Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvvalgt konkurs eller ej???

Side 2 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det sidste en bank ønsker er en konkurs/ auktion over båden så er pengene næsten altid tabt. Nogen gange kan man forhandle med banken og få renterne sat væsentlig ned, så i vil komme over krisen.

 

Har I lavet et budget over hvor mange penge, som I mangler pr. måned ? Gå i banken med denne og lav en løsning. Banker er ofte til at tale, såfremt de kan se, at de er ved at tabe penge og kan få noget af det hjem igen.

 

mvh

Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld - men det der er rent ud sagt, udtryk for noget slemt ævl.

 

Jeg drev en malerforreting (personlig virksomhed, med ejendom og aktiver for 1.892.000kr) fra 15-6.12 til og med 31.12.12- hvor Jeg indgav egen begæring om konkurs via advokat Karsten Cronwald i Viborg.

Jeg stillede 15.000kr i sikkerhedsstillelse, og Jeg indgav ansøgning om gældssanering i konkurs 4 måneder senere, og den indledte skifteretten uden problemer. :)

Tilmeldt 9. Aug 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

uha ja... Hvis du vidste hvor mange gange vi har prøvet det, hvor mange penge vi har smidt efter revisoren for at han skulle lave kort og lang fristede budgetter osv og hver gang har de sagt at nu vil de lige kigge på det og vende tilbage og hver gang med et: beklager men vi kan ikke hjælpe. Den bank har lavet så meget L... for os at jeg for et halvt år siden frabad mig alt kontakt med dem da selve direktøren fik mig total jordet hver gang han ringede eller jeg ringede, så alt det med at få hjælp der er lig med et stort rundt 0.. fatter stadig ikke den dag i dag at de først godkender at vi køber for derefter at jorde os.. Men der er jo så meget man ikke forstår i denne verden.. :-(

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fremgår ingen steder Henrik - og det er udtryk for noget ævl. Jeg er erklæret personlig konkurs med en gæld på næsten 1.900.000kr OG jeg indgav en egenbegæring om konkurs i December / Januar måned i år. 4 måneder senere indledte Skifteretten i Aalborg en gældssaneringssag med mig, uden problemer :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Kristensen:
og det er udtryk for noget ævl

Jeg undres blot når en formentlig veluddannet advokat med speciale i insolvensret - og tillige underviser på universitet i samme emne - siger noget andet.

Jeg har også set eksempler jf. din egen oplevelse - mon skifteretsdommerene virkelige kan tage så meget fejl....

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis Peter Kristensen har fået den tre årlige gældssanering på baggrund af en egenbegæring, så har han jo det.

Det er egentlig også min opfattelse, at det afhænger af hvor i landet man bor, om man får gældssanering eller ej.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Anders,

Helt ærligt Anders så synes jeg du slipper for let fra dit svar. Det er da yderst relevant for trådstarter om det har konsekvens selv at indgive konkurs eller ej.

Du må da kunne underbygge dit svar med en enkelt lille lovhenvisning?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

:
Hvis Peter Kristensen har fået den tre årlige gældssanering på baggrund af en egenbegæring, så har han jo det.

Det er egentlig også min opfattelse, at det afhænger af hvor i landet man bor, om man får gældssanering eller ej.

Ja men uanset dette må alle afgørelser tage udgangspunkt i regelsæt m.m.

Så frem med paragrafferne Hr. Advokat Wink

Ellers indrøm du tog fejl WinkYes

Det har flere svært ved i din branche

Advokater er trods alt autoriteter for mange Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Trådstarter henviste indledningsvis til oplysninger han havde fået fra sin revisor, og dem støtter jeg om. Hvis Peter Kristensen har fået en gældssanering på tre år på baggrund af en egenkonkursbegæring, så tager jeg jo fejl. Jeg ville da gerne høre lidt mere til den kendelse Peter Kristensen har fået i Aalborg.

Udgangspunktet for gældssanering er, at man ikke må have indrette sig. Hvorfor skulle man opretholde reglerne om gældssanering uden for konkurs, hvis alle kan få gældssanering i konkurs, hvis bare de indlevere egenkonkursbegæring?
Side 2 ud af 5 (49 indlæg)