.000 kr. på min konto.
I din bank forstår jeg det som?

Kontant:
pga en fordringskonto, jeg havde i det gamle xxx (og som jeg ikke havde betalt).
Din bank overtog som jeg husker det den anden bank, og det er vel derfor de trækker? Men jeg forstår ikke helt sammenhænget mellem fordringskonto du ikke havde betalt og så det med kautionen.?

Kontant:

de 66.000 kr. vat ikke mine men overført fra min søns erhvervskonto (samme bank), da hans computer var blevet hacket og han derfor var bange for pengenes sikkerhed.

Overførslen kan naturligvis dokumenteres.

Din søn - overførte for ca 3 år siden (mener xx bank blev din bank i 2009 - så de penge må har stået og varmet sig i mange år??) - en masse penge til din konto - fra hans konto til din xx bank konto - men det må vel være ca 3 år siden han overførte det beløb? - Lad os få det klart

Hvordan har din søn bogført overførslen fra hans hacking truede konto til din - af det store beløb??

Kontant:
Håber virkelig på et kvalificeret svar fra jer.

Når der er svar på det spørgsmål kan der komme noget der LIGNER et svar men - det lyder jo ikke godt, at din søns virksomhed overhovedet overfører beløb store beløb til din konto grundet frygt for computer hacking - det kunne vel være klaret på mange andre måder -

Mange vil jo tro der er mange andre grunde til at beløbet ikke må ses som hans firmakonto - så mit umiddelbare svar er, at I har en ganske stor op ad bakke med at forklare jer, og at banken nok vil være ret kold overfor, at en del penge på din konto ikke var dine - og ikke se meget til at overførslen kan dokumenteres desværre. Jeg vil tro de vil mene det må du løse mellem dig og din søns virksomhed internt 

Hvad er din banks svar til dig når du siger til dem, at det ikke var dine penge (selv om de stor på din konto) - mere for at høre om jeg tænker ret?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Nej pengene er overført i løbet af de seneste tre dage og skulle bruges i morgen til at betale en stor regning med.

Jeg ved ikke, hvordan, han har bogført det.

Jeg har først opdaget bankens transaktion i aften og den telefonmedarbejder, jeg talte med henviste mig til min afdeling i morgen, men jeg er jo dybt rystet og vil gerne vide, hvad mine muligheder eventuelt er.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontant:

Nej pengene er overført i løbet af de seneste tre dage og skulle bruges i morgen til at betale en stor regning med.

Jeg ved ikke, hvordan, han har bogført det.

Er hans penge overført til din konto i din bank med andre ord - ikke til xxx bank som jeg forstod det - så må det jo være, at din bank har en fordring på dig i forbindelse med din kaution - og når der står penge på din konto - så tager de dem. 

Du må ha fat i banken og prøve dig frem, men jeg tror desværre det bliver svært. Banken har jo ret til at trække penge fra dig hvis du har kautioneret, men omvendt lyder det mystisk hvis de ikke tidligere har gjort dig opmærksom på et krav, så et eller andet mangler i historien eller kommunikationen

Kan du vise, at de aldrig har gjort dig opmærksom på kautionen skulle udløse penge nu (eller tidligere) så virker det som en lille chance - men den er ikke stor, for kaution er lig med penge tabt hvis den udløses, og står de på din konto, må banken tage dem som dine - og du kan så evt skylde din søn  - men Hvad siger banken rent faktisk til at du siger du ikke ejede pengene (som nævnt, jeg tror de er helt kolde overfor det - alle ville komme med den forklaring - men du har jo overførslen)

Fandens til situation for din søn

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret John.

Jeg tror desværre også at banken er ligeglade, men har vi nogen rettigheder i denne situation?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

De eneste der kan hjælpe dig er din bank. Hvis du ikke kan finde en løsning med dem, og du mener at der er foregående noget forkert, kan du klage til pengeinstitutankenævnet, men det hjælper ikke din søn nu og her. Det kan også være du kan finde en ligende sag/afgørelse på deres hjemmeside:

http://www.pengeinstitutankenaevnet.dk/Da/Forside.aspx 

---

Du står ikke særlig stærkt med din påstand om du ikke har modtaget opkrævning, rykker etc., da afsenders kopi af afsendt brev, juridisk set er dokumentation nok for du har modtaget deres skrivelser.

Måske det var en god idé at din søn henvendte sig til sin bank for at finde en løsning på hans uforudsete tab, for jeg tror ikke du skal forvente at banken fører pengene retur.

En anden gang bør han henvende sig til banken ved mistanke om hackerangreb, og ikke handle med hovedet under armen som i denne sag.

Jeg håber i finder en løsning som alle kan stille sig tilfreds med.

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten.

Det vigtigste er at min søn får pengene tilbage - Vi har samme bank.

Jeg ved blot ikke, hvordan jeg skal gribe det an. Jeg havde slet ikke tænkt på den mulighed , at banken kunne finde på at tage pengene.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontant:
Det vigtigste er at min søn får pengene tilbage

Du skal nok forvente at du skal optage et lån, hvis du ikke har andre likvide midler, men jeg vil gætte på at din søn nok har bedre lånemuligheder i banken. I kan så eventuelt aftale en afdragsordning, så det reelt bliver dig der betaler lånet, eller hvad i nu ellers kan finde ud af.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Tag først og fremmest og indse - at de penge kan være tabt - til dækning af noget der jo skulle dækkes - MEN tal om det med sønnen åbent - put ikke med det - for du har jo ikke villet ham det dårligt - det er en møjbeslutning at pengene skulle over på din konto - af jer begge faktisk - men uanset hvad - så er I sammen om det her - og det må ikke gå hen og blive et familieproblem. 

Se i øjene, at det ser ud som om de penge er taget af banken, og nu skal I finde en løsning frem uden dem Det er jo ikke millioner vi taler om, så det skal kunne lade sig gøre - surt som det er-  men det er ikke en sag der skal splitte en familie

God vind med det- i må nok finde en løsning uden de penge - men det havde du nok før eller siden været nødt til hvis du havde en kautionsforpligtelse.

Kautionsforpligtelser skal man tænke sig MEGET GODT OM med  - inden man påtager sig dem - men sket er sket - og I finder nok en løsning - Formentlig er det en fordel at din søn og du har samme bank (de vil nok ikke se din søn konkurs kun på grund af det) - men forklaringen om overførsel grundet hacking trussel lyder ikke let at forstå, så I må tage det i stiv arm - SAMMEN

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Undskyld jeg siger det ligeud, men jeg fatter ikke

- at der er nogen der er naive nok til at bruge din bank som bank.

- at du tilbyder at holde penge for din søn når du ved at du skylder banken penge

Jeg er ked af din situation, men jeg tror godt du kan skyde en hvid pind efter de penge. Desværre for din søn :(

Side 1 ud af 9 (89 indlæg)