Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SSD harddiske til bærbare

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er på udkig efter en SSD harddisk til en Asus Bærbar og en til en Toshiba bærbar (af lidt ældre model). Jeg er ikke så stærk på hardware området, så er lidt i tvivl om hvad jeg skal gå efter.

Er der nogen udfordring i forhold til kompitabilitet med stik og kabler, eller er det rimeligt straight forward? Jeg har skiftet harddisk og ram på bærbare før, og så en demonstration i So Ein Ding, og det så ret nemt ud synes jeg.

Der skal ikke være mere end 120GB plads på dem.

Er der nogen i kan anbefale?

På forhånd tak :-)

 

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal computeren bruges til? Hvis man jeg skal prøve at anbefale en, så skal jeg vide det - så man ved om man skal anbefale en hurtig en, eller en hvor man får noget for pengene o.s.v

Men det burde som udgangpunkt være standard stik man bruger på alle sammen, så det bare passer :) Det er mere størrelsen på harddisken der skal være rigtigt.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Udskiftning til SSD er rimeligt at gå til hvis man har lidt fingersnilde.

Jeg bruger selv Intel og Samsung SSDere når jeg skifter ud.
Jeg har ingen problemer haft med dem.

Når du vælge skal du være opmærksom på at ud over størrelse så er der også angivet en læse og skrive hastighed.
Så hvis du har en nyere bærbar som har en ordentlig controller på kan det have en betydning.

F.eks. har Samsung en 128Gb som har hastighederne 530/390.
Crucial har en 120 som har hastighederne 500/130.

Der er en væsentlig forskel på om du kan skrive med 390mb eller 130mb i sek.

Nogle SSDere her 9,5mm og andre er 7mm, Stort set alle bærbare kan klare en 9,5mm i tykkelsen.
Det er dog ved at ændre sig da ultrabooks ofte går ned i 7mm for at blive tynde nok.

http://www.easeus.com/disk-copy/home-edition/ Kan varmt anbefales til at clone diskene med.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt det Nicolay skrev :)

Men efter hvad jeg kan læse på nettet, så er denne her god. Det er sådan en anmeldelse hvor man skal være lidt mere nørdet end jeg er for at kunne forstå det hele - men at de synes godt om den, så meget får jeg ud af det:
http://www.storagereview.com/intel_ssd_525_msata_review 

Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest skal du være sikker på at det er en 2,5" du køber, og ikke en 3,5". Det er det eneste jeg lige kan komme i tanke om, hvad angår kompatibilitet.

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 300
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

OCZ eller Samsung Pro :)

Men tjek diverse teste på nettet - "best 120 gb ssd 2013" 

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk til din ælde bærbar ;) er der igen grund til at købe en sata 3 SSD :) der kan du nøjes med en sata2 ;) 

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

RedHot:

Husk til din ælde bærbar ;) er der igen grund til at købe en sata 3 SSD :) der kan du nøjes med en sata2 ;) 

Prisforskellen er da ubetydelig. Så hellere købe en SATA-III disk. Så får han meget mere ud af den, hvis han beslutter sig for at sætte den i en computer der understøtter SATA-III :-).

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey tak for jeres svar - fedt med så hurtig respons :)

De skal bruges til arbejde, men ikke Photoshp, Illustrator og den slags eller programmering for den sags skyld. Det er Office og net der er det primære :)

 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)